Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/1241


Obowiązki:

- wykonywanie obowiązków w zakresie rachunkowości zgodnie z ustawą orachunkowości zdnia 29 września 1994 r. oraz przepisów wykonawczych, w tym w szczególności: prowadzenie ksiąg rachunkowych, okresowe ustalanie lubsprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów, wycena aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego, sporządzanie sprawozdań finansowych, gromadzenie iprzechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą,
- odpowiedzialność za organizację i efektywność pracy oraz skutki finansowe iprawne wynikające znieprzestrzegania przepisów prawa,
- przestrzeganie zasad etycznego wykonywania zawodu,
- koordynowanie i nadzorowanie działań związanych z obsługą finansowo-księgową,
- nadzorowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych iicharchiwizowania,
- opracowywanie i modyfikowanie zakładowego planu kont,
- opracowywanie dokumentacji systemu przetwarzania i ochrony danych,
- opracowywanie analiz i planów gospodarczo-finansowych z zakresu działania Spółki,
- weryfikowanie poprawności prowadzenia ksiąg rachunkowych techniką ręczną oraz zwykorzystaniem programów finansowo-księgowych,
- ocenianie zgodności stosowanych procedur z przyjętą polityką rachunkowości wSpółce,
- kontrolowanie poprawności zakwalifikowanych operacji gospodarczych, ichdekretacji iksięgowania na kontach,
- opracowanie obiegu dokumentów księgowych,
- sprawdzanie procedury obiegu, nadzoru i archiwizowania dokumentów księgowych,
- przygotowywanie oraz udostępnianie dokumentacji księgowej i ksiąg rachunkowych organom kontroli zewnętrznej,
- udzielanie wyjaśnień kontrolującym,
- analizowanie protokołów i zaleceń pokontrolnych,
- monitorowanie sytuacji finansowej Spółki, bieżące powiadamianie przełożonego oistniejących zagrożeniach oraz podejmowanie działań w celu ich eliminacji pouzyskaniu akceptacji przełożonego,
- opracowywanie strategii i procedur pozyskiwania środków finansowych dladziałalności Spółki,
- kontrolowanie wydatków i zapewnienie efektywnego wykorzystania zasobów finansowych,
- nadzorowanie terminowości płatności zobowiązań i wpływu należności,
- przygotowywanie inwentaryzacji, nadzorowanie przebiegu i rozliczanie jej wyniku,
- planowanie i podejmowanie decyzji na podstawie informacji zawartych wsprawozdaniach finansowych,
- opracowywanie analiz finansowych,
- analizowanie i opiniowanie decyzji inwestycyjnych,
- sporządzanie sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacje dodatkowe) zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- wykonywanie prac związanych z wewnętrznym systemem raportowania i innymi działaniami zzakresu rachunkowości,
- przygotowywanie raportów oraz współpraca z biegłymi rewidentami podczas badania sprawozdania finansowego,
- odpowiedzialność za prawidłowe i terminowe naliczanie wynagrodzeń pracowników izleceniobiorców,
- odpowiedzialność za prawidłowe i terminowe rozliczenia Spółki ze zobowiązań wobec Urzędu Skarbowego, Izby Skarbowej, Urzędu Statystycznego i Urzędu Miasta,
- sporządzanie raportów na potrzeby organizacji i instytucji zewnętrznych (m.in. US, ZUS, GUS, banki).



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Umiejętności i uprawnienia:

  • praca w zespole

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Pozostałe wymagania:

  • Wykształcenie wyższe ekonomiczne lub jest wpisany do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydane na podstawie odrębnych przepisów. Staż pracy minimum 4 lata w zakresie księgowości, w tym 2 lata na samodzielnym stanowisku.


Miejsce pracy: Gorajska 51, 22-460 Szczebrzeszyn, powiat: zamojski, woj: lubelskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Staż pracy: lata: 4

Wymagane dokumenty: CV

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
05/07/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa, Praca Finanse, Praca Kadra zarządzająca

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi