Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 26/02/2020.

Opis stanowiska pracy

GL Specialist
Gdansk
NR REF.: 1132952


We are looking to hire a GL Accountant with an analytical mind and fantastic organizational skills.
GL Accountants are expected to be detail oriented, have strong problem-solving skills, work comfortably under pressure and deliver on tight deadlines. As a GL Accountant you will be responsible for ensuring accurate and timely accounting according to internal and external requirements by performing period-end activities in terms of close and reconciliation of accounts.
You will be part of the Finance and Accounting Function and a team that thrives by operating the best department; offering the best services and continuously focusing on process improvements. The GL accountant will report to the Reporting Specialist and will have a dotted line to the Lead Accountants.

As an employee with us, you will also be part of a diverse business & finance environment. Specific Area of Responsibility:

As a GL accountant you are assigned a specific portion of the month end closing duties and are responsible for the accurate and timely reporting of these.

Your key responsibilities include:

  • Produce month end-end and year-end financial reporting numbers & all tasks there in:
  • Preparation of Bank and Balance Sheet Reconciliations
  • Preparation of Year-end Statutory Accounts and or coordinating with external tax accountants and auditors in completion of the same.
  • Management of the Ledgers to ensure match between General and Sub Ledgers
  • Reviewing intercompany transactions & reconciliations including cash & derivative balance
  • Process transactional activities and queries and own the performance of these
  • Process queries, issues and open items in a timely and service-minded manner
  • Operate in line with agreed controls, policies and procedures
  • Identify opportunities for process improvement and support the design and implementation of process improvements – if required
  • Build good working relationships with colleagues inside and outside the department
    • Perform all Period End reporting related activities, from closing of the period to the sign off in the consolidation system.
    • Maintain Accruals and Pre-payments
    • Perform first checks in consolidation system to ensure the correctness of reported numbers
    • Providing all information required for disclosure reporting.

Preferred Education
  • Minimum bachelors degree in accounting
Training and competencies:

  • 3+ years of experience in finance accounting or reporting
  • Solid understanding of accounting and financial reporting principles and practices.
  • Full professional proficiency of written and oral English required
  • Experience in navigating, working and succeeding in complex stakeholder landscapes
  • Experience with MS Office, especially Excel, and ERP systems
  • Medium knowledge with process standardisation and improvement
  • Good understanding of internal controls and risk management
  • Service Minded Approach to query handling
  • Willing to travel (although limited travel is expected) and International mind-set
  • Work independently - able to work with limited supervision
  • Proactive with a strong drive and integrity
  • Act as a critical thinker
  • Meet daily challenges through a reflective and solution-oriented approach
  • High degree of attention to detail
  • Results and solution oriented with an ability to work within a global environment

Prezentacja firmy

Nasza dywizja ukierunkowana jest na poszukiwanie pracowników będących fachowcami w... budownictwie i nieruchomościach. W sektorze budowlanym znajdziemy dla Państwa najlepszych specjalistów z dziedziny: architektury, projektowania, budownictwa lądowego i wodnego, doradztwa inżynieryjnego, energetyki, inżynierii środowiska, nafty i gazu, produkcji oraz dystrybucji materiałów budowlanych.
Natomiast na rynku nieruchomości prowadzimy rekrutację w sektorze usług deweloperskich i doradczych. Poszukujemy najlepszych kandydatów na specjalistów od wyceny, sprzedaży, leasingu i zarządzania nieruchomościami.
Jesteśmy jednostką najdłużej działającą na polu rekrutacji w sektorze budownictwa i nieruchomości w Polsce. Możemy pochwalić się sukcesami w realizacji różnorodnych projektów w wąsko wyspecjalizowanych obszarach. N asi Klienci mogą liczyć na sprawne działania rekrutacyjne oraz fachowe doradztwo.
Obszerna baza kandydatów oraz bogata sieć kontaktów z najlepszymi specjalistami pozwalają nam prowadzić rekrutację nawet z dnia na dzień.
Dywizja HAYS Construction & Property to zespół doświadczonych konsultantów, dla których najważniejsza jest dobra komunikacja z Klientem i skuteczność działań.
FINDING THE PEOPLE WHO MAKE A DIFFERENCE
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
21/02/2020
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Inżynieria , Praca Przemysł ciężki / Wydobywczy , Praca Energetyka
do góry