#

PODINSPEKTOR DORADCA DS. ZARZĄDZANIA ENERGIĄ WYDZIAŁ ŚRODOWISKA I ENERGII

Urząd Miejski w Mielcu

Mielec, podkarpackie

Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/1187


Obowiązki:

Zadania główne:
a) Pracownik będzie realizował w 100 % zadania związane z realizacją projektu
zintegrowanego Skuteczne wdrożenie programu ochrony powietrza dla województwa
podkarpackiego z uwzględnieniem problemu ubóstwa energetycznego Podkarpackie - żyj
i oddychaj (LIFE22-IPE-PL-LIFE Podkarpackie 101103531),
b) współpraca z partnerami projektu zintegrowanego LIFE Podkarpackie w zakresie pilotażu,
dotyczącego racjonalnego zarządzania energią w gminie oraz obsługa aplikacji
Inteligentnego Systemu Zarządzania Energią,
c) monitorowanie i analiza zużycia energii w obiektach gminy i jej jednostkach
organizacyjnych (bieżący rejestr kosztów energii, analiza zapotrzebowania placówek
gminnych w media, analiza umów na dostawę energii i ciepła w celu prawidłowego
doboru taryf, optymalizacji zużycia energii, mocy zamówionych, itp.),
d) przygotowanie projektów w zakresie ograniczenia zużycia energii przez budynki publiczne,
m.in. w zakresie termomodernizacji budynków, montażu paneli fotowoltaicznych wraz
z lokalnymi magazynami energii, wymiany oświetlenia, itp.,
e) inicjowanie działań modernizacyjnych (istniejącego oświetlenia wewnętrznego i ulicznego,
budynków publicznych),
f) współpraca w zakresie realizacji polityki energetycznej gminy (w tym w obszarach
określonych w dokumentach strategicznych, m.in. w planach zaopatrzenia w ciepło,
energię elektryczną i paliwa gazowe, itp.),
g) współpraca w zakresie działań zmierzających do utworzenia lub rozwoju klastra energii,
spółdzielni energetycznej, wirtualnej elektrowni, itp.,
h) prowadzenie działań edukacyjnych z zakresie racjonalnego zarządzania energią oraz
wpływu zieleni na jakość powietrza i jakość życia mieszkańców,
i) opiniowanie rozwiązań przewidzianych do uwzględnienia w miejscowych planach
zagospodarowania przestrzennego,
j) współpraca przy przygotowaniu/aktualizacji miejskich planów adaptacji do zmian klimatu,
k) współpraca z właściwymi komórkami urzędu w zakresie przygotowania projektów
i działań inwestycyjnych dotyczących zielono-błękitnej infrastruktury,
l) współpraca z subregionalnymi doradcami ds. biznesu i energii,
m) przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań dla Beneficjenta Koordynującego
(prowadzenie sprawozdawczości technicznej i finansowej),
n) stała współpraca z Beneficjentem Koordynującym,
o) aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych oraz ich pozytywne ukończenie,
p) stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, seminariach,
konferencjach,
q) udział w spotkaniach organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego,
r) inne zadania zlecone przez przełożonego, komplementarne w stosunku do Projektu LIFE
Podkarpackie,
s) stworzenie miejskiego systemu informacyjnego zawierającego dane na temat zużycia
energii wszystkich jednostek organizacyjnych gminy Miejskiej Mielec, a także zarządzanie
i aktualizacja systemu,
t) przygotowywanie planów termomodernizacyjnych dla obiektów Gminy Miejskiej Mielec,
uzgadnianie zakresu prac remontowych i / lub modernizacyjnych na urządzeniach,
instalacjach i sieciach energetycznych, w obiektach Gminy Miejskiej Mielec oraz udział
w odbiorach tych robót,
u) inicjowanie działań modernizacyjnych istniejącego oświetlenia ulicznego i oświetlenia
wewnętrznego w jednostkach organizacyjnych i w obiektach Gminy Miejskiej Mielec\
Zadania pomocnicze:
a) organizowanie i monitorowanie procesu wyboru podmiotów mających świadczyć różnego
rodzaju usługi (konsultacyjne, nadzorcze) oraz wyboru projektów z zakresu efektywności
energetycznej (m.in. budownictwie, transporcie, przemyśle, turystyce, handlu)
i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, które zostaną zrealizowane na obszarze
Miasta Mielca,
b) monitorowanie budowlanych zmian termomodernizacyjnych i związanych z sieciami
energetycznymi w miejskich obiektach publicznych,
c) zapewnienie udziału Miasta Mielca w unijnych i międzynarodowych programach
i projektach z zakresu efektywnego wykorzystania energii, wody oraz ochrony środowiska,
d) współpraca z krajowymi i zagranicznymi organizacjami propagującymi racjonalne
użytkowanie i zarządzanie energią,
e) rozpowszechnienie dobrych praktyk, informacji na temat wdrażanych zadań i projektów,
w tym: propagowanie pro energetycznych i pro ekologicznych zachowań wśród nie
energetyków, w szczególności propagowanie oszczędzania energii i odnawialnych źródeł
energii na terenie gminy, wdrażanie i propagowanie nowych sposobów oszczędności
energii,
f) aktualizacja dokumentów planistycznych i strategicznych w zakresie energetyki
i gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Mielca,
g) monitorowanie zgodności planów przedsiębiorstw energetycznych działających na terenie
Gminy Miejskiej Mielec z założeniami do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną
i paliwa gazowe,
h) opracowywanie potrzebnych dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego
wymaganych dla zadań przypisanych zakresem czynności,
4
i) prowadzenie akt zgodnie z instrukcją kancelaryjną i terminowe przekazywanie ich do
archiwum,
j) przygotowywanie informacji wynikających z przepisów ustawy i prawa miejscowego do
umieszczenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
k) odpowiadanie na pisma i załatwianie spraw mieszkańców i instytucji,
l) stosowanie zasad obiegu dokumentów, przestrzeganie terminowości odpowiedzi na
pisma,
m) wykonywanie innych poleceń zleconych przez Naczelnika Wydziału, zadań i poleceń
służbowych powiązanych z zakresem działania Wydziału Środowiska i Energii



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat), techniczne, kierunek: elektrotechnik, automatyk

Pozostałe wymagania:

  • Wymagania niezbędne wobec kandydata:1) obywatelstwo polskie, z uwzględnieniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikachsamorządowych,2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżeniapublicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,4) cieszy się nieposzlakowaną opinią,5) wykształcenie wyższe przy jednoczesnym spełnieniu warunków:a) wykształcenie wyższe techniczne o kierunku: elektrotechnika, energetyka, automatyka,odnawialne źródła energii, budownictwo lub pokrewne oraz minimum 6 miesięcy stażupracy umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku objętym naborem lubb) wykształcenie wyższe o dowolnym profilu oraz wykształcenie średnie techniczne/branżowe o odpowiednim profilu (elektrycznym, energetycznym, budowlanym lubpokrewne) oraz 3 lata stażu pracy umożliwiające wykonywanie zadań na stanowiskuobjętym naborem,6) ogólna znajomość zagadnień dotyczących klimatu i środowiska, energii, energetyki,odnawialnych źródeł energii,7) posiada wiedzę w zakresie przepisów:a) Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne,b) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,c) Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii,d) Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów orazo centralnej ewidencji emisyjności budynków,e) Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,f) Ustawy o samorządzie gminnym,g) Ustawy o pracownikach samorządowych,8) umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych, bardzo dobra znajomośćpakietu Office, obsługa poczty e-mail, czynne prawo jazdy kat.B, gotowość do podnoszeniakwalifikacji (stanowisko wiąże się z koniecznością odbycia obowiązkowych rocznychstudiów podyplomowych).23. Wymagania dodatkowe:1) mile widziane: uprawnienia elektryczne SEP, znajomość zagadnień Smart City,doświadczenie w realizacji projektów unijnych, znajomość języka angielskiego na poziomiekomunikatywnym,2) umiejętności i predyspozycje: posiada umiejętności niezbędne do właściwej realizacjizadań, przygotowania prezentacji, zestawień w formie graficznej, redagowania pism,samodzielność w realizacji działań (umiejętności planowania, zarządzania pracą orazczasem) i odpowiedzialność w podejmowaniu decyzji, umiejętność szybkiego uczenia się,odporność na stres, dyspozycyjność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie,nastawienie na realizację celów, podejmowanie inicjatyw, umiejętność analitycznegomyślenia, sumienność, systematyczność, komunikatywność, łatwość w nawiązywaniukontaktów, swobodne prowadzenie korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkańz przedstawicielami innych urzędów, interesariuszami, itp. wysoka kultura osobista


Miejsce pracy: Żeromskiego 26, 39-300 Mielec, powiat: mielecki, woj: podkarpackie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty:1) list motywacyjny, cv,2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (do pobrania5na stronie biuletynu informacji publicznej Gminy Miejskiej Mielec - mielec.bip.gov.pl),3) kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenia potwierdzające wymagany staż pracy,doświadczenie zawodowe,4) kserokopie dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadanewykształcenie i inne kwalifikacje,5) w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna kopie dokumentówpotwierdzających niepełnosprawność,6) oświadczenie, że kandydat jest obywatelem polskim,7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni prawpublicznych,8) oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwościgane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (po rozstrzygnięciukonkursu potwierdzone przez Krajowy Rejestr Karny Zapytanie o udzielenie informacjio osobie),9) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia,10) oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,11) oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B,12) klauzula informacyjna,13) zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych.8. Miejsce i termin złożenia dokumentów:Wymagane dokumenty osobowe należy składać w terminie do dnia 28.07.2025 r. do godz.16.00 - osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Mielcu, pok. nr 20, I piętro lub drogąpocztową na adres: Urząd Miejski, 39-300 Mielec ul. Żeromskiego 26, pok. 20.Dokumenty powinny być przekazane w zamkniętej kopercie, z dopiskiem: Nabór na wolnestanowisko urzędnicze podinspektor - doradca ds. zarządzania energią Wydział Środowiskai Energii . Dokumenty, które wpłyną do urzędu po wyżej wymienionym terminie nie będąrozpatrywane.Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej miastawww.mielec.pl - w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Miejskiej Mielec oraz na tablicyogłoszeń w siedzibie urzędu.Dokumenty aplikacyjne tj. CV, list motywacyjny powinny być opatrzone własnoręcznympodpisem oraz klauzulą o następującej treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moichdanych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych w celu realizacji procedurynaboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze, napodstawie przepisów prawa: ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy i ustawy z dnia21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
09/07/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Ochrona

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi