Opis stanowiska pracy
Finance Manager
Poznan
NR REF.: 1177388
We39re looking for a Finance Manager who will join our client - a worldwide manufacturer and distributor of electric motors, based in Poznań.
As Finance Manager you will be responsible for planning and analysis, forecasting, budgeting, internal control and accountable for financial reporting to management. You will be working operationally in the controlling area and supervising financial activities and the finance team. In your role, you will be a contact point between the central IT team and the local external IT specialist.
Your duties will be:
- Transfer price calculation
- Costs controlling
- Prices and gross profits analysis
- Preparation for the Yearly Audit
- Inventory Month-End Closings
- Monthly Sales Reporting
- Back-up Duties for Accounting roles (VAT declaration and any legal reports) and for Financial Statements Reporting Package
- Salary Provisions and Salaries (actual and accruals)
- General Expenses
- Inventory Bookings
- Closing File Review
To be successful in the role, you need:
- Master39s degree in finance or accounting or relevant field.
- Previous experience (at least 5 years) of controlling in a production/manufacturing environment.
- Good knowledge and understanding of financial accounting and controlling areas.
- Leadership/people management skills.
- Excellent analytical and communication skills
- ERP39s system knowledge and Excel knowledge.
- Fluent English, French - nice to have.
You will be offered:
- Rewarding place to work within an international environment.
- Full benefits package, incl. Life insurance, medical plan, Multisport card; Social benefits.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency number 361
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 26/10/2023
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa