Opis stanowiska pracy
OTC Accountant with Romanian
Wroclaw
NR REF.: 1193371
The Accounts Receivable Accountant performs O2C activities for the newly established Business Service Organization in Wrocław, Poland.
They will be responsible for Collections & Billing Management, Cash Application as well as proposing and driving the most effective and efficient ways of work through process standardisation and optimalization.
The
O2C Accountant will be responsible for the respective country or number of countries / cluster in the EMEA region.
Key responsibilities include:- Execution of operational activities for assigned BUs/Countries and activity clusters within the O2C area, in particular: Cash Application, Billing, Collection, Reporting.
- Manage / coordinate the support for internal and external audits
- Execution of project activities to successfully ramp-up newly established hub organisation (i.e. enable transition of Finance activities including Knowledge Transfer and process documentation)
- Preparation, creation and maintenance of Standard Operating Procedures (SOPs)
- Ensure Accounting principles, group accounting standards, internal controls compliance
- Establish and manage effective business relations with stakeholders, partners and peers
- Partner the BU/country and the Headquarters providing necessary analysis for decisiveness processes.
- Strong advocacy and drive the standardised and optimised solutions for O2C processes, including improvements and automations across the countries in EMEA
- Assessment of standardisation potential from BU/country specifics and documentation of it
Must haves:- Advanced proficiency with processing in ERPs (SAP)
- Knowledge of MS Office
- Fluent in English and Romanian
- Knowledge of other European languages is a plus.
- A Bachelor’s Degree in Finance & Accounting or similar would be an asset
- Min. 2–3 years of relevant work experience in Accounting and/or Finance
- Prior work experience with execution of Accounts Receivable processes
- Work experience in a Shared Service Finance organisation is preferred.
- Project work experience is a plus
- Customer-centric mindset
- Effective communication and strong cooperation skills
- Great team player
- Process automation-related skills required
What you need to do now
If you39re interested in this role, click 39apply now39 to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 04/06/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa