Opis stanowiska pracy
Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w KętrzynieKomendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy księgowyAdres urzędu
Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie
im. gen. bryg. Stefana Pasławskiego
ul. gen. Władysława Sikorskiego 78
11-400 Kętrzyn
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- prowadzenie samodzielnie księgowości analitycznej i syntetycznej z zakresu działalności depozytowej i sum na zlecenie w celu dostarczenia aktualnej i dokładnej informacji na temat środków finansowych, będących w dyspozycji Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej,
- prowadzenie samodzielnie na bieżąco ewidencji sprzedaży VAT w celu sporządzenia deklaracji podatkowej VAT7,
- rejestrowanie na bieżąco rachunków i faktur od służb merytorycznych celem ujęcia w rejestrze zobowiązań, a następnie przekazywanie ich służbom merytorycznym, celem dokonania przez nie odpowiednich rozliczeń finansowo-rzeczowych,
- sprawdzanie prawidłowości wystawianych przez służby merytoryczne faktur celem ujęcia ich do rejestru VAT. W przypadku pojawienia się błędu na fakturze, informowanie o zaistniałym błędzie w celu dokonania korekty faktury,
- codzienne rozliczanie na bieżąco odsetek w ramach mikrorachunków prowadzonych w systemie NBPCollect celem ujęcia w księgach rachunkowych,
- archiwizowanie dokumentacji księgowej i innej celem przekazania jej do Archiwum Zakładowego Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej.
Warunki pracyStanowisko pracy zlokalizowane jest na drugim piętrze budynku wielokondygnacyjnego kompleksu koszarowego komendy oddziału. Budynek w części przystosowany dla osób niepełnosprawnych (część parterowa). Na stanowisku nie występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe lub uciążliwe dla zdrowia. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym. Praca biurowa od poniedziałku do piątku w wymiarze 8 godzin na dobę i 40 godzin tygodniowo, polegająca na obsłudze specjalistycznego programu księgowego (max. do 8 godz. dziennie), głównie siedząca. Wymagana jest duża wiedza merytoryczna i praktyczna, duże zaangażowanie, dyspozycyjność, terminowość w wykonywaniu powierzonych czynności. Ważna jest komunikacja werbalna i pisemna, polegająca na formułowaniu przekazu w sposób gwarantujący jego zrozumienie. Występują kontakty zewnętrzne – kilka razy w roku z przedstawicielami Urzędu Skarbowego w Kętrzynie celem osobistego przedkładania sporządzonych deklaracji VAT. Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie pracy – zagrożenie korupcją.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Wynagrodzenie miesięczne brutto: zasadnicze na okres trwania umowy o pracę na czas określony: ok. 1970 zł brutto.
Dokumenty można składać osobiście w Biurze Podawczym lub nadsyłać za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego). Wymagane dokumenty takie jak: list motywacyjny, życiorys/CV i oświadczenia winny być opatrzone datą i czytelnym podpisem kandydata/kandydatki. Ponadto treść wymaganych oświadczeń winna być zgodna z treścią zawartą w ogłoszeniu. Lista kandydatów/kandydatek spełniających wymagania formalne zostanie zamieszczona w BIP W-MOSG.
Osoby spełniające wymagania formalne, zostaną powiadomione pisemnie o dalszych czynnościach kwalifikacyjnych. Oferty odrzucone na wstępie lub oferty kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni, po zakończonej procedurze kwalifikacyjnej ulegną komisyjnemu zniszczeniu.
Inne informacje:
Preferowana forma kontaktu: telefoniczna
Imię i nazwisko pracodawcy lub osoby wskazanej do kontaktów w sprawie oferty pracy: Pani Teresa Żygadło – specjalista Referatu ds. Pracowników Sekcji Spraw Osobowych Wydziału Kadr i Szkolenia, nr telefonu (89) 750 30 83
Częstotliwość kontaktów z osobą wskazaną przez pracodawcę: od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracywykształcenie: średnie ekonomiczne
doświadczenie zawodowe/staż pracy1 rok doświadczenia zawodowego
doświadczenia w prowadzeniu księgowości
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość ustawy o podatku VAT,
- znajomość zasad rachunkowości budżetowej,
- znajomość tematyki z zakresu finansów publicznych,
- umiejętność pracy w zespole,
- komunikatywność.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- dyspozycyjność,
- znajomość pracy w pakiecie Microsoft Office.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2017-01-27
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu