#

PODINSPEKTOR DS. ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO, OBRONNOŚCI I OBRONY CYWILNEJ

Urząd Gminy Manowo

Manowo, zachodniopomorskie

Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/1907


Obowiązki:

1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy;
2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego w tym:
- realizacja zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego,
- opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu zarzadzania kryzysowego i planu ewakuacji;
3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia;
4) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
5) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;
6) sprawy związane z ochroną przeciwpożarową na terenie gminy a także w gminnych obiektach
użyteczności publicznej (w tym udział w przeglądach budynków komunalnych w zakresie bezpieczeństwa pożarowego, realizacja zadań wynikających ze współdziałania gminy z ochotniczymi strażami pożarnymi, współdziałanie z OSP i PSP);
7) sprawy związane z bezpieczeństwem przeciwpożarowym i ewakuacją pracowników Urzędu
gminy;
8) koordynowanie zadań z zakresu porządku i bezpieczeństwa publicznego;
9) opracowywanie i przedstawienie do zatwierdzenia wojewodzie Planu operacyjnego funkcjonowania gminy;
10) opracowywanie kart realizacji zadań operacyjnych;
11) ogłaszanie i udział w kwalifikacji wojskowej;
12) współdziałanie z organami wojskowymi w ramach powszechnego obowiązku obrony;
13) opracowywanie planu Akcji Kurierskiej jego bieżąca aktualizacja oraz przeprowadzanie akcji kurierskich;
14) realizacja zadań na rzecz wojsk sojuszniczych wynikających z obowiązków Państwa Gospodarza (HNS);
15) przygotowywanie systemu kierowania obroną gminy, w tym:
- przygotowywanie stanowiska kierowniczego,
- przygotowywanie dokumentacji, opracowywanie dokumentacji i organizacja stałego dyżuru;
16) opracowywanie planów przygotowania opieki zdrowotnej na potrzeby obronne gminy, w tym
opracowywanie dokumentacji zastępczych miejsc szpitalnych;
17) planowanie, nakładanie i realizacja świadczeń osobistych i rzeczowych, w tym:
- plany i zestawienia świadczeń osobistych i rzeczowych,
- decyzje w sprawie nałożenia obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych;
18) reklamowanie osób z urzędu i na wniosek od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny (sprawy wyłączenia od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny);
19) zadania obrony cywilnej a w szczególności opracowywanie dokumentacji oraz współdziałanie
w zakresie:
- ochrony ludności, zwierząt, urządzeń użyteczności publicznej,
- wykrywania zagrożeń oraz ostrzegania i alarmowania,
- zaopatrzenia ludności w sprzęt i środki ochrony indywidualnej,
- przygotowania oraz prowadzenia likwidacji skażeń i zakażeń,
- wykonywanie zadań ochrony przeciwpowodziowej w tym utrzymanie gminnego magazynu przeciwpowodziowego zgodnie z ustawą,
- pełnienie dyżurów ćwiczebnych,
- działanie w celu zapobiegania skutkom klęsk żywiołowych i ich usuwanie przy pomocy prowadzonego przez Wójta gminnego zespołu zarządzania kryzysowego,
- realizowanie polityki informacyjnej związanej ze stanem klęski żywiołowej, opracowywanie i realizowanie procedur i programów reagowania w czasie klęski żywiołowej,
- ewakuacji i przyjęcia ludności,
- nakładania przydziałów do formacji obrony cywilnej,
- działalności planistycznej , szkoleniowej w zakresie OC i powszechnej samoobrony,
- współdziałanie z organami i podmiotami ochrony ludności i obrony cywilnej.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Pozostałe wymagania:

  • Podinspektor ds. zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej- ustawy o dostępie do informacji publicznej,- ustawy o ochronie informacji niejawnych;h) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.Wymagania dodatkowe:a) umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych,b) umiejętność wykorzystywania dokumentów programowych,c) biegła obsługa komputera w tym programów MS Office,d) predyspozycje osobowościowe tj. kreatywność, umiejętność pracy w zespole i łagodzenia sporów wewnątrz zespołu, umiejętność skutecznego komunikowania się, odpowiedzialność, terminowość, rzetelność, sumienność, obowiązkowość, bezstronność, wysoka kultura osobista.


Miejsce pracy: Szkolna 2, 76-015 Manowo, powiat: koszaliński, woj: zachodniopomorskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Wymagane dokumenty: dodatkowe informacje: praca w godz. 7:15 - 15:15, umowa na czas określony 6 miesięcy z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony, szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się na stronie BIP Urząd Gminy Manowo bip.manowo.pl

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
03/11/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Administracja biurowa, Praca Administracja Publiczna, Praca Administracja / Sekretariat

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi