Numer oferty: StPr/25/0266
1. Organizowanie i finansowanie poradnictwa zawodowego, polegającego na udzielaniu pomocy bezrobotnym, poszukującym pracy i osobom niezarejestrowanym, w tym osobom biernym zawodowo, w wyborze lub zmianie zawodu, miejsca pracy, kierunku kształcenia lub szkolenia, w planowaniu rozwoju zawodowego, a także przedsiębiorcom w planowaniu działań, których celem jest adaptacja do wymogów rynku pracy, w tym podnoszenie kompetencji zawodowych pracy w szczególności poprzez:
a) udzielanie informacji o rynku pracy, zawodach, kwalifikacjach, możliwościach kształcenia i szkolenia,
b) udzielanie porad zawodowych w zakresie możliwości rozwoju zawodowego, w tym pomocy w określeniu kompetencji, umiejętności, zainteresowań, uzdolnień i doświadczenia zawodowego oraz w zakresie umiejętności niezbędnych przy aktywnym poszukiwaniu pracy i samozatrudnieniu, w szczególności z wykorzystaniem metod i programów, w tym standaryzowanych narzędzi diagnostycznych,
c) organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy,
d) udzielanie pomocy przedsiębiorcom:
- w doborze kandydatów do pracy spośród bezrobotnych i poszukujących pracy,
- we wspieraniu rozwoju zawodowego przedsiębiorcy i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych;
2. Dokumentowanie czynności, zadań i informacji dotyczących realizacji zadań w kartach rejestracyjnych bezrobotnych, poszukujących pracy oraz w systemie informatycznym SYRIUSZ;
3. Przygotowywanie decyzji związanych ze stypendium z tytułu uczestnictwa w szkoleniu z zakresu umiejętności poszukiwania pracy;
4. Przygotowywanie umów o refundację kosztów przejazdu na szkolenie z zakresu umiejętności poszukiwania pracy;
5. Sporządzanie list wypłat świadczeń z tytułu udziału w szkoleniu z zakresu umiejętności poszukiwania pracy;
6. Weryfikowanie spełnienia warunków uprawniających bezrobotnych do ubiegania się o formy pomocy na podstawie posiadanych danych i rejestrów publicznych;
7. Informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy o przysługujących im prawach i obowiązkach związanych z uczestnictwem w formie pomocy;
8. Udział w badaniach lokalnego rynku pracy;
9. Przygotowywanie, finansowanie i rozliczanie umów na realizację działań w zakresie reintegracji społecznej długotrwale bezrobotnych;
10. Udostępnianie zasobów informacji zawodowych w siedzibie powiatowego urzędu pracy do samodzielnego wykorzystania przez osoby zarejestrowane lub niezarejestrowane;
11. Inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu identyfikację, dotarcie z informacją o możliwościach skorzystania z form pomocy określonych w ustawie i zmotywowanie do aktywności zawodowej osób niezarejestrowanych, w tym osób biernych zawodowo;
12. Informowanie osób, które skorzystały z form pomocy, o możliwości dokonania anonimowej ewaluacji w zakresie satysfakcji, jakości i trafności zaoferowanej pomocy, w tym z wykorzystaniem dedykowanego systemu teleinformatycznego;
13. Współpraca z jednostkami gminami i powiatowymi w zakresie upowszechniania informacji dotyczących form pomocy określonych w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia oraz realizacji wobec długotrwale bezrobotnych działań wynikających z porozumienia o współpracy oraz w zakresie zatrudnienia socjalnego na podstawie przepisów o zatrudnieniu socjalnym;
14. Współpraca, w szczególności ze szkołami ponadpodstawowymi, uczelniami i podmiotami ekonomii społecznej w zakresie realizacji poradnictwa zawodowego, w tym promowania uczenia się przez całe życie oraz działań informacyjnych dotyczących wsparcia skierowanego do osób do 30. roku życia;
15. Współpraca z pracodawcami zamierzającymi zwolnić, co najmniej 50 pracowników w okresie 3 miesięcy w zakresie ustalania pomocy dla zwalnianych pracowników, w tym pracowników niepełnosprawnych, dotycząca poradnictwa zawodowego;
16. Współpraca z Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Olsztynie w zakresie poradnictwa zawodowego;
17. Wydawanie skierowań dla bezrobotnych lub poszukujących pracy na badania lekarskie lub psychologiczne mające na celu stwierdzenie zdolności do wykonywania pracy lub udziału w formie pomocy lub wykluczenie przeciwskazań do wykonywania prac związanych z formą pomocy;
18. Udzielanie klientom informacji o formach pomocy i możliwości ich zastosowania;
19. Przygotowanie, zamieszczanie i aktualizacja informacji w zakresie realizowanych zadań na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Nidzicy;
20. Realizowanie kampanii informacyjnych i promujących działania właściwego wojewódzkiego urzędu pracy i Powiatowego Urzędu Pracy w Nidzicy;
21. Sporządzanie sprawozdań i informacji dla potrzeb statystyk z zakresu poradnictwa zawodowego i zrealizowanych działań;
22. Udział w komisjach/zespołach powołanych do kontroli prawidłowości realizowanych form wsparcia;
23. Inne prace zlecone przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Nidzicy.
Wykształcenie:
Pozostałe wymagania:
Miejsce pracy: TRAUGUTTA 23, 13-100 Nidzica, powiat: nidzicki, woj: warmińsko-mazurskie
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Wymagane dokumenty: Zgodnie z ogłoszeniem zamieszczonym na stronie https://bip.pupnidzica.pl/109,nabor-na-wolne-stanowiska
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty
źródło oferty: CBOP
Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?
Utwórz powiadomienie e-mailZapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.