Opis stanowiska pracy
Inside Sales with German and English
Poznan
NR REF.: 1173414
For our client we are currently looking for a person for the position of Inside Sales Representative with German and English.
This role reports to the Sales Manager.
The Inside Sales Representative will contribute by growing an existing customer base, developing new leads, communicating with customers, understanding their needs and ensuring a smooth sales process. As an entrepreneur at heart, the Inside Sales Representative will enjoy the challenge of expanding new territories and executing strategy through their passion about sales and technology. Working with the sales team, the Inside Sales Representative effectively utilizes the team’s expertise to identify solutions that best address customers’ needs, articulating our value in the market.
What will be your responsibilities?
• Responsible to grow revenue and earnings from current account base
• Conducts inside sales activities, including prospecting, lead development closing sales
• Communicates with customers, making outbound calls to existing and potential customers
• Answers potential customers questions and corresponds to requests
• Develops and maintains a database of current and potential customers, while researching and qualifying new leads
• Understands our products and can explain features, benefits and value propositions to new and existing customers • Stays informed about competing products and services
You should be/have:
• Minimum 2 – 3 years’ experience in sales/customer service/technical department preferred in a technical B2B environment, ideally chemical industry
• Experience in following up marketing campaigns, prospecting, leads qualification
• Cooperative mindset with peers and other stakeholders in the organization, especially with marketing and other sales managers
• Excellent written and communication skills, fluent in German and English
• Ability to work independently in a fast-moving environment
• Proficiency in Microsoft Office and CRM software, such as Salesforce
• Exceptional customer service skills
• Strong listening and negotiation skills
• Bachelor’s degree in business, chemistry, engineering or related field will be an advantage
Our Client offers:
• Attractive salary
• Intensive training program
• Work in an international organization
• Possibility to work in a hybrid system
• Other benefits
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 24/07/2023
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Kadra zarządzająca, Praca Inne