Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/1661


Obowiązki:

1. Zapewnienie sprawnego funkcjonowania Straży Gminnej zgodnie z obowiązującymi przepisami praw;
2. Koordynowanie współpracy z instytucjami wykonującymi zadania w zakresie ochrony spokoju, porządku i bezpieczeństwa publicznego;
3. Nadzór nad prowadzeniem postępowań wyjaśniających w sprawach zgłoszonych przez mieszkańców;
4. Sporządzanie analiz, sprawozdań i informacji związanych z działalnością Straży;
5. Reprezentowanie Straży na zewnątrz;
6. Ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych;
7. Kontrola i podejmowanie stosownych działań w stosunku do właścicieli, zarządców, administratorów nieruchomości w zakresie obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, a w szczególności:
a) wyposażenia nieruchomości w urządzenia służące do gromadzenia odpadów stałych i płynnych oraz tabliczkę z numerem porządkowym nieruchomości,
b) posiadania umów i dowodów opłat dotyczących usuwania odpadów,
c) usuwania odpadów i innych zanieczyszczeń z terenu nieruchomości,
d) oczyszczania ze śniegu, lodu, błota i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości,
e) kontrola stanu czystości i estetyki miejsc publicznych,
f) kontrola utrzymania czystości, porządku i przestrzegania prawa na drogach publicznych,
g) kontrola przestrzegania ładu i porządku w punktach sprzedaży napojów alkoholowych oraz w ich najbliższym otoczeniu;
8. Czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym;
9. Współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;
10. Zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia;
11. Współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
12. Ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;
13. Informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym
i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Pozostałe wymagania:

  • Wymagania niezbędne:- wykształcenie wyższe i co najmniej 5 letni staż pracy;- obywatelstwo polskie;- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku (sprawność pod względem fizycznym i psychicznym);- nienaganna opinia;- posiadanie prawa jazdy kategorii B;- uregulowany stosunek do służby wojskowej;- znajomość przepisów prawa z zakresu ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o strażach gminnych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy Prawo o ruchu drogowym, ustawy Kodeks wykroczeń, ustawy Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, ustawy o finansach publicznych, ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o dostępie do informacji publicznej;- znajomość obsługi komputera ( znajomość programów WORD i Excel) Wymagania dodatkowe:- preferowane wykształcenie wyższe na kierunku prawo, bezpieczeństwo wewnętrzne, zarządzanie kryzysowe, administracja , nauki społeczne;- ukończone z wynikiem pozytywnym szkolenie podstawowe dla strażników gminnych/miejskich;- umiejętność praktycznego stosowania przepisów;- umiejętność opracowywania aktów prawnych;- umiejętność zarządzania czasem i informacją, umiejętność pracy- w zespole, identyfikacja z instytucją, bezstronność, rzetelność, dyskrecja, sumienność, odpowiedzialność, dobra organizacja czasu pracy, komunikatywność, cierpliwość, asertywność, kreatywność, dyspozycyjność, odporność na stres.- umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły,- postawa etyczna wykonywanie obowiązków w sposób uczciwy oraz niebudzący podejrzeń o stronniczość i interesowność.


Miejsce pracy: 76-024 Świeszyno 15, powiat: koszaliński, woj: zachodniopomorskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Wymagane dokumenty: dodatkowe informacje: praca w godz. 7:00 -15:00, 12:00 - 20:00, pierwsza umowa na czas określony 12 miesięcy docelowa na czas nieokreślony, umowa miejsce pracy siedziba 76-024 Świeszyno 15 / teren gminy, szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się na stronie BIP Urzędu Gminy w Świeszynie

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
18/09/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Kadra zarządzająca, Praca Ochrona

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi