#

SPECJALISTA DS. BHP /SAMODZIELNE STANOWISKO PRACY DO SPRAW BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY/ (NR 3138)

URZĄD STATYSTYCZNY W BYDGOSZCZY

Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie

Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/24/3138


Obowiązki:

GŁÓWNE OBOWIĄZKI:
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- organizowanie szkoleń oraz przeprowadzanie instruktażu ogólnego w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także inicjowanie i rozwijanie na terenie Urzędu różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy,
- sporządzanie okresowej analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierające propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych,
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe,
- udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą oraz opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
- udział w opracowywaniu zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
- doradzanie w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz informowanie o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń.

Wymiar etatu: 1/4.

CHARAKTER PRACY: umowa o pracę na czas określony w korpusie Służby Cywilnej - 1 rok.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA:
Budynek: Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3.
Siedziba Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy mieści się budynku, którego zarządcą jest Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki. Bezpośrednio przy wejściu do budynku od ul. Ks. Stanisława Konarskiego są dwa miejsca postojowe dla pojazdów osób z niepełnosprawnością.
Pomieszczenia Urzędu Statystycznego rozmieszczone zostały na parterze, I i VII piętrze oraz w części piwnicznej budynku. Do budynku prowadzą schody oraz podjazd dla wózków.
Wejście główne do budynku znajduje się przy ul. Ks. Stanisława Konarskiego. Wejście jest wyposażone w drzwi przesuwne z czujnikami ruchu, co umożliwia ich automatyczne otwieranie. Portiernia budynku znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego.
Budynek, w którym mieści się siedziba Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy jest w znacznym stopniu dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Pozbawiony jest progów utrudniających poruszanie się na wózkach inwalidzkich, a także wyposażony jest w szerokie drzwi prowadzące na poszczególne piętra Urzędu.
W budynku znajduje się 5 wind pasażerskich wyposażonych w drzwi przesuwne, które są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością w tym poruszających się na wózku inwalidzkim.
Punkt obsługi klienta, sala konferencyjna i biblioteka w siedzibie Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy są wyposażone w pętlę indukcyjną dla osób niedosłyszących oraz oznaczenia na drzwiach w alfabecie Braillea. Biblioteka jest wyposażona w lupę powiększającą oraz program do czytania tekstów dla osób niedowidzących i niewidomych.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze holu głównego w korytarzu po prawej stronie od wind.
Urząd zapewnia dostęp do tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie w ciągu 3 dni roboczych. W pozostałych pomieszczeniach Urzędu i w budynku (z wyjątkiem wind) nie ma oznaczeń w alfabecie Braillea, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

DLACZEGO WARTO ZATRUDNIĆ SIĘ W URZĘDZIE STATYSTYCZNYM W BYDGOSZCZY:
- otrzymujesz umowę o pracę, co oznacza, że:
* korzystasz z uprawnień przewidzianych w Kodeksie pracy,
* Urząd odprowadza za Ciebie wszystkie składki,
* okres zatrudnienia w Urzędzie zaliczany jest do stażu pracy;
- otrzymujesz miesięczne wynagrodzenie zasadnicze oraz:
* dodatek za wysługę lat w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego,
* dodatkowe wynagrodzenie roczne, popularnie zwane trzynastką,
* nagrody okresowe i specjalne przyznawane nawet do trzech razy w roku,
* nagrody jubileuszowe;
- możesz liczyć na:
* stabilne zatrudnienie,
* pracę w miłej atmosferze,
* ciekawe i zróżnicowane zadania,
* pomoc we wdrożeniu się do nowych obowiązków,
* wsparcie w rozwoju zawodowym poprzez uczestnictwo w szkoleniach,
* dopasowanie godzin pracy do Twoich potrzeb,
* dofinansowanie do wypoczynku Twojego i dzieci, dofinansowanie do działalności sportowo-rekreacyjnej i kulturalno-oświatowej, świąteczne bony, czy pożyczkę mieszkaniową z preferencyjnym oprocentowaniem,
* możliwość wykupienia ubezpieczenia grupowego na korzystnych warunkach.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Umiejętności i uprawnienia:

  • obsługa pakietu MsOffice (m.in. Word, Excel, PowerPoint)

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Zawód:

  • Specjalista bezpieczeństwa i higieny pracy (wymagany staż - lata: 1)

Wymagania dodatkowe:

Języki:

  • angielski, w mowie - B1 - średnio zaawansowany, w piśmie - B1 - średnio zaawansowany

Pozostałe wymagania:

  • WYMAGANIA KONIECZNE:- wykształcenie wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy lub studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,- doświadczenie zawodowe: 1 rok w służbie BHP ,- znajomość przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,- znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie statystyki publicznej,- znajomość MS Word, MS Excel, MS PowerPoint,- umiejętność analizowania danych i logicznego myślenia,- komunikatywność,- posiadanie obywatelstwa polskiego,- korzystanie z pełni praw publicznych,- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 19441990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.Wymagania dodatkowe:- znajomość przepisów dotyczących podstaw funkcjonowania administracji publicznej oraz finansów publicznych,- doświadczenie zawodowe: 2 lata w administracji publicznej,- znajomość języków obcych: język angielski na poziomie B1.- przeszkolenie w zakresie:* aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku,* obiegu dokumentów oraz przestrzegania zasad zawartych w instrukcji kancelaryjnej i stosowania jednolitego rzeczowego wykazu akt.


Miejsce pracy: 85-066 Bydgoszcz, powiat: m. Bydgoszcz, woj: kujawsko-pomorskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Staż pracy: lata: 1

Wymagane dokumenty: DOKUMENTY OBLIGATORYJNE:- własnoręcznie podpisany list motywacyjny oraz życiorys/CV,- kopię dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia,- kopię dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania w zakresie doświadczenia zawodowego,- wymagane oświadczenia o posiadanym obywatelstwie, nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, - wymagane oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (DOTYCZY WYŁĄCZNIE kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.).DOKUMENTY DODATKOWE:- zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wymagana w przypadku, gdy kandydat z własnej inicjatywy zamieści w dokumentach aplikacyjnych dane szczególnych kategorii - art. 9 RODO, np. dane o stanie zdrowia),- kopię dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego.z dopiskiem Rekrutacja 17/2024 prześlij do 14.12.2024 r. w jeden z następujących sposobów:- pocztą na adres: ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz (liczy się data stempla pocztowego),- na adres e-mailowy: rekrutacja_USBDG@stat.gov.pl (skany bądź zdjęcia podpisanych dokumentów),- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).SZCZEGÓLNE POTRZEBY:Jeżeli chcesz zgłosić szczególne potrzeby dotyczące procesu rekrutacji, napisz lub zadzwoń:M.Wilk@stat.gov.pl, 532******M.Dembowska@stat.gov.pl, 532******.WZORY POMOCNICZE:Na stronie internetowej Urzędu: https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-bydgoszczy/oferty-pracy/ zamieściliśmy pomocnicze wzory:- wzór wymaganych oświadczeń,- wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji (patrz pkt IV KLAUZULII O PRZETWARZNIU DANYCH OSOBOWYCH) "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Dyrektora Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy, w związku z prowadzonym naborem kandydatów na stanowisko specjalisty ds. BHP, w zakresie danych osobowych szczególnych kategorii zawartych w liście motywacyjnym oraz innych załączonych dokumentach (np. danych o stanie zdrowia, danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne). Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz zostałam/em poinformowana/y o przysługujących mi prawach, w tym prawie wycofania zgody na przetwarzanie moich danych osobowych w każdym czasie."DODATKOWE INFORMACJE:Informacji na dodatkowe pytania dotyczące charakteru pracy na stanowisku specjalisty ds. BHP udzielają pracownicy Wydziału Kadr i Szkolenia: p. Monika Wilk 532-457-538 i Magdalena Dembowska, 532******.Oferta pracy jest prezentowana na stronach internetowych BIP Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy stronie Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy http://bydgoszcz.stat.gov.pl/, oraz stronie Urzędu Pracy w Bydgoszczy tym samym nie ponosimy odpowiedzialności za treść oferty eksponowanej na innych stronach i portalach internetowych.W związku z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, na stronie Urzędu Statystycznego (https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-bydgoszczy/sygnalisci/), zamieściliśmy Procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Statystycznym w Bydgoszczy. Zachęcamy do zapoznania się z Procedurą.RÓWNOŚĆ SZANS:Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCHKandydaci do pracyPoniżej przedstawiamy informacje o zasadach oraz prawach, które Pani/Panu przysługują w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.[a]I. AdministratorAdministratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, z siedzibą w Bydgoszczy (85-066) przy ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, zwany dalej Administratorem.II. Inspektor ochrony danychZ inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować poprzez:1. pocztę tradycyjną adres: IOD Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz;2. pocztę elektroniczną; adres e-mail: iod_usbdg@stat.gov.pl.Do IOD proszę kierować tylko sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowychAdministrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b[b] i c[c] RODO w zakresie wynikającym z art. 22 1 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, art. 3c i art. 46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.W przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest także art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 4 i 4a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej.W przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera statystycznego dodatkowo podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej.Inne dane będą przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może być odwołana w dowolnym czasie.IV. Obowiązek podania danych osobowychPodanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z: art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, art. 3c i art. 46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, oraz- w przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej: z art. 4 i 4a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,- w przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera Statystycznego: z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej;jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa jest dobrowolne, a ich przekazanie zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a RODO). Zgoda ta może być wycofana w każdym czasie.Podanie danych szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO jest dobrowolne i opiera się na Pani/Pana wyraźniej zgodzie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może być odwołana w dowolnym czasie.V. Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowychPani/Pana dane mogą być ujawnione podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto Pani/Pana dane osobowe będą udostępnione podmiotom, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie obsługi technicznej systemu kadrowo-płacowego. W związku z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej dane osobowe w zakresie imion i nazwisk oraz miejsca (miejscowości) zamieszkania osób, które są zatrudniane w wyniku naborów na stanowiska w korpusie służby cywilnej zostaną podane do publicznej wiadomości.VI. Okres przechowywania danych osobowychPani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres trwania rekrutacji i następnie do 3 miesięcy od daty publikacji informacji o wyniku naboru.VII. Profilowanie oraz zautomatyzowane podejmowanie decyzjiPodane przez Panią/Pana dane nie będą profilowane ani też nie będą podstawą do podejmowania zautomatyzowanej decyzji. VIII. Prawa osoby, której dane dotycząPrzysługuje Pani/Panu prawo do:1. dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania ich kopii;2. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;3. żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych; 4. żądania usunięcia danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 17 RODO;5. żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 18 RODO;6. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.[a] Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO).[b] Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.[c] Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorzeInne informacje:- do składania dokumentów aplikacyjnych zapraszamy również osoby niepełnosprawne,- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%,- PROSIMY O ODNIESIENIE SIĘ W APLIKACJI DO WSZYSTKICH WYMAGAŃ NIEZBĘDNYCH ZAWARTYCH W OGŁOSZENIU, CO TRAKTOWANE JEST NA RÓWNI Z OŚWIADCZENIEM O ICH SPEŁNIENIU,- List motywacyjny i oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem (w przypadku składania aplikacji drogą elektroniczną należy załączyć skan podpisanych dokumentów),- rekrutacja przebiega w trzech etapach: weryfikacja formalna ofert, pisemny test wiedzy i sprawdzian umiejętności ,rozmowa kwalifikacyjna,- powiadamiani telefonicznie lub drogą elektroniczną będą tylko kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru,- oferty kandydatów niewyłonionych w trakcie naboru możliwe są do odebrania w ciągu 3 miesięcy od dnia opublikowania wyniku naboru, po tym terminie dokumenty podlegają zniszczeniu, zgodnie z obowiązującymi procedurami.

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
04/12/2024
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Medycyna / Służba zdrowia

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi