Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/0783


Obowiązki:

Prowadzenie całości spraw dotyczących ewidencji księgowej rachunku podstawowego budżetu miasta i rachunków pomocniczych. Uzgadnianie dochodów z Łódzkim Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Skarbowym, Krajowym Biurem Wyborczym, Urzędem Marszałkowskim i innymi instytucjami. Sporządzanie przelewów z rachunku budżetu miasta i rachunków pomocniczych. Terminowe przyjmowanie i sprawdzanie sprawozdań jednostkowych podległych jednostek budżetowych pod względem formalno-rachunkowym oraz zgodności z ustalonym planem finansowym. Księgowanie sprawozdań podległych jednostek budżetowych o zrealizowanych dochodach i wydatkach budżetowych oraz dochodów zrealizowanych przez urzędy skarbowe. Księgowanie informacji o dochodach miasta z tytułu udziału w podatkach i opłatach, a także dochodach pobieranych przez urzędy skarbowe na rzecz miasta. Sporządzanie jednostkowych sprawozdań jednostki samorządu terytorialnego jako jednostki budżetowej i organu oraz zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu Miasta Bełchatowa i innych wymaganych prawem. Sporządzanie innych wymaganych sprawozdań, informacji i analiz z wykonania dochodów i wydatków budżetowych. Sporządzanie sprawozdań finansowych Miasta Bełchatowa. Sporządzanie rocznego sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Bełchatowa na podstawie materiałów przedłożonych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta i jednostki organizacyjne. Realizacja zadań związanych z opracowaniem projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem. Sporządzanie projektów Uchwał Rady Miejskiej w Bełchatowie i Zarządzeń Prezydenta Miasta Bełchatowa w sprawie zmian w budżecie miasta. Obsługa programu EZD w zakresie prowadzonych spraw. Wykonywanie innych czynności zleconych przez bezpośredniego przełożonego.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Umiejętności i uprawnienia:

  • obsługa komputera MS Ofice

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Pozostałe wymagania:

  • 1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE: a) wykształcenie: wyższe magisterskie o kierunku: finanse, rachunkowość, ekonomia, administracja, zarządzanie lub prawo, b) staż pracy: minimum 3 lata pracy w jednostkach sektora finansów publicznych, c) znajomość przepisów prawa, w szczególności: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, rozporządzenia w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej, rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych; d) obywatelstwo polskie, e) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, f) brak prawomocnego orzeczenia o skazaniu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, g) nieposzlakowana opinia. 2. WYMAGANIA DODATKOWE: a) ukończenie szkoleń w zakresie rachunkowości budżetowej, sprawozdawczości budżetowej, b) umiejętność analizy sprawozdań budżetowych, sprawozdań z operacji finansowych, sprawozdań finansowych, c) samodzielność, dokładność, umiejętność pracy pod presją czasu, d) obowiązkowość, terminowość, e) komunikatywność oraz wysoka kultura osobista.


Miejsce pracy: Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów, powiat: bełchatowski, woj: łódzkie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 28 lipca 2025 r. (liczy się data wpływu do Urzędu): 1) w formie papierowej z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko Inspektora ds. budżetu": a) w zamkniętych kopertach w siedzibie Urzędu Miasta Bełchatowa, 97-400 Bełchatów, ul.Kościuszki 1 - Punkt Obsługi Klienta lub b) drogą pocztową na ww. adres Urzędu; bądź: 2) w formie elektronicznej podpisując kwalifikowanym podpisem elektronicznym, Profilem zaufanym bądź podpisem osobistym: a) na adres um@belchatow.pl lub b) za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /umbelchatow/UM albo /umbelchatow/SkrytkaESP lub c) na adres do e-Doręczeń AE:PL-57365-61829-JSFFG-26

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy

Adres www: www.belchatow.pl


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
16/07/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Administracja biurowa, Praca Administracja Publiczna, Praca Administracja / Sekretariat

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi