Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/1239


Obowiązki:

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1.Prowadzenie spraw z zakresu obronności kraju, w szczególności w zakresie:
1)umacniania obronności Rzeczypospolitej Polskiej, przygotowania ludności i mienia narodowego na wypadek zagrożenia i wojny oraz wykonywanie innych zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony,
2)wykonywanie zadań związanych z obronnością,
3)współdziałania z organami wojskowymi,
4)administracji rezerwami osobowymi, w tym: rejestracji kandydatów do służby cywilnej, przygotowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej oraz prowadzenie stosownej ewidencji a także sporządzanie wydruków rejestru kobiet i mężczyzn podlegających obowiązkowi stawiennictwa do kwalifikacji wojskowej i wykonywanie innych czynności mających na celu przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej w ramach kompetencji organu gminy w tym zakresie,
5)organizacji doręczania kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych oraz rozplakatowanie obwieszczeń o powołaniu do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
6)prowadzenia postępowań administracyjnych w zakresie nakładania na osoby i podmioty gospodarcze wykonywania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności państwa,
7)udzielania pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym,
8)prowadzenia spraw z zakresu zakwaterowania sił zbrojnych, uruchomienie i przeprowadzenie akcji kurierskiej oraz bieżąca aktualizacja dokumentacji związanej z akcją kurierską na terenie Gminy Żukowo.
2.Realizowanie zagadnień z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej, w szczególności:
1)udział w kierowaniu i koordynacji na obszarze gminy, w ramach posiadanych kompetencji, realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej,
2)
nadzorowanie, w ramach posiadanych kompetencji, realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy;
3)współudział w organizowaniu współpracy między podmiotami ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy;
4)współudział w przygotowaniu oceny wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy przez podmioty ochrony ludności, z którymi zawarto porozumienie lub wobec których wydano decyzję o uznaniu za podmiot ochrony ludności;
5)udzielanie wsparcia w przygotowaniu podmiotów ochrony ludności do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy, w tym w zakresie wyposażenia w sprzęt i środki ochrony;
6)udział w tworzeniu i utrzymaniu, na obszarze gminy, zasobów ochrony ludności oraz infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej oraz zaopatrzenia w wodę;
7)udział w przygotowaniu podmiotom ochrony ludności i obrony cywilnej zaleceń odnośnie do rodzajów i ilości zasobów ochrony ludności utrzymywanych przez te podmioty;
8)ewidencjonowanie podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze gminy;
9)uzgadnianie z komendantem powiatowym (miejskim) Państwowej Straży Pożarnej zasobów gminy przeznaczonych do współdziałania na obszarze powiatu;
10)udział w przygotowywaniu porozumień i decyzji o uznaniu za podmiot ochrony ludności;
11)udzielanie pomocy doraźnej przy pomocy podmiotów ochrony ludności na obszarze gminy;
12)opracowywanie wkładu do wojewódzkiego planu ewakuacji w zakresie obszaru gminy;
13)planowanie oraz organizowanie szkoleń, ćwiczeń i innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wspieranie programów edukacyjnych mających na celu przygotowanie do reagowania na potencjalne zagrożenia na obszarze gminy;
14)wzmacnianie wśród radnych i pracowników jednostek organizacyjnych gminy oraz przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych gminy świadomości lokalnych zagrożeń, w tym w ramach szkoleń i ćwiczeń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej;
15)udział w tworzeniu systemu powiadamiania, ostrzegania i alarmowanie ludności o zagrożeniach na obszarze gminy;
16)utrzymanie gotowości gminnych elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach;
17)udział w planowaniu liczby i pojemności obiektów zbiorowej ochrony oraz przygotowywanie zleceń na wykonania sprawdzenia obiektu budowlanego pod względem spełniania lub możliwości spełnienia warunków dla obiektów zbiorowej ochrony;
18)wyznaczanie podmiotów oraz przygotowanie porozumień i projektów decyzji o uznaniu obiektu budowlanego za budowlę ochronną oraz organizowanie miejsc doraźnego schronienia;
19)udział w wydawaniu i odwoływaniu poleceń udostępnienia budowli ochronnych, udzielanie pomocy w przygotowaniu budowli ochronnych do użycia oraz informowanie ludności o umiejscowieniu obiektów zbiorowej ochrony;
20)wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji Obiektów Zbiorowej Ochrony, zwanej dalej "Centralną Ewidencją OZO";
21)współudział w tworzeniu planów finansowania i współfinansowania utrzymania, modernizacji i budowy, na obszarze gminy, infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej, w tym budowli ochronnych;
22)współudział w zapewnieniu funkcjonowania urzędu gminy w czasie wojny;
23)przygotowywanie projektów wniosków do starosty o nadanie przydziałów mobilizacyjnych obrony cywilnej;
24)współudział w sporządzeniu co 2 lata informacji o stanie przygotowań gminy do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na posiedzenie rady gminy.
3.Sporządzanie okresowych zapotrzebowań na druki i formularze niezbędnych na zajmowanym stanowisku pracy.
4.Opracowywanie materiałów sprawozdawczych, informacyjnych i statystycznych z zakresu spraw związanych z zajmowanym stanowiskiem pracy.
5.Wnioskowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjno-technicznych dla zapewnienia prawidłowego wykonywania zadań objętych właściwością stanowiska pracy.
6.Prowadzenie bieżącej korespondencji w zakresie spraw związanych z
zajmowanym stanowiskiem pracy.
7.Sporządzanie projektów odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych Rady Miejskiej w Żukowie, sołtysów, wnioski komisji Rady Miejskiej w Żukowie oraz organów wykonawczych jednostek pomocniczych.
8.Odbieranie pism otrzymanych drogą elektroniczną, w tym e-mail i udzielanie odpowiedzi na nie.
9.Obsługa elektronicznego obiegu dokumentów w zakresie realizowanych spraw.
10.Przygotowywanie dokumentów do archiwizacji oraz przekazywanie ich do archiwum.
11.Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa określonych w ustawach, w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Żukowie, Regulaminie Pracy oraz wykonywanie innych poleceń i czynności służbowych zleconych przez Kierownika Referatu Spraw Obywatelskich Administracyjno-Gospodarczych, Sekretarza Gminy, Burmistrza Gminy Żukowo.
Więcej informacji znajduje się pod pod linkiem: https://bip.zukowo.pl/a,89357,or2110472025-ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-inspektor-ds-obronnosci-w-referacie-spraw-obywatelsk.html



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Pozostałe wymagania:

  • Wymagania niezbędne:1)wykształcenie wyższe z minimum 3 letnim stażem pracy, w tym co najmniej roczny staż pracy związany ze sprawami dotyczącymi obronności;2)znajomość:a)ustawy z dnia 21 czerwca 2002 r. o stanie wyjątkowym;b)ustawy z dnia 29 sierpnia 2002 r. o stanie wojennym oraz o kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach jego podległości konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej;c)ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej;d)ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny;e)ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;f)ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym;g)ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych;h)ustawy z dnia 17 grudnia 2020 r. o rezerwach strategicznych;i)ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia;j)ustawy z dnia 23 września 1999 r. o zasadach pobytu wojsk obcych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz zasadach ich przemieszczania się przez to terytorium oraz zasadach udzielania pomocy wojskom sojuszniczym i organizacjom międzynarodowym;k)ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej;l)ustawy z dnia 23 lipca 2003 r., o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;m)ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;n)ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;o)ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;p)ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;q)ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego;r)Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.);s)Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych; wraz z aktami wykonawczymi do w/w ustaw.3)znajomość zasad funkcjonowania oraz zadań samorządu terytorialnego,4)stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;5)sumienność, sprawność, bezstronność, umiejętność stosowania odpowiednich przepisów, umiejętność planowania i organizowania pracy w sytuacjach kryzysowych oraz postawa etyczna, wysoka kultura osobista, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność i zdolność nawiązywania kontaktów interpersonalnych, odpowiedzialność;6)umiejętność analizowania, interpretowania i stosowania przepisów pod kątem działań związanych z szybkim reagowaniem w sytuacjach zagrożenia kraju lub bezpieczeństwa ludności, wystąpienia stanu wyjątkowego, wojny, klęski żywiołowej lub innej sytuacji kryzysowej. Umiejętność prowadzenia postępowań administracyjnych. Bardzo dobra znajomość obsługi komputera w zakresie środowiska Windows oraz umiejętność obsługi urządzeń biurowych.7)umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawa;8)uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym kat. B oraz doświadczenie praktyczne w kierowaniu samochodem osobowym;9)pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych czynności pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność;10)brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;11)osoba posiadająca obywatelstwo polskie albo osoba będąca obywatelem państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, której na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej posiadająca znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej;12)pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;13)nieposzlakowana opinia.Wymagania dodatkowe:1)obsługa radiotelefonów;2)opanowanie, samodzielność, operatywność, zdolność działania w sytuacjach stresowych i kryzysowych.Więcej informacji znajduje się pod pod linkiem: https://bip.zukowo.pl/a,89357,or2110472025-ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-inspektor-ds-obronnosci-w-referacie-spraw-obywatelsk.html


Miejsce pracy: KOŚCIERSKA 2a, 83-330 Żukowo, powiat: kartuski, woj: pomorskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Staż pracy: lata: 3

Wymagane dokumenty: Osoby zainteresowane, mile widziane osoby z niepełnosprawnościami prosimy o składanie dokumentów aplikacyjnych w zamkniętych kopertach z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko: OR.2110.47.2025 inspektor ds. obronności w Referacie Spraw Obywatelskich i Administracyjno-Gospodarczych."1) w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy w Żukowie, Żukowo ul. Gdańska 52, parter,2) za pośrednictwem operatora pocztowego / przewoźnika przesyłki na adres Urzędu Gminy w Żukowie (83-330 Żukowo, ul. Gdańska 52),3) drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) znajdującej się na platformie ePUAP (https://epuap.gov.pl/) dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub wysłane za pomocą profilu zaufanego.Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w terminie do dnia 21 listopada 2025 roku. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu).Więcej informacji znajduje się pod pod linkiem: https://bip.zukowo.pl/a,89357,or2110472025-ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-inspektor-ds-obronnosci-w-referacie-spraw-obywatelsk.html

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
08/11/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Ochrona

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi