#

OFERTA KONKURSOWA - DS. EWIDENCJI KSIĘGOWEJ OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI

Urząd Miasta Opola

Opole, opolskie

Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/1123


Obowiązki:


1. Prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na kontach syntetycznych i analitycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami, klasyfikacją budżetową oraz wprowadzonymi procedurami, jak również związanych z nią należności ubocznych.
2. Dekretowanie dokumentów księgowych w zakresie realizowanych dochodów, w tym: wpłat, potrąceń, przypisów, odpisów, umorzeń, przedawnień.
3. Uzgadnianie ewidencji księgowej przypisów, odpisów, umorzeń należności podatkowych z rejestrami wymiarowymi ewidencji podatkowej.
4. Dekretowanie planu budżetowego i jego zmian w zakresie realizowanych dochodów.
5. Dokumentowanie operacji gospodarczych właściwymi dowodami księgowymi przyjętymi w instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów księgowych.
6. Gromadzenie, przetwarzanie i przechowywanie dowodów księgowych zgodnie z zasadami prowadzenia rachunkowości w Urzędzie Miasta Opola, oraz instrukcją obiegu, kontroli i archiwizacji dokumentów księgowych.
7. Obsługa podatników w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
8. Dokonywanie rozliczeń wpłat podatników w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, nadpłat i zaległości podatkowych, jak również dokonywanie refundacji, zwrotów oraz poleceń przelewów i poleceń wypłaty.
9. Realizacja wniosków podatników w zakresie zwrotów i zarachowania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
10. Wystawianie postanowień z tytułu zarachowania wpłat oraz nadpłat podatkowych.
11. Analiza kont podatników pod kątem przedawnienia nadpłat oraz zaległości w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami oraz ich ewidencja księgowa.
12. Sporządzanie sprawozdań cząstkowych w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi: Rb-27S, Rb-N, RF-03.
13. Współpraca ze służbami finansowymi Urzędu Miasta oraz z pozostałymi Wydziałami Urzędu Miasta.
14. Dekretacja decyzji ratalnych oraz przenoszenie należności do należności długoterminowych.
15. Prowadzenie ewidencji należności zabezpieczonych wpisem hipoteki lub zastawem skarbowym w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
16. Przeprowadzanie inwentaryzacji metodą weryfikacji prawidłowości zapisów na kontach podatników w zakresie realizowanych dochodów w terminach określonych w harmonogramie do inwentaryzacji.
17. Poznawanie, przestrzeganie i monitorowanie zmian przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
18. Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów SOD poprzez przyjmowanie korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej, sporządzanie dokumentów oraz zakładanie spraw zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt (JRWA).
19. Przestrzeganie regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola oraz Kodeksu Etyki obowiązującego w Urzędzie Miasta Opola.
20. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
21. Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
22. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika i/lub wynikających z przepisów prawa.




4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Pl. Wolności 7-8, I piętro, w pełnym wymiarze czasu pracy, w godz. 7.3015.30 od poniedziałku do środy, w godz. 7.30-17.00 w czwartki, w godz. 7.30 14.00 w piątki, z przewagą wysiłku umysłowego, lekka, siedząca z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.

5. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Opola, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi/nie wynosi ** co najmniej 6%.

6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) list motywacyjny;
b) dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 1 ogłoszenia;
c) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
d) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych (w przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze);
e) kserokopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku osób niepełnosprawnych, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych).
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Pl. Wolności 7-8, I piętro, w pełnym wymiarze czasu pracy, w godz. 7.30- 15.30 od poniedziałku do środy, w godz. 7.30-17.00 w czwartki, w godz. 7.30 14.00 w piątki, z przewagą wysiłku umysłowego, lekka, siedząca z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne

Pozostałe wymagania:

  • Wymagania niezbędne: Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie wymagańa) obywatelstwo polskie/kraju Unii Europejskiej i/lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP *- Oświadczenieb) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych - Oświadczeniec) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - Oświadczenied) nieposzlakowana opinia - Oświadczeniee) wykształcenie wyższe, preferowane wyższe ekonomiczne - Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)f) staż pracy (przebieg dotychczasowego zatrudnienia)


Miejsce pracy: Rynek 1A, 45-015 Opole, powiat: m. Opole, woj: opolskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Wymagane dokumenty: 6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:a) list motywacyjny;b) dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 1 ogłoszenia;c) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;d) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych (w przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze);e) kserokopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku osób niepełnosprawnych, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych).List motywacyjny, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.Wzór kwestionariusza osobowego oraz oświadczeń - dostępne są na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.7. Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:Dokumenty aplikacyjne można składać w zamkniętej kopercie w Kancelarii Ogólnej (Biurze Podawczym) Urzędu Miasta Opola, ul. Rynek 1A, 45-015 Opole lub przesłać pocztą na wskazany adres z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. księgowości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie do dnia O7.07.2025 r.

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
05/07/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Finanse, Praca Ubezpieczenia

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi