#

OFERTA KONKURSOWA - STANOWISKO URZĘDNICZE DS. SPRAWOZDAWCZOŚCI BUDŻETU- WYDZIAŁ BUDŻETU

Urząd Miasta Opola

Opole, opolskie

Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/1104


Obowiązki:

1. Przyjmowanie i weryfikacja sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych składanych przez jednostki organizacyjne miasta Opola.
2. Przygotowywanie i sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych.
3. Sporządzanie analiz finansowych dotyczących jednostek organizacyjnych miasta Opola.
4. Sporządzanie ankiet, zestawień oraz innych informacji o stanie realizacji budżetu miasta Opola na potrzeby mieszkańców, mediów, organizacji i innych podmiotów.
5. Aktualizacja załączników budżetowych w wyniku korekt budżetu, dokonanych Zarządzeniami Prezydenta Miasta Opola oraz uchwałami Rady Miasta Opola.
6. Współudział przy opracowaniu projektu budżetu miasta Opola. Przygotowywanie materiałów wstępnych, a także wariantów projektów planów finansowych jednostek organizacyjnych uwzględniających wytyczne oraz zasady wynikające z procedury uchwalania budżetu miasta.
7. Sporządzanie rocznych sprawozdań (w części tabelarycznej i opisowej) z wykonania budżetu miasta Opola, w wymaganej szczegółowości.
8. Sporządzanie rocznych informacji o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury miasta Opola, w wymaganej szczegółowości.
9. Współudział w sporządzaniu informacji o stanie mienia miasta.
10. Bieżąca współpraca z podległymi jednostkami w zakresie planowania, analiz
i sprawozdań sporządzanych w trakcie realizacji budżetu miasta.
11. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do dokonywania oceny gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych miasta Opola stosownie do zarządzenia Prezydenta Miasta Opola w sprawie ustalenia procedury ocen jednostek miejskich.
12. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
13. Poznawanie, przestrzeganie i monitorowanie zmian przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
14. Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów SOD poprzez przyjmowanie korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej, sporządzanie dokumentów oraz zakładanie spraw zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt (JRWA).
15. Przestrzeganie regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola oraz Kodeksu Etyki obowiązującego w Urzędzie Miasta Opola.
16. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
17. Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
Praca samodzielna, z przewagą wysiłku umysłowego, w pełnym wymiarze czasu pracy w godzinach: 7-30 do 15.30 od poniedziałku do środy; 7.30 do 17.00
w czwartki; 7.30 do 14.00 w piątki. Praca w budynku przy ul. Rynek 1a, II piętro, IV poziom (dojście schodami lub windą). Obsługa monitorów ekranowych powyżej
4 godzin dziennie



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • średnie zawodowe, ekonomiczne

Pozostałe wymagania:

  • Wymagane wykształcenie: średnie o profilu ekonomicznym - Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c) . Staż pracy: dwa lata stażu pracy (preferowany: na stanowisku związanym z budżetem i/lub sprawozdawczością budżetową w jednostce sektora finansów publicznych) Kserokopie świadectw pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c), i/lub kserokopie innych właściwych dokumentów za okresy, które z mocy odrębnych przepisów podlegają wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracowniczeWymagania dodatkowe Dokumenty albo oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagańa) znajomość ustawy o samorządzie gminnym Zapis w liście motywacyjnym b) znajomość ogólnego rozporządzenia o ochronie danych Zapis w liście motywacyjnym c) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego Zapis w liście motywacyjnym d) znajomość Statutu Miasta Opola Zapis w liście motywacyjnym e) znajomość ustawy o finansach publicznych Zapis w liście motywacyjnym f) umiejętność obsługi urządzeń biurowych i komputera, w tym: obsługa Microsoft Word (w szczególności MS WORD, MS EXCEL) Zapis w liście motywacyjnym g) uczciwość, rzetelność, odpowiedzialność, samodzielność, umiejętność analitycznego myślenia, kreatywność, otwartość, uprzejmość, wysoka kultura osobista, operatywność, umiejętność pracy w zespole apis w liście motywacyjnym


Miejsce pracy: Rynek 1A, 45-015 Opole, powiat: m. Opole, woj: opolskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na okres próbny

Wymagane dokumenty: Dokumenty należy złożyć w terminie do dnia 07.07.2025 r.6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:a) list motywacyjny;b) dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 1 ogłoszenia;c) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;d) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych (w przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze);e) kserokopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku osób niepełnosprawnych, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych).List motywacyjny, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.Wzór kwestionariusza osobowego oraz oświadczeń - dostępne są na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.a) obywatelstwo polskie/kraju Unii Europejskiej i/lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lubprzepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP * Oświadczenieb) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych Oświadczeniec) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - Oświadczenied) nieposzlakowana opinia - Oświadczenie

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy

Sposób kontaktu/przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: telefon, Termin: Dokumenty należy złożyć w terminie do dnia 07.07.2025 r.


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
05/07/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na okres próbny
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Finanse, Praca Ubezpieczenia

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi