Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 29/02/2020.

Opis stanowiska pracy

General Ledger Accountant
Gdańsk
NR REF.: 1101969

Your new company
You will join Ricoh Business Services, which is a part of a a global technology company that has been transforming the way people work for more than 80 years.

Your new role
This role is about providing financial support in producing accurate and timely financial and management information for various companies within the Ricoh Group.More importantly you will be responsible for the following:
  • Assisting with the accounting and financial analysis for various subsidiaries within the Ricoh Group (including support and rebates, inventory analysis and control, VAT, sales analysis, expense reporting, balance sheet reconciliations, adhering to SOX controls etc)
  • Reporting and communicating month end results for the relevant subsidiary
  • Input of the monthly results into the system
  • Providing ad-hoc reports, duties and projects

What you'll need to succeed
In order to be successful in this position you need to have written and spoken fluency in English as well as advanced MS Office skills, particularly Excel. You should be self-motivated, able to work independently, have strong attention to details and ability to work under pressure. Previous involvement in working in financial area would be highly beneficial together with the business/economics or finance educational background.

What you'll get in return
You will be working in the inspiring environment among ambitious people in the tallest building in Gdańsk, located within Olivia Business Center complex. You will be provided with benefits such as private medical healthcare with Luxmed, Multisport Card as well as life insurance. Moreover, you will have a flexible working hours and home office opportunity. Ricoh can also support external training, further education or provide you with an access to e-learning platform.

Prezentacja firmy

WŁAŚCIWI LUDZIE NA WŁAŚCIWYCH STANOWISKACH
HAYS Poland jest firmą doradztwa... personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej firmy rekrutacyjnej w Wielkiej Brytanii. Grupa posiada ponad 350 biur w 25 krajach na całym świecie, w których łącznie pracuje ponad 5 tysięcy specjalistów.

Polski oddział firmy istnieje od 2002 r. i systematycznie powiększa swój udział w rynku. Dywizja HAYS Accountancy & Finance składa się z zespołów: Finance, Financial Services, Banking oraz Legal.

HAYS Finance to grupa konsultantów, która może poszczycić się bogatą praktyką w zakresie: obsługi działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw każdej branży. Współpracujemy z firmami prowadzącymi tzw. outsourcing księgowości, jak również z przedsiębiorstwami doradczymi, tzw. Big4, firmami doradztwa finansowego, a także strategicznego.

Należący do HAYS Accounatncy & Finance zespół Financial Services specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora finansowego. Realizuje projekty na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów dla domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych, faktoringowych i innych.

Zespół HAYS Banking współpracuje z najbardziej prestiżowymi bankami komercyjnymi oraz instytucjami finansowymi.

Grupa HAYS Legal specjalizuje się w rekrutacji prawników, adwokatów, radców prawnych oraz asystentów prawnych, nie tylko do kancelarii, ale również do firm na stanowisko in-house lawyer.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
27/02/2020
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Finanse , Praca Administracja biurowa , Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa
do góry