Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/1784


Obowiązki:

Do zakresu wykonywanych zadań na stanowisku pracownika socjalnego należy
między innymi:
1. Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych dla celów Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie i na wniosek uprawnionych instytucji.
2. Dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
3. Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
4. Realizacja programów/projektów pomocowych na rzecz mieszkańców Powiatu.
5. Praca socjalna z rodzinami zastępczymi, rodzinnymi domami dziecka, usamodzielnianymi wychowankami rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, placówek opiekuńczo
wychowawczych oraz przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych,
6. Prowadzenie spraw związanych z rodzinami zastępczymi wraz z przygotowaniem pełnej dokumentacji,
7. Praca z rodzinami zastępczymi nieobjętymi pracą ze strony koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej
8. Sprawowanie nadzoru nad prawidłową opieką dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Pozostałe wymagania:

  • I Wymagania niezbędne:1. Pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków (zgodnie z art. 116 ust. 1 ustawy z 12.03.2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 1214):1) posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;2) ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej;3) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:a) pedagogika,b) pedagogika specjalna,c) politologia,d) polityka społeczna,e) psychologia,f) socjologia,g) nauki o rodzinie;4) ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 3.2. Posiada obywatelstwo polskie.3. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.II. Preferowane cechy osobowościowe:1. sumienność, dokładność,2. umiejętność kontaktów z klientem,3. organizacja i umiejętność samodzielnej pracy,4. kierowanie się zasadami etyki zawodowej,5. kreatywność,6. komunikatywność.III. Wymagania dodatkowe:1. Znajomość obsługi komputera i programów biurowych,2. Znajomość zagadnień samorządu terytorialnego,3. Znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,4. Znajomość przepisów KPA, ustawy o pomocy społecznej,5. Prawo jazdy kat. B.


Miejsce pracy: Racławicka 13, 75-620 Koszalin, powiat: m. Koszalin, woj: zachodniopomorskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Wymagane dokumenty: dodatkowe informacje: praca w godz. 7:30 - 15:30, pierwsza umowa na okres 3 miesiące z możliwością przedłużenia, praca w terenie - powiat koszaliński - samochód służbowy, szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się na stronie pcpr.powiat.koszalin.pl

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
13/10/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Ochrona

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi