Opis stanowiska pracy


Izba Skarbowa w Katowicach

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy księgowy

Izba Skarbowa
ul. Damrota 25
40-022 Katowice

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Księgowanie przypisów, odpisów, wpłat gotówkowych i bezgotówkowych, zwrotów oraz aktualzowanie tytułów wykonawczych w celu dostarczenia aktualnej informacji o sytuacji finansowej podatnika.
  • Bieżąca analiza zapisów księgowych na kartach kontowych w celu likwidacji nadpłat.
  • Dokonywanie zwrotów należności podatkowych oraz zaliczanie nadpłat na poczet zaległości podatkowych lub bieżących zobowiązań w celu zachowania ustawowych terminów do zwrotów, po uprzedniej weryfikacji wysokości podatku należnego i kwoty do zwrotu. Naliczanie odsetek od zaległości i niewypłacanych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz od zaległości w innych podatkach na podstawie bieżącej analizy kart kontowych.
  • Przygotowywanie projektów postanowień o zarachowaniu wpłat, a także o zarachowaniu zwrotów z podatku od towarów i usług oraz nadpłat.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
-praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,
-bezpośrednia obsługa podatnika,
-obsługa monitora ekranowego przez co najmniej 4 godziny dobowego wymiaru czasu pracy,
-praca z powszechnie używanym sprzętem biurowym.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- stanowisko pracy znajduje się na trzecim piętrze budynku Urzędu,
- oświetlenie sztuczne i naturalne,
- bariery architektoniczne: brak węzła sanitarnego dla osób niepełnosprawnych ruchowo, podjazd przy wejściu do budynku,
- budynek i stanowisko pracy nie są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, niedowidzących, niewidomych, nie słyszących i głuchoniemych.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- Ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa za nieobecnego członka korpusu służby cywilnej.
- Postępowanie rekrutacyjne odbędzie się w Urzędzie Skarbowym w Sosnowcu i składać się będzie z dwóch części: pisemnej (test sprawdzający wiedzę) oraz ustnej (rozmowa kwalifikacyjna).
- Oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu oraz gdy nie spełniają wymagań formalnych będą odrzucone.
- Kandydaci spełniający wymogi formalne w ogłoszeniu zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie postępowania.
- Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną komisyjnie zniszczone.
- Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: 2.623,38 zł
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 32 36 88 680

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, Zarządzenia Nr 90 Ministra Finansów z dnia 29.12.2015r. w sprawie zasad rachunkowości i planów kont dla organów podatkowych podległych Ministrowi Finansów, w zakresie poboru i rozliczania podatków, opłat, wpłat z zysku przedsiebiorstw państwowych, jednoosobowych spółek Skarbu Państwa oraz banków państwowych, a także innych nieopodatkowanych należności budżetowych, do których poboru ustalania lub określania są uprawnione organy podatkowe (Dz.Urz. Min.Fin. Poz.94),
  • znajomość edytora tekstu, arkusza kalkulacylnego
  • umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły,
  • komunikatywność,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • systematyczność,
  • umiejętność rozwiązywania problemów i działania w sytuacjach nieprzewidywanych i stresowych,
  • dobra organizacja pracy,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność obsługi programu POLTAX, POLTAX2B, Biblioteka Akt.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • kopie świadectw pracy i dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe

  • Dokumenty należy złożyć do: 2016-10-31
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    24/10/2016
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi