Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/0876


Obowiązki:

1) obsługa kadrowa i płacowa szkoły;
2) bieżąca znajomość wszystkich przepisów, instrukcji, zarządzeń dotyczących prowadzonego odcinka;
3) sporządzanie list płac dla nauczycieli, pracowników administracyjnych i obsługowych Zespołu;
4) przekazywanie do ZUS zgłoszenia płatnika oraz składek ubezpieczonych pracowników;
5) obliczanie i przekazywanie za każdy miesiąc kalendarzowy (składek na ubezpieczenie społeczne, składek na ubezpieczenie zdrowotne, składek na fundusz pracy, zgłaszanie do ZUS nowych pracowników i wyrejestrowywanie pracowników, z którymi umowa została rozwiązana);
6) obliczanie zasiłków z tytułu choroby, macierzyństwa, zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych i innych (sporządzanie stosownej dokumentacji);
7) terminowe przekazywanie do ZUS deklaracji rozliczeniowej;
8) kompletowanie i przekazywanie do ZUS innych dokumentów niezbędnych do realizacji świadczeń oraz rocznej informacji RMUA;
9) obliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych pracowników;
10) sporządzanie rocznych rozliczeń podatkowych /PIT-y/ dla wszystkich pracowników i terminowe przekazywanie pracownikom i Urzędom Skarbowym;
11) sporządzenie kart wynagrodzeń;
12) prowadzenie akt personalnych wszystkich pracowników szkoły;
13) ustalanie wynagrodzeń zgodnie z przepisami;
14) przygotowywanie umów dla nauczycieli i pracowników szkoły zatrudnionych w pełnym i niepełnym wymiarze godzin, świadectw pracy, dokumentacji związanej z rozwiązaniem stosunku pracy;
15) przygotowywanie umów zleceń i umów o dzieło;
16) wypisywanie zaświadczeń dla pracowników dotyczących zatrudnienia i wynagrodzenia;
17) prowadzenie i ustalanie urlopów pracowników administracji i obsługi;
18) sporządzanie listy obecności pracowników administracji i obsługi na każdy miesiąc, dopilnowanie wpisywania się pracowników w każdym dniu;
19) sporządzanie dokumentacji związanej z przejściem pracowników Zespołu na renty i emerytury;
20) prowadzenie na bieżąco rejestru absencji chorobowej i urlopów;
21) sporządzanie sprawozdań o zatrudnieniu i wynagrodzeniu do GUS, SIO;
22) sporządzanie wymaganych przez Gminę analiz wykorzystania funduszu płac oraz wszelkich danych potrzebnych do sprawozdawczości;
23) współpraca przy opracowaniu preliminarza budżetowego szkoły;
24) podejmowanie i transportowanie gotówki z PKO w Żarach do szkoły;
25) przechowywanie gotówki w kasie podręcznej i w kasie ogniotrwałej;
26) wypisywanie i prowadzenie czeków gotówkowych;
27) prowadzenie książki druków ścisłego zarachowania jak: książeczki czekowe, kwitariusze przychodowe, świadectwa;
28) prowadzenie dokumentacji Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w tym przygotowywanie umów pożyczek mieszkaniowych;
29) pomoc głównemu księgowemu w systematycznej i rytmicznej realizacji budżetu oraz sprawozdawczości;
30) przeprowadzanie kontroli wewnętrznej na zlecenie Dyrektora Zespołu i inne prace zlecone przez bezpośredniego zwierzchnika i głównego księgowego;
31) kontrola ważności książeczek zdrowia pracowników dla celów sanitarno- epidemiologicznych;
32) kontrola terminowości wykonywania badań wstępnych, kontrolnych i okresowych przez nauczycieli pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych;
33) organizacja szkoleń wstępnych i okresowych w zakresie bhp i p.poż.;
34) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy zdrowotnej nauczycieli oraz emerytów nauczycieli;
35) archiwizowanie dokumentacji kadrowej;
36) prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozostałych środków trwałych;
37) prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokonywanie stosownych wpisów;
38) organizacja okresowych przeglądów stanu technicznego budynku;
39) organizacja okresowych przeglądów kominiarskich, elektrycznych, gaśnic, hydrantów itp.
40) zakup odzieży roboczej wraz z prowadzeniem ewidencji rozchodu;
41) prowadzenie rejestru wypadków przy pracy pracowników Zespołu oraz wypadków dzieci uczęszczających do przedszkola i szkoły.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat), kierunek: Ekonomia lub Administracja
  • średnie ogólnokształcące, kierunek: Ekonomia lub Administracja

Pozostałe wymagania:

  • Umiejętność obsługi komputera,Znajomość przepisów kadrowo-płacowych. Wymagania niezbędne: 1) posiadanie obywatelstwa polskiego; 2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych;3) brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; 4) wykształcenie wyższe ekonomiczne lub administracyjne, lub ekonomiczne/administracyjne studia podyplomowe i co najmniej 4-letni staż pracy na podobnym stanowisku; bądź wykształcenie średnie i co najmniej 5- letni staż pracy na podobnym stanowisku;5) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku specjalisty ds. kadr i płac;6) umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietu biurowego.7) znajomość zagadnień kadrowo - płacowych;8) dobra znajomość przepisów prawa pracy, przepisów ubezpieczeń społecznych, oświatowych i samorządowych oraz Karty Nauczyciela;Wymagania dodatkowe :1) biegła znajomość programu Płatnik, pakietu MS Office, programu płacowo - kadrowego (PROGMAN), program SIO, program sprawozdawczy GUS;2) samodzielność, obowiązkowość, dokładność, punktualność, kreatywność, komunikatywność, umiejętność sprawnego podejmowania decyzji, umiejętność pracy na stanowisku, a także w zespole, wysoka kultura osobista.


Miejsce pracy: Szkolna 7, 68-213 Lipinki Łużyckie, powiat: żarski, woj: lubuskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę w zastępstwie

Wymagane dokumenty: 1) list motywacyjny;2) curriculum vitae;3) kserokopie świadectw, certyfikatów o ukończonych kursach, szkoleniach oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności (oryginały do wglądu), itp.;4) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie (oryginały do wglądu);5) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;6) oświadczenie kandydata o braku prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;7) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie;8) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia.

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
21/10/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Umowa na zastępstwo
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Administracja biurowa, Praca Administracja Publiczna, Praca Administracja / Sekretariat

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi