Opis stanowiska pracy
GL Accountant with German
Wroclaw (hybrid work model)
NR REF.: 1194259
We are looking for a skilled and experienced General Ledger Accountant to join the finance team of our client — a prominent player in the food industry with a well-established presence across the EMEA region.
This role will be dedicated to the German market, so fluency in German is required. Additionally, knowledge of fixed assets management is essential. The ideal candidate will bring solid accounting experience, SAP proficiency, and a proactive, solution-oriented mindset.
Key Responsibilities:- Ensure accurate and timely execution of tasks to support smooth and error-free month-end (MEC), quarter-end (QEC), and year-end closings for the assigned region
- Apply advanced knowledge of accounting processes, systems, and tools in daily operations
- Coordinate and support internal and external audits, ensuring compliance with accounting standards and group policies
- Take proactive actions to resolve accounting issues and discrepancies
- Contribute to project activities supporting the development of the newly established BSC organization
- Facilitate effective task transitions, knowledge transfer, and process documentation
- Collaborate closely with business units, local entities, and headquarters to provide analysis for decision-making
- Resolve complex queries and maintain strong business relationships with stakeholders
- Actively participate in transition and process improvement projects
Requirements:- University degree in Finance, Accounting, or a related field
- Minimum 4 years of relevant experience in accounting and/or finance
- Strong expertise in GL processes, with solid knowledge of accounting, finance, and controlling
- Proficiency in SAP, preferably SAP S/4HANA (experience in SAP S/4HANA implementation is a strong asset)
- Good working knowledge of Microsoft Excel
- Experience in a Shared Services environment, including process transformation and project management
- Familiarity with US GAAP, IFRS, and local accounting regulations
- Experience in accounting or audit in an independent role
- Process improvement mindset and automation skills
- Excellent interpersonal skills, ability to work under pressure and in a team
- Strong analytical thinking and problem-solving abilities
- Knowledge of fixed assets management is essential.
- Fluent in German and English
If you39re interested in this role, click 39apply now39 to forward an up-to-date copy of your CV.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 04/07/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa