Numer oferty: StPr/25/1239
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1.Prowadzenie spraw z zakresu obronności kraju, w szczególności w zakresie:
1)umacniania obronności Rzeczypospolitej Polskiej, przygotowania ludności i mienia narodowego na wypadek zagrożenia i wojny oraz wykonywanie innych zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony,
2)wykonywanie zadań związanych z obronnością,
3)współdziałania z organami wojskowymi,
4)administracji rezerwami osobowymi, w tym: rejestracji kandydatów do służby cywilnej, przygotowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej oraz prowadzenie stosownej ewidencji a także sporządzanie wydruków rejestru kobiet i mężczyzn podlegających obowiązkowi stawiennictwa do kwalifikacji wojskowej i wykonywanie innych czynności mających na celu przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej w ramach kompetencji organu gminy w tym zakresie,
5)organizacji doręczania kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych oraz rozplakatowanie obwieszczeń o powołaniu do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
6)prowadzenia postępowań administracyjnych w zakresie nakładania na osoby i podmioty gospodarcze wykonywania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności państwa,
7)udzielania pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym,
8)prowadzenia spraw z zakresu zakwaterowania sił zbrojnych, uruchomienie i przeprowadzenie akcji kurierskiej oraz bieżąca aktualizacja dokumentacji związanej z akcją kurierską na terenie Gminy Żukowo.
2.Realizowanie zagadnień z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej, w szczególności:
1)udział w kierowaniu i koordynacji na obszarze gminy, w ramach posiadanych kompetencji, realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej,
2)
nadzorowanie, w ramach posiadanych kompetencji, realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy;
3)współudział w organizowaniu współpracy między podmiotami ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy;
4)współudział w przygotowaniu oceny wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy przez podmioty ochrony ludności, z którymi zawarto porozumienie lub wobec których wydano decyzję o uznaniu za podmiot ochrony ludności;
5)udzielanie wsparcia w przygotowaniu podmiotów ochrony ludności do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy, w tym w zakresie wyposażenia w sprzęt i środki ochrony;
6)udział w tworzeniu i utrzymaniu, na obszarze gminy, zasobów ochrony ludności oraz infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej oraz zaopatrzenia w wodę;
7)udział w przygotowaniu podmiotom ochrony ludności i obrony cywilnej zaleceń odnośnie do rodzajów i ilości zasobów ochrony ludności utrzymywanych przez te podmioty;
8)ewidencjonowanie podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze gminy;
9)uzgadnianie z komendantem powiatowym (miejskim) Państwowej Straży Pożarnej zasobów gminy przeznaczonych do współdziałania na obszarze powiatu;
10)udział w przygotowywaniu porozumień i decyzji o uznaniu za podmiot ochrony ludności;
11)udzielanie pomocy doraźnej przy pomocy podmiotów ochrony ludności na obszarze gminy;
12)opracowywanie wkładu do wojewódzkiego planu ewakuacji w zakresie obszaru gminy;
13)planowanie oraz organizowanie szkoleń, ćwiczeń i innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wspieranie programów edukacyjnych mających na celu przygotowanie do reagowania na potencjalne zagrożenia na obszarze gminy;
14)wzmacnianie wśród radnych i pracowników jednostek organizacyjnych gminy oraz przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych gminy świadomości lokalnych zagrożeń, w tym w ramach szkoleń i ćwiczeń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej;
15)udział w tworzeniu systemu powiadamiania, ostrzegania i alarmowanie ludności o zagrożeniach na obszarze gminy;
16)utrzymanie gotowości gminnych elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach;
17)udział w planowaniu liczby i pojemności obiektów zbiorowej ochrony oraz przygotowywanie zleceń na wykonania sprawdzenia obiektu budowlanego pod względem spełniania lub możliwości spełnienia warunków dla obiektów zbiorowej ochrony;
18)wyznaczanie podmiotów oraz przygotowanie porozumień i projektów decyzji o uznaniu obiektu budowlanego za budowlę ochronną oraz organizowanie miejsc doraźnego schronienia;
19)udział w wydawaniu i odwoływaniu poleceń udostępnienia budowli ochronnych, udzielanie pomocy w przygotowaniu budowli ochronnych do użycia oraz informowanie ludności o umiejscowieniu obiektów zbiorowej ochrony;
20)wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji Obiektów Zbiorowej Ochrony, zwanej dalej "Centralną Ewidencją OZO";
21)współudział w tworzeniu planów finansowania i współfinansowania utrzymania, modernizacji i budowy, na obszarze gminy, infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej, w tym budowli ochronnych;
22)współudział w zapewnieniu funkcjonowania urzędu gminy w czasie wojny;
23)przygotowywanie projektów wniosków do starosty o nadanie przydziałów mobilizacyjnych obrony cywilnej;
24)współudział w sporządzeniu co 2 lata informacji o stanie przygotowań gminy do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na posiedzenie rady gminy.
3.Sporządzanie okresowych zapotrzebowań na druki i formularze niezbędnych na zajmowanym stanowisku pracy.
4.Opracowywanie materiałów sprawozdawczych, informacyjnych i statystycznych z zakresu spraw związanych z zajmowanym stanowiskiem pracy.
5.Wnioskowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjno-technicznych dla zapewnienia prawidłowego wykonywania zadań objętych właściwością stanowiska pracy.
6.Prowadzenie bieżącej korespondencji w zakresie spraw związanych z
zajmowanym stanowiskiem pracy.
7.Sporządzanie projektów odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych Rady Miejskiej w Żukowie, sołtysów, wnioski komisji Rady Miejskiej w Żukowie oraz organów wykonawczych jednostek pomocniczych.
8.Odbieranie pism otrzymanych drogą elektroniczną, w tym e-mail i udzielanie odpowiedzi na nie.
9.Obsługa elektronicznego obiegu dokumentów w zakresie realizowanych spraw.
10.Przygotowywanie dokumentów do archiwizacji oraz przekazywanie ich do archiwum.
11.Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa określonych w ustawach, w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Żukowie, Regulaminie Pracy oraz wykonywanie innych poleceń i czynności służbowych zleconych przez Kierownika Referatu Spraw Obywatelskich Administracyjno-Gospodarczych, Sekretarza Gminy, Burmistrza Gminy Żukowo.
Więcej informacji znajduje się pod pod linkiem: https://bip.zukowo.pl/a,89357,or2110472025-ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-inspektor-ds-obronnosci-w-referacie-spraw-obywatelsk.html
Wykształcenie:
Pozostałe wymagania:
Miejsce pracy: KOŚCIERSKA 2a, 83-330 Żukowo, powiat: kartuski, woj: pomorskie
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Staż pracy: lata: 3
Wymagane dokumenty: Osoby zainteresowane, mile widziane osoby z niepełnosprawnościami prosimy o składanie dokumentów aplikacyjnych w zamkniętych kopertach z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko: OR.2110.47.2025 inspektor ds. obronności w Referacie Spraw Obywatelskich i Administracyjno-Gospodarczych."1) w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy w Żukowie, Żukowo ul. Gdańska 52, parter,2) za pośrednictwem operatora pocztowego / przewoźnika przesyłki na adres Urzędu Gminy w Żukowie (83-330 Żukowo, ul. Gdańska 52),3) drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) znajdującej się na platformie ePUAP (https://epuap.gov.pl/) dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub wysłane za pomocą profilu zaufanego.Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w terminie do dnia 21 listopada 2025 roku. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu).Więcej informacji znajduje się pod pod linkiem: https://bip.zukowo.pl/a,89357,or2110472025-ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-inspektor-ds-obronnosci-w-referacie-spraw-obywatelsk.html
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty
źródło oferty: CBOP
Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?
Utwórz powiadomienie e-mailZapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.