Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/1716


Obowiązki:

Prezes Sądu Rejonowego w Mielcu na podstawie art. 155 § 2a, art. 155a § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (tekst jedn. Dz. U. z 2024 roku poz. 334 ze zm.), § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (tekst jedn. Dz. U. z 2023 roku poz. 2106 ze zm.) w drodze konkursu ogłasza nabór kandydatów na umowę zastępstwa w Sądzie Rejonowym w Mielcu, 39-300 Mielec, ul. Kościuszki 15 na stanowisko asystenta sędziego.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Pozostałe wymagania:

  • Wymagania obligatoryjne:Zgodnie z treścią art. 155 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych na stanowisku asystenta sędziego może być zatrudniony ten, kto:1) jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;2) jest nieskazitelnego charakteru;3) ukończył wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskał tytuł magistra lub zagraniczne uznane w Polsce;4) ukończył 23 lata.Warunkiem ubiegania się o zatrudnienie w sądzie jest złożenie przez osobę ubiegającą się o przyjęcie na stanowisko asystenta sędziego oświadczenia, że nie jest prowadzone przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe (art. 155a § 6 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych).5. Dodatkowe pożądane cechy i umiejętności: praca w zespole, komunikatywność, zdolności analityczne, kreatywność, odporność na stres, staranność, terminowość; znajomość techniki pracy biurowej, w tym umiejętność obsługi komputera i biegła znajomość edytora tekstów Word.6. Zakres wykonywania zadań na stanowisku określony w art. 155 § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 listopada 2012 roku w sprawie czynności asystentów sędziów (Dz. U. z 2012 roku poz. 1270).


Miejsce pracy: Kościuszki 15, 39-300 Mielec, powiat: mielecki, woj: podkarpackie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę w zastępstwie

Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty: pisemne zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu A.1101.3.2025, wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego; życiorys i informację o przebiegu kariery zawodowej; oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych na kierunku prawo w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu zawodowego magistra albo zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim, albo oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie zagranicznych studiów wyższych na kierunku prawo uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie odrębnych przepisów; oświadczenie, o którym mowa w art. 155a § 6 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku - Prawo o ustroju sądów powszechnych; oświadczenie, że jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich, a także jest nieskazitelnego charakteru; aktualną fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych; pisemna zgoda na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji na podstawie RODO, oświadczenie dotyczące zapoznania się z klauzulą informacyjną dla kandydatów na stanowisko asystenta sędziego, oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą zasad przetwarzania danych osobowych sygnalisty/osoby zgłaszającej w związku z przyjmowaniem zgłoszeń wewnętrznych zawierających informacje o naruszeniu prawa i z podejmowaniem działań następczych w Sądzie Rejonowym w Mielcu, oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą zasad przetwarzania danych osobowych osób, których dane są przetwarzane w procesie o naruszeniu prawa i z podejmowaniem działań następczych w Sądzie Rejonowym w Mielcu, oświadczenie o zapoznaniu się z treścią Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Sądzie Rejonowym w Mielcu do zgłoszenia kandydat może dołączyć dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia.Uwaga! Zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu wraz z w/w załącznikami Kandydat składa jako komplet dokumentów trwale ze sobą połączonych. Stronice zgłoszenia Kandydat winien ponumerować typem numeracji strona X z Y(np.: str. 1/12).Treść klauzul informacyjnych oraz Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Sądzie Rejonowym w Mielcu, znajdują się na stronie internetowej Sądu Rejonowego w Mielcu www.mielec.sr.gov.pl zakładka: Ochrona Danych Osobowych oraz Sygnaliści.Termin składania dokumentów: 17 listopada 2025 roku Miejsce składania dokumentów: Zgłoszenia kandydatów przyjmuje Prezes Sądu Rejonowego w Mielcu w terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie. Kandydat składa wymagane dokumenty opatrzone oznaczeniem konkursu bezpośrednio w siedzibie sądu:Sąd Rejonowy w Mielcu ul. Kościuszki 15, 39 - 300 Mielec pok. nr 109 (Sekretariat Prezesa Sądu Rejonowego w Mielcu) albo przesyła je za pośrednictwem operatora pocztowego.W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem operatora pocztowego za datę ich złożenia uważa się datę nadania przesyłki w placówce pocztowej operatora.Dokumenty, które wpłyną do Sądu Rejonowego w Mielcu po w/w terminie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone nadawcy.

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
04/11/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Umowa na zastępstwo
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Prawo / Prokuratura

Podobne oferty pracy

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi