Opis stanowiska pracy


Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Wyższy Urząd Górniczy
ul. Poniatowskiego 31
40-055 Katowice


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • archiwizowanie dokumentacji przyjętej do archiwum, segregowanie tematycznie i chronologicznie dokumentów, nadawanie sygnatury (numery ewidencyjne jednostek archiwizacyjnych), składowanie dokumentacji w składnicy dokumentów tekstowych lub kartograficznych,
  • uzupełnianie i aktualizowanie komputerowej bazy danych, zawierającej spis i charakterystykę zarchiwizowanych dokumentów, przejętych po likwidacji zakładów górniczych oraz innych dokumentów (również w formie elektronicznej) pozyskanych w ramach współpracy z jednostkami archiwistycznymi,
  • prowadzenie bieżącego przeglądu materiałów archiwalnych złożonych w składnicach dokumentów tekstowych i kartograficznych wraz z kontrolą zgodności miejsca ich przechowywania określonego w bazie danych,
  • dbanie o prawidłowe zabezpieczenie dokumentacji, prowadzenie bieżącego przeglądu pomieszczeń składnic, dokonywanie niezbędnych napraw dokumentów, monitorowanie systemu napowietrzania i nawilżania,
  • w oparciu o zgromadzoną dokumentację oraz informacje pozyskane z innych źródeł, uczestniczenie w procesie tworzenia kart zespołów archiwalnych, zawierających podstawowe dane o zakładach górniczych oraz rodzaju i zakresie przejętych z nich dokumentacji,
  • prowadzenie współpracy z archiwami państwowymi, muzeami i innymi placówkami posiadającymi dokumenty i informacje o działalności górniczej prowadzonej na terenie Polski,
  • współdziałanie z archiwum zakładowym WUG w zakresie przygotowywania, przekazywania i innymi sprawami związanymi z dokumentami wytwarzanymi w ramach działalności Archiwum Dokumentacji Mierniczo-Geologicznej,
  • sporządzanie sprawozdania ze stanu i ilości posiadanych zespołów archiwalnych (dokumentacji zlikwidowanych zakładów górniczych), jednostek i podjednostek archiwalnych (dokumentów i ich części lub tomów).


Warunki pracy

• duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych,
• częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym,
• szkodliwe czynniki środowiska pracy przy archiwizowaniu dokumentacji (wirusy, bakterie, pasożyty, grzyby),
• narażenie na alergie, zakażenie górnych dróg oddechowych, choroby skóry lub podrażnienia,
• praca przy komputerze w pozycji siedzącej wymagająca wysiłku statycznego,
• wysiłek fizyczny związany z przemieszczaniem akt i dokumentacji, w tym umieszczony w szafach z koniecznością użycia drabiny,
• podczas pracy w archiwum praca przy sztucznym oświetleniu,
• sporadyczne podróże służbowe do miejsc, które mogą być niedostosowane do osób niepełnosprawnych,
• miejsce pracy usytuowane na parterze budynku,
• budynek Urzędu jest odpowiednio dostosowany dla osób niepełnosprawnych.




Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
W ofercie należy podać dane kontaktowe - adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.
Oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem.
Wzór oświadczenia zamieszczono na stronie internetowej www.wug.gov.pl.
Oferty otrzymane po terminie (decyduje data stempla pocztowego) lub oferty, które nie spełniają wymagań niezbędnych zostaną komisyjnie zniszczone bez informowania o tym kandydatów. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane.
Zakwalifikowane kandydatki lub zakwalifikowani kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie.
Informacja o metodach i technikach naboru:
- sprawdzenie wymagań formalnych i dodatkowych - analiza dokumentów;
- sprawdzenie wiedzy - test wiedzy;
- sprawdzenie umiejętności obsługi komputera - wykonanie zestawu czynności na komputerze;
- sprawdzenie kompetencji: samodzielność i inicjatywa, skuteczna komunikacja, myślenie analityczne - wywiad kompetencyjny,
- sprawdzenie dotychczasowego doświadczenia zawodowego - rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona w sposób ustrukturyzowany.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (32) 736-18-20.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe o specjalności archiwistyka lub zarządzanie dokumentacją współczesną

doświadczenie zawodowe/staż pracy

2 lata doświadczenia zawodowego
(powyżej) w administracji lub archiwach

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
  • Znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w zakresie gromadzenia, archiwizacji i udostępniania dokumentacji mierniczo-gelogicznej
  • Znajomość rozporządzenia w sprawie dokumentacji mierniczo-geologicznej w zakresie jej wytwarzania i postępowania z nią po likwidacji zakładów górniczych
  • Ogólna znajomość ustawy o służbie cywilnej, ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz znajomość procedury administracyjnej
  • Umiejętność obsługi komputera, w tym biegła znajomość pakietu biurowego Office oraz programów – Access, AutoCAD
  • Samodzielność i inicjatywa
  • Skuteczna komunikacja
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Kurs obsługi programów – Acces, AutoCAD, Excel, (ukończony)
  • Znajomość języka niemieckiego na poziomie komunikatywnym


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających powyżej 2 lat stażu pracy w administracji lub archiwach (np. zaświadczenia pracy, świadectwa pracy, zakresy czynności itp.)
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających ukończenie kursu obsługi programów - Acces lub AutoCAD lub Excel
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka niemieckiego na poziomie komunikatywnym (certyfikaty, wpis w indeksie, suplement dyplomu, itp.)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-12-04
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/11/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi