BNP Paribas Bank Polska S.A.

Koordynator ds. Gwarancji

Miejsce pracy: Ruda Śląska

MASZ JAK W BANKU:

  • koordynowanie awizacji i obsługi regwarancji oraz merytoryczną i księgową obsługę gwarancji otrzymanych (LORO);
  • dbanie o terminowe wystawianie gwarancji standardowych, niestandardowych i regwarancji własnych zgodnie z ustalonym SL;
  • nadzór nad prawidłowym sporządzaniem dokumentacji oraz nad zgodnością z instrukcjami Klientów, wewnętrznymi regulacjami Banku oraz regulacjami Międzynarodowej Izby Handlu;
  • decyzyjność i pełnomocnictwo m.in. w zakresie umów, dokumentacji dot. akredytyw i inkasa dokumentowego oraz akceptacji treści niestandardowych;
  • kontrolę nad obsługą roszczeń z gwarancji i regwarancji;
  • nadzór nad potwierdzaniem autentyczności gwarancji banków trzecich na zlecenie klientów;
  • zapewnianie wsparcia merytorycznego dla klientów korzystających z Biznes Planet oraz klientów linii biznesowych obsługujących klientów instytucjonalnych CTB i MŚP;
  • inicjowanie relacji biznesowych w celu usprawnienia obsługi transakcji w obrocie międzynarodowym oraz podejmowanie decyzji w zakresie obsługi otrzymanych transakcji i reklamacji;
  • współpracę z pozostałymi jednostkami w Departamencie oraz z Zespołem Zarządzania Uprawnieniami;
  • udział w projektach optymalizujących procesy oraz nadzór nad testowaniem nowych wersji systemów użytkowych i operacyjnych;
  • monitorowanie i kontrolę zgodności realizowanych procesów z obowiązującymi regulacjami i wymogami Grupy;
  • nadzór nad realizacją programu przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy (AML) i finansowaniu terroryzmu;
  • zapewnianie przestrzegania zasad polityki wobec krajów objętych sankcjami i embargiem, w tym bieżący monitoring i analizę transakcji w ramach realizacji drugiego poziomu kontroli Compliance;
  • uczestnictwo w opracowywaniu okresowych analiz ryzyka operacyjnego, nadzór nad zgłaszaniem zdarzeń z zakresu ryzyka oraz proponowanie działań eliminujących powstanie tych zdarzeń w przyszłości.

TWÓJ KAPITAŁ:

  • wykształcenie wyższe magisterskie (preferowane ekonomiczne lub prawnicze);
  • 5 lat doświadczenia w bankowości, w tym 4 lata w obszarze obsługi transakcji finansowania handlu;
  • doświadczenie w prowadzeniu/wdrażaniu projektów produktowych i/lub optymalizacyjnych;
  • ukończone szkolenia specjalistyczne z zakresu finansowania handlu;
  • znajomość Prawa wekslowego oraz ogólny poziom znajomości zagadnień z zakresu przepisów mających związek z operacjami finansowania handlu w tym m.in.: Prawa bankowego, Kodeksu cywilnego, Prawa dewizowego i Kodeksu celnego;
  • umiejętności analitycznego myślenia;
  • bardzo dobra organizacja pracy i umiejętność ustalania priorytetów;
  • umiejętność pracy pod presją czasu oraz odporność na stres;
  • biegła znajomość języka angielskiego, mile widziana znajomość innych języków obcych (preferowany język francuski).

GWARANTUJEMY:

  • wsparcie, wiedzę i pomoc przełożonych;
  • współpracę z najlepszymi specjalistami;
  • możliwość rozwoju;
  • atmosferę opartą na współpracy;
  • atrakcyjny pakiet świadczeń socjalnych (np. karta Multisport, dodatkowe dni wolne, dofinansowanie wypoczynku dla Ciebie i Twoich dzieci, ubezpieczenie grupowe i inne).
Prosimy o aplikowanie poprzez przycisk znajdujący się po prawej stronie ogłoszenia.

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi