Opis stanowiska pracy
Senior Financial Controller/ Controlling Coordinator
Poznan
NR REF.: 1194108
For our client, an international organization, we are looking for an experienced and proactive individual to join the team in Poland as a Senior Financial Controller / Controlling Coordinator.
Key Responsibilities:
- Prepare detailed financial reports, including key performance indicators and improvement areas.
- Analyze financial results vs. budget and forecasts; provide actionable recommendations.
- Compile monthly, quarterly, and annual financial reports.
- Coordinate the budgeting process, monitor execution, and analyze variances.
- Develop and update financial forecasts.
- Act as a business partner to operational departments, providing financial insights.
- Build financial models, conduct profitability analyses, and evaluate project feasibility.
- Lead a 2-person finance team.
- Define and monitor key performance indicators (KPIs).
- Identify and implement cost-saving initiatives.
- Analyze profitability by product, customer, and business unit.
- Collaborate with internal audit to ensure compliance and control.
- Oversee inventory-related financial processes and optimize stock-related costs.
- Monitor receivables and ensure timely collections.
- Conduct ad hoc financial analyses to support strategic and investment initiatives.
Requirements:
- University degree in Finance, Economics, or Accounting.
- ACCA/CIMA qualifications are a strong asset.
- Proven experience in a similar role, preferably in a manufacturing environment.
- Strong knowledge of finance, accounting, and tax regulations.
- Experience in budgeting, forecasting, and financial performance analysis.
- Proficiency in financial modeling and profitability analysis.
- Excellent analytical skills and ability to work with large data sets.
- Proficiency in financial systems and advanced Excel skills.
- Fluent in English (written and spoken).
- Ability to work under pressure in a dynamic environment.
What We Offer:
- Competitive salary and benefits package.
- Career development opportunities in an international environment.
- A dynamic and supportive workplace culture.
- Flexible working hours and remote work options.
- Employee discounts and corporate benefits.
If you39re interested in this role, click 39apply now39 to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 02/07/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa