Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 19/09/2021.

Opis stanowiska pracy

Lead Analyst, Private Equity & Real Estate
Wroclaw
NR REF.: 1152647

Our Client powers individuals and institutions to succeed in the global economy providing investment management, investment services and wealth management. Company is the corporate brand of Banking Sector (NYSE: BK). With a dedicated business presence on six continents and in 35 countries, Company delivers global scale at the local level. The Global Delivery Centre in Wroclaw is a growing location, predominately providing support services to company entities in the areas of fund accounting and investment operations.
Team overview
Team provides a full site of administrative services to support real estate funds and property management including specific set of funds, fund accounting, investor servicing, ensuring that NAV packs for private equity & real estate clients are prepared in line with company policy and procedure.

Your role
• Leading and supervision on preparation of periodical accounting & NAV production for the Real Estate funds, that may include period closing activities, construction & validation, dissemination and reporting tasks for all underlying entities, consolidation.
• Supervise the reviews of general ledger transactions and annual/quarterly and monthly financial statements for multiple real estate properties.
• Performs complex Fund/Client Accounting responsibilities in the areas of driving Service Improvement plans, targeting efficiencies, enhancing processes and specialist review functions.
• Provides input into methodologies and checks the work of more junior team members.
• Provides guidance and reviews work related to cash and asset reconciliations relating to complex accounts or transactions.
• Resolves reconciliation of accounts for more complex or atypical transactions and reviews work of junior team members.
• Drafts reports for clients regarding the performance of complex funds.
• Reviews draft reports completed by more junior staff.
• Regularly interacts with clients in answering questions and resolving issues regarding fund reports and accounting processes.
• Assists in evaluating GAAP and/or IFRS rules to determine impact of new regulations on company fund accounting practices.
• Provides guidance to less experienced team members.
• May have people management responsibilities in some geographies.
• Contributes to the achievement of related teams objectives.

Qualifications
• Bachelor's degree in accounting or the equivalent combination of education and experience is required.
• 5-7 years of total work experience preferred, accounting/ audit background would be an asset.
• Experience with preparing financial statements.
• Big 4 accounting firm experience preferred.
• Real estate and investment accounting experience/education would be a strong asset.
• Business English.
• Experience in people management is preferred.
• Strong communication skills as well as high level of accuracy and proficiency in excel.

Our offer
• Full time contract of employment
• City Centre locations close to main railway station and flexible working arrangements
• Flexible benefits package, including life and medical insurance, health screening, fitness discount programme, employee assistance program
• Award-winning Wellbeing Program supporting you with your unique health and wellbeing needs
• Pension scheme
• On-site childcare and a parental buddy programme
• Exciting opportunities for career and global mobility
• Diverse and inclusive environment
• Employee Referral Program
• Recognition programmes
• A multitude of opportunities to get involved in charity projects and Employee Resource Groups (ERGs)

Prezentacja firmy

WŁAŚCIWI LUDZIE NA WŁAŚCIWYCH STANOWISKACH
HAYS Poland jest firmą doradztwa... personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej firmy rekrutacyjnej w Wielkiej Brytanii. Grupa posiada ponad 350 biur w 25 krajach na całym świecie, w których łącznie pracuje ponad 5 tysięcy specjalistów.

Polski oddział firmy istnieje od 2002 r. i systematycznie powiększa swój udział w rynku. Dywizja HAYS Accountancy & Finance składa się z zespołów: Finance, Financial Services, Banking oraz Legal.

HAYS Finance to grupa konsultantów, która może poszczycić się bogatą praktyką w zakresie: obsługi działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw każdej branży. Współpracujemy z firmami prowadzącymi tzw. outsourcing księgowości, jak również z przedsiębiorstwami doradczymi, tzw. Big4, firmami doradztwa finansowego, a także strategicznego.

Należący do HAYS Accounatncy & Finance zespół Financial Services specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora finansowego. Realizuje projekty na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów dla domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych, faktoringowych i innych.

Zespół HAYS Banking współpracuje z najbardziej prestiżowymi bankami komercyjnymi oraz instytucjami finansowymi.

Grupa HAYS Legal specjalizuje się w rekrutacji prawników, adwokatów, radców prawnych oraz asystentów prawnych, nie tylko do kancelarii, ale również do firm na stanowisko in-house lawyer.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
14/09/2021
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Finanse , Praca Administracja biurowa , Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa
do góry