Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 06/07/2020.

EMEA Planning Manager

Olkusz, śląskie

Michael Page

Opis stanowiska pracy

The job is designed to lead the transactional processes across the entire supply chain. The role carries accountability for the delivery of standard work and processes across inventory planning of Finished goods, monthly S & OP cycles, RCCP planning for both internal contract manufacturing / 3rd party sourced products.

Client Details

International production company, with few production plants in Europe.

Description

- Lead integrated planning process providing a robust monthly S & OP cycle

- Manage planning & S&OP Team

- Optimize working capital (inventory element), through increasing Inventory Turns

-Ensure there is adequate stock to cover customer requirements and ATP is always positive for stocked items across all markets

- Identify and maintain inventory targets and inventory forecast across FG

- Implement demand pull methods Level loading and Kanban from finished goods warehouses. (driven by customer order signal)

- To work with and influence the planning processes within few factory locations to optimize the planning the parameters and set out and agree the leadtime and batch size reduction in a progressive controlled manner.

Profile

- Master of Science in Supply Chain or Economics or any relevant education

- English language fluent knowledge

- Excellent project and program management skills

- At least 5 years of experience on managerial position within supply chain areas

- Experience in building & leading transformation processes

- Knowledge & proven experience within the area Supply Chain processes

- Ability to manage expectation of different groups of stakeholders

- Ability to communicate effectively with different group of stakeholders

- Ability to work under pressure (resilience).

Job Offer

- Stable work in an international company

- Ability to gain an experience within change management

- Positive working atmosphere

- Possibility to develop within an organization

- Necessary working tools

Prezentacja firmy

Światowy lider doradztwa personalnego, posiadający 164 biura w 34 krajach na całym... świecie. Ponad 35 lat doświadczenia pozwoliło nam wypracować skuteczne metody pracy oraz długą listę usatysfakcjonowanych Firm oraz Kandydatów. Nasi konsultanci zawsze posiadają doświadczenie biznesowe wyniesione z obszarów dla których rekrutują, znają środowisko oraz mechanizmy rządzące rynkiem. Połączenie wyspecjalizowanych konsultantów oraz globalnej bazy danych, sprawia, że działamy sprawnie i efektywnie, zawsze odpowiadając na potrzeby naszych Klientów.   Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
01/06/2020
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Od 5 do 10 lat
Min. wykształcenie:
Wyższe licencjackie
Branża / kategoria:
Praca Inżynieria
do góry