Numer oferty: StPr/25/1635
prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności za całość spraw związanych z planowaniem i realizacją budżetu gminy oraz nadzór nad prowadzeniem księgowości i sprawozdawczości finansowej.
A. Planowanie i realizacja budżetu:opracowywanie projektu budżetu gminy oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej.
Monitorowanie i kontrolowanie realizacji budżetu oraz dokonywanie analiz wykonania budżetu oraz bieżące informowania Wójta Gminy o jego realizacji; przygotowywanie propozycji zmian budżetowych oraz projektów uchwał;
współpraca z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych, instytucji kultury, kierownikami poszczególnych referatów i samodzielnymi stanowiskami w zakresie wykonywania budżetu gminy; przygotowanie projektu założeń oraz materiałów planistycznych do opracowania projektu budżetu.
B. Księgowość i sprawozdawczość:organizowanie i nadzorowanie rachunkowości budżetowej i finansowej gminy oraz jej jednostek organizacyjnych;
sporządzanie obowiązkowych sprawozdań finansowych i budżetowych wraz z analizą opisową zgodnie z przepisami prawa; kontrola dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalnym i rachunkowym.
prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami i zadaniami zwłaszcza:
a) prowadzenie rachunkowości gminy;
b) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
c) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
d) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
e) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości zawierania umów (kontrasygnata);
f) zapewnienie przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, g) zapewnienie prawidłowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
kompleksowa obsługa programu Besti@;
kompleksowa obsługa ubezpieczeń majątku gminy;
przekazywanie środków finansowych jednostkom organizacyjnym gminy i pozostałym jednostkom;
kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych;
analiza oraz składanie wniosków dotyczących najbardziej racjonalnych i ekonomicznie uzasadnionych rozwiązań w zakresie lokowania środków finansowych Gminy;
prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia oraz sprawozdawczość.
C. Nadzór i kontrola:
nadzór nad pracą referatu finansowego oraz pracownikiem wykonującym zadania z zakresu ustaw: o świadczeniach rodzinnych, o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, o ustalaniu i wypłacie zasiłku dla opiekunów, o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za Życiem, o systemie oświaty (w zakresie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów);
kontrola przestrzegania dyscypliny finansów publicznych;
nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów księgowych i finansowych;
opracowywanie coroczne planu i zakresu kontroli podległego referatu oraz przedkładanie ich Wójtowi do zatwierdzenia; przeprowadzanie okresowych ocen kwalifikacyjnych podległych bezpośrednio pracowników oraz kontroli wewnętrznej referatu;
nadzorowanie z zakresu rachunkowości prac wykonywanych przez komórki organizacyjne urzędu;
kontrola wewnętrzna w zakresie wykonania budżetu oraz prawidłowości pobierania opłaty skarbowej;
nadzór nad wymiarem i poborem podatków i opłat,
opracowywanie wewnętrznych zarządzeń w sprawach prowadzenia rachunkowości oraz kontrola ich realizacji;
udział w przeprowadzaniu służby przygotowawczej pracowników.
D. Gospodarka finansowa i podatki:
współudział w prowadzeniu polityki podatkowej gminy;
opiniowanie umów i zobowiązań finansowych gminy pod względem ich zgodności z budżetem;
umowa w ramach powołania
nadzór nad prawidłowym naliczaniem i poborem dochodów budżetowych.
E. Współpraca i doradztwo:
współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, urzędami skarbowymi oraz innymi organami;
udzielanie wyjaśnień i informacji radzie gminy, komisjom oraz organom zewnętrznym w zakresie finansów gminy;
doradztwo Wójtowi w zakresie polityki finansowej i budżetowej.
F. Inne obowiązki:
udział w sesjach rady gminy i posiedzeniach komisji w sprawach finansowych;
zapewnienie właściwego przechowywania dokumentacji finansowej i księgowej; przestrzeganie zasad etyki zawodowej, przepisów prawa oraz wewnętrznych regulaminów.
Wykształcenie:
Pozostałe wymagania:
Miejsce pracy: 14-407 Godkowo 14, powiat: elbląski, woj: warmińsko-mazurskie
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Wymagane dokumenty: . życiorys z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej;2. list motywacyjny;3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;4. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i wymagania dodatkowe (potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem);5. kopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu potwierdzające wymagany staż pracy (potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem);6. ewentualne referencje;7. własnoręcznie podpisane oświadczenie o:a) posiadaniu obywatelstwa polskiego;b) pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;c) braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;e) stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wskazanym stanowisku;f) nieposzlakowanej opinii;g) zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).7. Składanie dokumentów.1. Wymagane dokumenty (z oznaczeniem nadawcy) należy składać do 21.11.2025 roku do godziny 15:15 w sekretariacie Urzędu Gminy w Godkowie lub przesłać na adres pocztowy:Urząd Gminy w Godkowie14-407 Godkowo 14z dopiskiem: OFERTA PRACY NA STANOWISKO SKARBNIKA GMINY 2. Dopuszcza się możliwość przesłania dokumentów aplikacyjnych w postaci elektronicznej poprzez portal ePUAP, opatrzonych podpisem zaufanym lub kwalifikowanym.3. Aplikacje, które zostaną doręczone do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Za datę doręczenia uważa się datę otrzymania dokumentów przez Urząd (datę wpływu, najpóźniej do 21.11.2025 roku do godziny 15:15). W przypadku dokumentów nadanych pocztą, decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Godkowie.
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty
źródło oferty: CBOP
Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?
Utwórz powiadomienie e-mailZapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.