Opis stanowiska pracy
Automotive Sales Expert
Katowice
NR REF.: 1191809
For our client, who is globally leading in automotive acoustic components, being represented in 25 countries, is currently looking for a candidate to join their international team as:
Automotive Sales Expert
Location: Katowice (hybrid work)
Responsibilities:
- Conduct a comprehensive analysis of customer demands and trends
- Ensure effective lobbying and introduction of innovations
- Introduce new technologies to customers
- Collaborate with R&T and DEC to select and present solutions to customers
- Promote pre-development to validate these solutions
- Detect new market opportunities and propose research directions based on customer expectations
- Assist in developing customer strategies and making quotation decisions.
- Serve as the primary technical interface for customers during RFQs.
- Gather customer requirements to initiate the business acquisition process.
- Lead the business acquisition phase and the RFQ Team to meet CBU KPIs and customer timelines.
- Supervise the analysis of customer specifications and facilitate agreement between internal departments and customer development teams.
- Challenge the costing of technical solutions proposed in offers.
- Provide optimal technical and economic solutions to the sales team for management approval.
- Prepare and finalize RFQ technical documentation.
- Organizes the transfer of the solution to the program management (ACO → PR)
- Lead VA/VE cost improvement workshops to identify MOVE Measures and offer cost improvement ideas to the customer
Minimal Requirements:- Automotive Industry Awareness
- At least 5 years of Sales experience or 3 years of experience within automotive industry
- Fluent English - all aditionall languages are an asset
- University degree
What our client can offer?- Possibility to grow in international environment
- Trainings and development opportunities
- Private healthcare
- Group insurance
- Social Fund benefits such as self-arranged countryside holiday, subsidised meals, flexible benefits, X-mas bonuses, non-returnable welfare and returnable housing support
- Possibility to start between 7 and 9 am
- Home Office work up to 40% of working time (2 days of HO per week)
We would like to inform only matchable candidates will be contacted.
Hays Poland sp. z o.o. jest agencją zatrudnienia zarejestrowaną w rejestrze prowadzonym przez Marszałka Województwa Mazowieckiego pod numerem 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 23/04/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Administracja biurowa