Opis stanowiska pracy
Customer Service Manager EMEA
Poznan
NR REF.: 1171755
Join a newly created center, based in Poznań. On the back of successful years, company is growing fast and looking to expand in Poland. The Company is a global supplier of engineered materials and catalysts. We’re looking for person who has strong bias to customer satisfaction, continuous process optimization and strong business acumen.
Your new role:
As a Customer Service Manager EMEA, you will be responsible for setting the strategy for the entire EMEA Customer Service Organization, in alignment with global Supply Chain & Business strategies. As Customer Service Leader you will act as liaison between Business Leaders, Operations, Logistics, Finance, HR, QM & IT and cooperates closely with other regions Customer Service Organizations in streamlining, harmonizing & standardizing processes globally.
Key responsibilities:
- Ensure information flow into the Customer Service Organization in case of changes of businesses rules.
- Represent CS in inter-functional projects with potential impact on CS activities, and act as an interface to other more general global projects (e.g. IT Systems).
- Participate in global Order Fulfillment projects.
- Manage and develop team members, support CS Teams Leaders in conflict situations and all HR related subjects.
- Manage budget control.
- Lead and implement efficiency improvement projects and standardization processes.
Required skills & experience:
- Bachelor’s Degree in Business, Supply Chain or related functions.
- Experience managing change management and process re-engineering.
- Leadership experience in a shared service center environment.
- At least 7 years of experience managing the customer service, sales operations, logistics, or fulfilment operations for a business or channel of business. Manufacturing industry experience preferred – ideally a chemical, pharmaceutical or food industry background.
- Exceptional communication skills both horizontal and vertical within business and organization. Skills include both written and verbal communication abilities.
- Ability to interface with customer and sales / business teams to articulate and represent customer requirements and drive world-class customer satisfaction
- Ability to lead the standardization of processes to create a more effective and efficient Customer Service Shared Services organization
- Fluent English
- Strong SAP or related ERP System experience and knowledge.
Additional skills & experience:
- High degree of comfort operating effectively in a complex, matrix and metric driven environment.
- Experience in developing and or starting up a customer service shared service center.
- Experience with large scale cultural change efforts.
- Problem-solving and root cause identification skills.
- Six Sigma / Lean experience appreciated.
What you will get in return:
- Chance to grow within fast-growing organization.
- Lucrative salary.
- Contract of employment.
- Life insurance.
- Medical insurance.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 23/06/2023
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Kadra zarządzająca, Praca Inne