Opis stanowiska pracy
EMEA Collections Manager
Gliwice
NR REF.: 1184617
We are seeking an experienced
Collections Manager to oversee the financial collection department of our client. As a Collections Manager, you will be responsible for ensuring accurate invoicing of clients and timely receipt of payments and management team of a remote. Additionally, you’ll monitor staff interactions with clients to ensure compliance with company policies and regulations.
Responsibilities:- Oversee staff members and ensure accurate and timely invoicing of customers.
- Set payment collection goals and targets for the department.
- Create and implement strategies to improve the collection of outstanding credit.
- Implement collection policies and procedures to avoid excessive outstanding credit.
- Review weekly aged debt analysis and take appropriate actions with the team to ensure overdue debts are collected as quickly as possible, and that risk to the business is not increased, e.g. through stopping future orders.
- Ensure adherence to company recovery policies
- Make recommendations for the write-off or provisioning of bad debts, in line with approval limits under the schedule of authority
- Track daily cash collection to ensure a monthly forecast of cash collection is achieved.
- Lead setting of cash collection targets as part of forecasting and budgeting processes, and undertaken actions to ensure this is achieved
- Set deadlines for invoicing and payment collection.
- Negotiate with customers in cases of nonpayment.
- Prepare monthly feedback reports on payment collections.
- Stay informed about legislative procedural training related to debt collection.
- Train and mentor staff members in the collections department.
Requirements:- Bachelor’s degree in finance, accounting, or a related field.
- 3–5 years of experience as a Collections Manager.
- Proficiency with accounting software such as SAP or Oracle, along with advanced knowledge of MS Excel.
- Strong analytical skills and attention to detail.
- Excellent verbal and written communication skills.
- Outstanding leadership and managerial abilities.
- Effective time and people management skills.
- Ability to work under strict deadlines.
Our client offers work based on a work contract, training packages, and employee benefits:- Life insurance.
- Co-financing for courses and training.
- Multisport.
- Hybrid modes.
- Business equipment.
If you are an analytical professional with a passion for debt recovery and want to contribute to our company’s financial success, we encourage you to apply! 😀
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361
Prezentacja firmy
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodow...
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej na świecie firmy zajmującej się rekrutacją specjalistyczną.
Hays działa na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, posiada ponad 250 biur, w których łącznie pracuje ponad 10 tysięcy ekspertów w 20 specjalizacjach.
W 2003 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 200 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Cechą wyróżniającą HAYS jest unikalny system rekrutacji wysokiej klasy specjalistów w oparciu o podział na dywizje:
HAYS Accountancy & Finance
HAYS Construction & Property
HAYS IT & Telecom
HAYS Manufacturing
HAYS Pharma & Healthcare
HAYS Sales & Marketing
HAYS Executive
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 13/05/2024
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Sprzedaż - Przedstawiciele handlowi