#

PODINSPEKTOR/INSPEKTOR W WYDZIALE BUDŻETU MIASTA I PODATKÓW K 148/25

Urząd Miejski w Gdańsku

Gdańsk, pomorskie

Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/7770


Obowiązki:

- Obsługa rejonu nr, w skład którego wchodzą ulice zaczynające się na literę...,
- obsługa telefoniczna podatników, w tym rejonu...,
- wydawanie decyzji ustalających wysokość podatku od nieruchomości,
- weryfikacja informacji w sprawie podatku od nieruchomości, w szczególności z aktami notarialnymi, ewidencją gruntów i budynków, ewidencją działalności gospodarczej, ewidencją ludności,
- wprowadzanie zweryfikowanych informacji do ewidencji podatkowej prowadzonej w systemie komputerowym,
- wydawanie decyzji uchylających oraz zmieniających wysokość podatku od nieruchomości,
- weryfikacja dokumentów źródłowych stanowiących podstawę odpisu podatku,
- podejmowanie działań w zakresie zabezpieczenia powszechności opodatkowania, w szczególności weryfikacja ewidencji podatników z ewidencją gruntów i budynków, ewidencją działalności gospodarczej, informacjami przekazywanymi przez WUiA, GZNK, GZDiZ, PINB oraz Wydział Geodezji,
- wydawanie wezwań,
- wszczynanie i prowadzenie postępowań podatkowych,
- sporządzanie w uzasadnionych przypadkach wniosków karno skarbowych,
- przygotowywanie projektów pisemnych interpretacji indywidualnych przepisów prawa podatkowego,
- potwierdzanie danych z ewidencji podatników do wydawania zaświadczeń dla osób fizycznych,
- wydawanie decyzji o odpowiedzialności spadkobierców,
- wydawanie decyzji przenoszących odpowiedzialność na osoby trzecie,
- wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy publicznej, przekazywanie informacji o udzielonej pomocy publicznej osobie sporządzającej sprawozdania z pomocy publicznej,
- realizowanie decyzji i postanowień Samorządowego Kolegium Odwoławczego,
- przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej,
- zapewnienie właściwego przechowywania i archiwizacji dokumentów,
- dokumentowanie przebiegu załatwienia spraw oraz wykonywanie czynności kancelaryjnych w systemie EZD PUW,
- przygotowywanie danych, w zakresie działania referatu, do sporządzenia sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej oraz terminowe przekazywanie do komórki merytorycznej,
- sporządzanie projektu budżetu na dany rok budżetowy oraz sprawozdania z wykonania budżetu w zakresie działania referatu,
- obsługa podatników, w szczególności w zakresie wypełnienia druków informacji w sprawie podatku od nieruchomości (IN-1), dane o gruntach, budynkach i budowlach podlegających opodatkowaniu (ZN-1), dane o zwolnieniach podatkowych w podatku od nieruchomości (ZN-2) oraz ich weryfikacja z aktami notarialnymi, ewidencją gruntów i budynków, ewidencją działalności gospodarczej, ewidencją ludności,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta Gdańska w sprawie podatku od nieruchomości,
- obsługa pozostałych rejonów w sytuacji, gdy wymagają tego potrzeby Referatu,
- przygotowywanie danych do sporządzenia sprawozdania podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości osób fizycznych (sprawozdanie SP1),
- przygotowywanie materiałów do sprawozdawczości, w tym comiesięczne sporządzanie rejestru decyzji wymiarowych i uzgodnienie prawidłowości zapisów z Referatem Dochodów Podatkowych Wydziału Finansowego.
Sporadycznie występuje konieczność pracy w innych godzinach niż przewidziane w Regulaminie pracy, w szczególności w celu dotrzymania terminów określonych w Ordynacji podatkowej.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Wymagania dodatkowe:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne

Pozostałe wymagania:

  • wymagania niezbędne:-wykształcenie wyższe; min. pół roku stażu pracy lub min. 3 miesiące udokumentowanego doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w kancelarii prawnej lub w firmie doradztwa podatkowego,- znajomość przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku leśnym oraz ustawy Ordynacja podatkowa,- biegła umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office),- umiejętność analitycznego myślenia,- umiejętność redagowania pism, swoboda komunikacji pisemnej,- obywatelstwo polskie,- nieposzlakowana opinia,- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.Wymagania dodatkowe:-wykształcenie wyższe ekonomiczne, prawnicze lub administracyjne,- bardzo dobra organizacja pracy,- samodzielność w realizacji powierzonych zadań,- umiejętność pracy pod presją czasu, pod presją dużej ilości zadań,- umiejętność pracy z trudnym klientem,- umiejętność pracy wielozadaniowej,- umiejętność szybkiego uczenia się,- odpowiedzialność,- uczciwość, lojalność, rzetelność,- zaangażowanie,- dociekliwość.


Miejsce pracy: Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk, powiat: m. Gdańsk, woj: pomorskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Staż pracy: lata: 0, miesiące: 6

Wymagane dokumenty: Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest złożenie następujących dokumentów w języku polskim:- Curriculum Vitae (CV) z przebiegiem nauki i pracy zawodowej,- list motywacyjny,- kserokopia dyplomu ukończenia szkoły średniej, ukończenia studiów,- kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie z obecnego zakładu pracy potwierdzające staż pracy,- inne dokumenty potwierdzające wymagane kwalifikacje i umiejętności,- wypełnione i podpisane oświadczenie zgodnie ze wzorem,* w przypadku zatrudnienia konieczne będzie dostarczenie Zapytania o udzielenie informacji o osobie do Ministerstwa Sprawiedliwości Krajowy Rejestr Karnywzór oświadczenia do pobrania na stronie pracodawcy.Dokumenty potwierdzające staż pracy lub kompetencje nabyte w trakcie pracy lub nauki za granicą muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Dokumenty potwierdzające staż pracy winny jednoznacznie wskazywać okres zatrudnienia oraz charakter stosunku prawnego, na podstawie którego świadczona była praca za granicą.Dalsze etapy rekrutacji zostaną przeprowadzone w następujący sposób:Kandydaci/kandydatki spełniający/ce wymagania niezbędne, zakwalifikowani do kolejnego etapu, otrzymają zaproszenie do udziału w spotkaniu rekrutacyjnym, które odbędzie się w siedzibie Urzędu lub z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Jednocześnie kandydaci zostaną poinformowani o planowanym przebiegu spotkania, w tym o wykorzystywanych podczas naboru narzędziach rekrutacyjnych. Do kolejnego etapu rekrutacji zostaną zaproszeni/one kandydaci/kandydatki, którzy/e:- złożą wszystkie wyżej wymienione dokumenty,- spełniają wszystkie wymagania niezbędne.Dokumenty należy składać w Urzędzie Miejskim w Gdańsku ul. Nowe Ogrody 8/12 pokój nr 40 w zamkniętych kopertach lub przesyłać na adres:Urząd Miejski w Gdańsku ul. Nowe Ogrody 8/12 80-803 Gdańskz następującą adnotacją:nabór na stanowisko urzędnicze: Podinspektor/Inspektor w Wydziale Budżetu Miasta i Podatków K 148/25 w terminie od 09.10.2025 r. do 23.10.2025 r., decyduje data wpływu oferty do Urzędu.

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
10/10/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Administracja biurowa, Praca Administracja / Sekretariat, Praca Biuro / Dokumentacja

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi