Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 14/12/2019.

Accounts Payable Accountant

Gdańsk, pomorskie

Hays Accountancy Finance

Opis stanowiska pracy

Accounts Payable Accountant
Gdańsk
NR REF.: 1129359

We are seeking Accounts Payables Accountants in the Knowledge Center based in Gdansk Poland.

The role of the AP Accountant includes but is not limited to managing communications with vendors, operations and AP staff. The successful applicant ensures that invoices / credit notes are processed accurately in a timely manner, problems are resolved quickly, vendor statements are reconciled and monthly accruals are accurate and validated. To succeed in this role, you need to be a team player with ability to create an atmosphere of motivation and enthusiasm to be part of building up the Global with strong attention to detail and achieving month-end close deadline. Key Tasks:

  1. Attend the transfer of AP activities from Hamburg into the Knowledge Centre in Gdansk.
  2. Prepare, review, and enter invoices in the SAP accounting system
  3. Research and resolve open invoices/credits and maintain supplier relationships
  4. Reconcile supplier statements and trade liability positions
  5. Obtain approvals for payment processing
  6. Follow accounting standard and company policies
  7. Join a culture of continuous drive to improve standardization and harmonization of AP processes, incl. developing, maintaining and updating accounts payables process documentation

Position Qualifications
  1. Bachelor´s degree (Finance, Accounting or other relevant degree)
  2. Fluent English language skills, German language skills are a plus but not mandatory
  3. First work experience in shared service centre environment
  4. Proficient in SAP FI and Microsoft Office;
  5. Demonstrate positive and professional attitude toward staff, co-workers, internal and external customers, and management
  6. Demonstrate professionalism in appearance and manner

Hapag-Lloyd AG offers to the successful candidate
  • Attractive packet of benefits
  • Training and development opportunities
  • Great working atmosphere and support from your colleagues

Prezentacja firmy

WŁAŚCIWI LUDZIE NA WŁAŚCIWYCH STANOWISKACH
HAYS Poland jest firmą doradztwa... personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej firmy rekrutacyjnej w Wielkiej Brytanii. Grupa posiada ponad 350 biur w 25 krajach na całym świecie, w których łącznie pracuje ponad 5 tysięcy specjalistów.

Polski oddział firmy istnieje od 2002 r. i systematycznie powiększa swój udział w rynku. Dywizja HAYS Accountancy & Finance składa się z zespołów: Finance, Financial Services, Banking oraz Legal.

HAYS Finance to grupa konsultantów, która może poszczycić się bogatą praktyką w zakresie: obsługi działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw każdej branży. Współpracujemy z firmami prowadzącymi tzw. outsourcing księgowości, jak również z przedsiębiorstwami doradczymi, tzw. Big4, firmami doradztwa finansowego, a także strategicznego.

Należący do HAYS Accounatncy & Finance zespół Financial Services specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora finansowego. Realizuje projekty na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów dla domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych, faktoringowych i innych.

Zespół HAYS Banking współpracuje z najbardziej prestiżowymi bankami komercyjnymi oraz instytucjami finansowymi.

Grupa HAYS Legal specjalizuje się w rekrutacji prawników, adwokatów, radców prawnych oraz asystentów prawnych, nie tylko do kancelarii, ale również do firm na stanowisko in-house lawyer.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
12/11/2019
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Finanse , Praca Administracja biurowa , Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa
do góry