Koordynator ds. Gwarancji
Miejsce pracy: Ruda ŚląskaMASZ JAK W BANKU:
- koordynowanie awizacji i obsługi regwarancji oraz merytoryczną i księgową obsługę gwarancji otrzymanych (LORO);
- dbanie o terminowe wystawianie gwarancji standardowych, niestandardowych i regwarancji własnych zgodnie z ustalonym SL;
- nadzór nad prawidłowym sporządzaniem dokumentacji oraz nad zgodnością z instrukcjami Klientów, wewnętrznymi regulacjami Banku oraz regulacjami Międzynarodowej Izby Handlu;
- decyzyjność i pełnomocnictwo m.in. w zakresie umów, dokumentacji dot. akredytyw i inkasa dokumentowego oraz akceptacji treści niestandardowych;
- kontrolę nad obsługą roszczeń z gwarancji i regwarancji;
- nadzór nad potwierdzaniem autentyczności gwarancji banków trzecich na zlecenie klientów;
- zapewnianie wsparcia merytorycznego dla klientów korzystających z Biznes Planet oraz klientów linii biznesowych obsługujących klientów instytucjonalnych CTB i MŚP;
- inicjowanie relacji biznesowych w celu usprawnienia obsługi transakcji w obrocie międzynarodowym oraz podejmowanie decyzji w zakresie obsługi otrzymanych transakcji i reklamacji;
- współpracę z pozostałymi jednostkami w Departamencie oraz z Zespołem Zarządzania Uprawnieniami;
- udział w projektach optymalizujących procesy oraz nadzór nad testowaniem nowych wersji systemów użytkowych i operacyjnych;
- monitorowanie i kontrolę zgodności realizowanych procesów z obowiązującymi regulacjami i wymogami Grupy;
- nadzór nad realizacją programu przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy (AML) i finansowaniu terroryzmu;
- zapewnianie przestrzegania zasad polityki wobec krajów objętych sankcjami i embargiem, w tym bieżący monitoring i analizę transakcji w ramach realizacji drugiego poziomu kontroli Compliance;
- uczestnictwo w opracowywaniu okresowych analiz ryzyka operacyjnego, nadzór nad zgłaszaniem zdarzeń z zakresu ryzyka oraz proponowanie działań eliminujących powstanie tych zdarzeń w przyszłości.
TWÓJ KAPITAŁ:
- wykształcenie wyższe magisterskie (preferowane ekonomiczne lub prawnicze);
- 5 lat doświadczenia w bankowości, w tym 4 lata w obszarze obsługi transakcji finansowania handlu;
- doświadczenie w prowadzeniu/wdrażaniu projektów produktowych i/lub optymalizacyjnych;
- ukończone szkolenia specjalistyczne z zakresu finansowania handlu;
- znajomość Prawa wekslowego oraz ogólny poziom znajomości zagadnień z zakresu przepisów mających związek z operacjami finansowania handlu w tym m.in.: Prawa bankowego, Kodeksu cywilnego, Prawa dewizowego i Kodeksu celnego;
- umiejętności analitycznego myślenia;
- bardzo dobra organizacja pracy i umiejętność ustalania priorytetów;
- umiejętność pracy pod presją czasu oraz odporność na stres;
- biegła znajomość języka angielskiego, mile widziana znajomość innych języków obcych (preferowany język francuski).
GWARANTUJEMY:
- wsparcie, wiedzę i pomoc przełożonych;
- współpracę z najlepszymi specjalistami;
- możliwość rozwoju;
- atmosferę opartą na współpracy;
- atrakcyjny pakiet świadczeń socjalnych (np. karta Multisport, dodatkowe dni wolne, dofinansowanie wypoczynku dla Ciebie i Twoich dzieci, ubezpieczenie grupowe i inne).
Prosimy o aplikowanie poprzez przycisk znajdujący się po prawej stronie ogłoszenia.