Opis stanowiska pracy
OTC Accountant with Hungarian
Poland
NR REF.: 1194343
The OTC Accountant perform advanced Order-To-Cash activities for the newly established Business service Organization in Wroclaw, Poland. They will be responsible for Collections & Billing Management, Cash Application as well as proposing and driving the most effective and efficient ways of work through process standardization and optimalization.
Responsibilities:- Execution of advance operational activities for assigned BUs/Countries and activity cluster within O2C area in particular: Cash Application, Billing, Collection, Reporting.
- Successful delivery of OTC process transition from local business to BSC, Wroclaw (transform & lift)
- OTC process design and providing business requirements for new system (SAP4Hana) implementation
- ERP system implementation testing
- Supporting other team member with process knowledge and guidance
- Performing ad-hoc additional tasks
- Manage / coordinate the support for internal and external audit
- Execution of project activities to successfully ramp-up newly established hub organization (i.e. enable transition of Finance activity including Knowledge Transfer and process documentation)
- Preparation, creation and maintenance of Standard Operating Procedures (SOPs)
- Ensure Accounting principles, group accounting standards, internal controls compliance
- Establish and manage effective business relations with stakeholders, partners and peers
- Partner the BU/country and the Headquarter providing necessary analysis for decisiveness processes
- Strong advocacy and drive the standardized and optimized solutions for O2C processes including improvements and automations across the countries in EMEA
- Assessment of standardization potential from BU/country specifics and documentation of it
Qualifications:- Fluent in English and Hungarian is required
- Advanced proficiency with processing in ERPs (SAP)
- Knowledge of MS Office
- VBA & Power Automate (would be an asset)
- Min. 3 years of relevant work experience in Accounting and/or Finance
- Strong work experience with execution of Accounts Receivable processes
- Work experience in a Shared Service Finance organization
- Project work experience
- Bachelor’s Degree in Finance & Accounting or similar would be an asset
What you39ll get in return:
- Employment contract
- Remote work
- Medical care
- Sports package
- Possibility of life insurance for employees and family
Apply now by sending us your up-to-date CV — we’d love to learn more about your experience and see if this role could be the perfect fit for you!
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 15/07/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa