#

specjalista ds. rozwoju zawodowego-stażysta

Powiatowy Urząd Pracy w Słubicach

69-100 Słubice, lubuskie

Opis stanowiska pracy

Do obowiązków pracownika będzie należało w szczególności:
- kompleksowe wykonywanie usługi rozwoju zawodowego polegającej na realizacji ustawowych zadań związanych ze szkoleniami osób bezrobotnych
i innych uprawnionych osób, przygotowaniem zawodowym, pożyczkami szkoleniowymi, zwrotem kosztów przejazdu, zakwaterowania i wyżywienia osób uczestniczących w szkoleniach, finansowaniem kosztów egzaminów
i licencji, Krajowym Funduszem Szkoleniowym, dofinansowaniem studiów podyplomowych oraz bonami szkoleniowymi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności:
1. informowanie o możliwościach i zasadach korzystania z wyżej wymienionych usług świadczonych przez urząd oraz promowanie tych usług.
2. przygotowanie druków, wniosków oraz wzorów umów i niezbędnej dokumentacji do realizacji zadania oraz ich bieżąca aktualizacja.
3. inicjowanie, organizowanie i rozliczanie wskazanych form pomocy.
4. weryfikacja formalno-merytoryczna oraz finansowa złożonych wniosków
o udzielenie pomocy i przekazywanie ich do rozpatrzenia oraz przygotowywanie informacji o sposobie ich rozpatrzenia.
5. przygotowywanie umów w zakresie udzielenia pomocy wraz z niezbędnymi załącznikami zgodnie z określonymi przepisami, monitoring ich realizacji oraz rozliczanie.
6. bieżące prowadzenie rejestru zaangażowania środków FP i innych funduszy
w związku z realizowanymi zadaniami oraz bieżące uzgadnianie wydatków
z działem finansowo księgowym.
7. Przestrzeganie ustalonego limitu finansowego na realizację zadania.
8. realizacja zadań związanych z Krajowym Funduszem Szkoleniowym, na które składają się:
a. określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego
w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS,
b. kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
c. egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
d. badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
e. ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku
z podjętym kształceniem;
f. określanie zapotrzebowania na zawody na rynku pracy;
g. badanie efektywności wsparcia udzielonego ze środków KFS;
h. promocję KFS;
i. konsultacje i poradnictwo dla pracodawców w zakresie korzystania z KFS.
j. określanie wysokości środków na realizację przez powiatowy urząd pracy poszczególnych zadań wymienionych w art. 69a ust. 2 ustawy,
k. organizowania naboru wniosków pracodawców o przyznanie środków z KFS na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego, o których mowa w art. 69a ust. 2 pkt 1 ustawy, przez ogłoszenie na tablicy informacyjnej w siedzibie powiatowego urzędu pracy oraz w postaci elektronicznej z wykorzystaniem stron internetowych urzędu lub systemów teleinformatycznych,
l. przygotowywanie wniosków do rozpatrzenia.
9. przekazywanie do ministra właściwego do spraw pracy oraz marszałka województwa informacji o zapotrzebowaniu na środki z KFS do wysokości wyznaczonych limitów sukcesywnie, w miarę pozytywnie rozpatrzonych wniosków pracodawców.
10. Przygotowywanie umowy o finansowaniu działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy oraz ich realizacja i monitoring oraz rozliczanie.
11. inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy
12. weryfikacja instytucji szkoleniowej w rejestrze instytucji szkoleniowych
13. diagnozowanie zapotrzebowania na zawody, specjalności i kwalifikacje na rynku pracy oraz diagnozowaniu potrzeb szkoleniowych osób uprawnionych do szkolenia.
14. sporządzanie i upowszechnianie planu szkoleń.
15. wybór instytucji szkoleniowej i zawieranie umów szkoleniowych
z instytucjami szkoleniowymi lub powierzanie przez starostę przeprowadzenia szkolenia zakładanej i prowadzonej przez siebie instytucji szkoleniowej.
16. kierowanie osób na szkolenia, przygotowanie zawodowe.
17. monitorowanie przebiegu szkoleń i innych realizowanych form pomocy.
18. prowadzeniu analiz skuteczności i efektywności szkoleń.
19. Przyznawanie i pozbawianie oraz utrata, a także wstrzymywanie wypłacania stypendiów osobom skierowanym na szkolenia i inne formy pomocy; współpraca w tym zakresie z komórką organizacyjną zajmującą się świadczeniami i ubezpieczeniem.
20. realizacja zadań związanych z finansowaniem kosztów przejazdów lub kosztów zakwaterowania i wyżywienia związanych z udziałem w szkoleniach
i innych realizowanych przez siebie formach pomocy, w tym między innymi weryfikacja formalno-merytoryczna wniosków oraz przekazywanie ich do rozpatrzenia a także p[poinformowanie wnioskodawców o sposobie ich rozpatrzenia oraz ich rozliczenie.
i inne wynikające z ogłoszenia o naborze zamieszczonego na stronie urzędu

Wymagania

1) posiadanie obywatelstwa polskiego,
2) mieć ukończone 18 lat i posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych,
3) być niekaralnym za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na w/w stanowisku,
5) posiadanie wykształcenia wyższego,
6) znajomość niżej wymienionych przepisów:
• ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U 2013, poz. 674, z późn. zm.),
• Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku (Dz.U. 2014, poz. 667 ),
• ustawy Prawo Zamówień Publicznych,
• Kodeksu postępowania administracyjnego,
7) sprawne i biegłe pisanie na komputerze, dobra znajomość obsługi urządzeń biurowych,
Wymagania dodatkowe:
predyspozycje osobowościowe: komunikatywność, odpowiedzialność, umiejętność działania w sytuacjach stresowych, sumienność i obowiązkowość, umiejętność pracy z ludźmi, samodzielność, umiejętność współdziałania, zaangażowanie, umiejętność dobrej organizacji pracy na stanowisku.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- curriculum vitae,
- list motywacyjny,
- kwestionariusz ( dostępny w siedzibie urzędu- sekretariat),
- kserokopia dowodu osobistego,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego uzyskany poziom wykształcenia,
- oświadczenie o niekaralności ( według załączonego wzoru, w przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Skazanych),
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych ( według załączonego wzoru),
- pełnej zdolności do czynności prawnych ( według załączonego wzoru),
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.)”,

Prezentacja firmy

Powiatowy Urząd Pracy to jednostka organizacyjna samorządu powiat... Rozwiń

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
03/12/2014
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Wyższe licencjackie
Wynagrodzenie
1 800PLN - 2 000PLN / Monthly (Brutto)
Branża / kategoria:
Praca Administracja biurowa

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi