Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/1090


Obowiązki:

1) Regulowanie stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa poprzez odszukiwanie i kompletowanie odpowiedniej dokumentacji, badanie ksiąg wieczystych, zlecanie wykonywania map i podziałów nieruchomości oraz składanie wniosków wieczystoksięgowych. 2) Podejmowanie działań w zakresie gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa, w szczególności poprzez: a) nabywanie własności nieruchomości, b) darowizny na cele publiczne, c) zamiany nieruchomości, d) obciążanie ograniczonymi prawami rzeczowymi, e) sprzedaż w drodze przetargu i w trybie bezprzetargowym, f) oddawanie w trwały zarząd i jego wygaszanie, g) dzierżawę i najem nieruchomości Skarbu Państwa. 3) Prowadzenie postępowań w sprawie windykacji należności Skarbu Państwa. 4) Prowadzenie postępowań z zakresu wywłaszczania nieruchomości na cele publiczne. 5) Prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości. 6) Przygotowywanie projektów decyzji w sprawie ustalenia dodatkowych opłat w przypadku nie zagospodarowania nieruchomości w terminie. 7) Udzielanie bonifikat od ceny oraz żądania jej zwrotu. 8) Składanie wniosków o podział nieruchomości Skarbu Państwa. 9) Opiniowanie podziałów nieruchomości wykonywanych z urzędu. 10) Prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na zrzeczenie się nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa. 11) Prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na wejście w teren nieruchomości Skarbu Państwa. 12) Prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej w nieruchomości Skarbu Państwa. 13) Prowadzenie spraw związanych z ograniczeniem sposobu korzystania z nieruchomości w trybie art. 124 i 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r.o gospodarce nieruchomościami. 14) Prowadzenie spraw związanych z przekazaniem gruntów przeznaczonych w miejscowych planach pod pracownicze ogrody działkowe - Ustawa o pracowniczych ogrodach działkowych. 15) Przygotowywanie projektów decyzji ustalających, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową lub mienie gromadzkie oraz ustalanie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej. 16) Przygotowywanie decyzji o odszkodowaniu i wypłata za nieruchomości zajęte pod drogi krajowe i wojewódzkie na podstawie art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną. 17) Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zgody na wycinkę drzew znajdujących się na gruntach stanowiących własność Skarbu Państwa. 18) Regulowanie stanów prawnych nieruchomości w Gminie Kleszczów poprzez: a) składanie wniosków w sądzie w wydziale ksiąg wieczystych, b) prowadzenie postępowań w zakresie zasiedzenia nieruchomości, c) gromadzenie i analizę dokumentów niezbędnych do regulacji stanów prawnych, d) komunalizacja nieruchomości z urzędu i na wniosek.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Umiejętności i uprawnienia:

  • doświadczenie na danym stanowisku pracy (wymagany staż - lata: 1)

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat), kierunek: Prawo, Administracja, Gospodarka nieruchomościami

Pozostałe wymagania:

  • WYMAGANIA NIEZBĘDNE: 1) wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, o kierunku: prawo, administracja, gospodarka nieruchomościami; 2) co najmniej roczny staż pracy w organach administracji publicznej; 3) obywatelstwo polskie; 4) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych; 5) brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; 6) nieposzlakowana opinia. WYMAGANIA DODATKOWE: 1) znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego; 2) posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organów samorządu terytorialnego - ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym; 3) znajomość ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami; 4) preferowana znajomość obsługi programów informatycznych EW Mapa, EW Opis, Geoportal, Elektroniczne Księgi Wieczyste. Szczegółowe informacje dotyczące ogłoszenia o naborze pod adresem: https://spbelchatow.bip.gov.pl/oferty-pracy/ogloszenie-o-naborze-nr-9-2025.html


Miejsce pracy: Pabianicka 17/19, 97-400 Bełchatów, powiat: bełchatowski, woj: łódzkie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w kopercie z dopiskiem "Nabór nr 9 / 2025 na stanowisko ds. gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa w Wydziale Skarbu i Gospodarki Nieruchomościami w Starostwie Powiatowym w Bełchatowie" w terminie do dnia 21.10.2025 r. do godziny 1530 (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w BIP) osobiście w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Bełchatowie, ul. Pabianicka 17/19 lub pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Bełchatowie, ul. Pabianicka 17/19, 97-400 Bełchatów. Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Starostwa).

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
13/10/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Administracja biurowa, Praca Administracja Publiczna, Praca Administracja / Sekretariat

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi