Opis stanowiska pracy


Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

referent

Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu
Plac Cyryla Ratajskiego 5
61-726 Poznań

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie spraw w zakresu udzielania ulg w spłacie zobowiazań podatkowych oraz innych ulg przewidzianych przepisami prawa w celu wydania stosownych rozstrzygnięć
  • orzekanie w sprawach zabezpieczenia, w tym wydawanie decyzji o zabezpieczeniu oraz postanowień o przyjęciu zabezpieczenia, wnioskowanie o zmianę zakresu zabezpieczenia, wystawianie zarządzenia zabezpieczenia, kierowanie wniosków o dokonanie zabezpieczenia, w tym także przypadku wystąpienia sporu co do istnienia i wysokości dochodzonej należności, wdrożenia procedury wzajemnego prorozumiewania się, złożenia zarzutów w sprawie prowadzenia egzekucji administracyjnej oraz sporu dotyczącego należności pieniężnych państwa członkowskiego w celu zmniejszenia ryzyka zwiazanego z wykonywaniem lub nienależytym wykonywaniem obowiązku podatkowego
  • nadawanie decyzjom nieostatecznym nakładającym na stronę obowiązek podlegający wykonaniu w trybie przepisów egzekucyjnych rygoru natychmiastowej wykonalności w celu umożliwienia podjęcia działań zmierzających do wykonania obowiązku
  • orzekanie o odpowiedzialności osób trzecich za zaległości podatkowe w celu doprowadzenia do uregulowania należności przez podmioty, które z uwagi na pełnione funkcje, mogły przyczynić się do powstania zaległości
  • orzekanie w sprawach przeniesienia własności rzeczy lub praw majatkowych na rzecz Skarbu państwa w celu wygaszania zaleglości podatkowych
  • inicjowanie i udział w postępowaniach wieczysto-księgowych, w tym wnioskowanie o dokonanie wpisu hipoteki przymusowej oraz zmianę zakresu zabezpieczenia celem zmniejszenia ryzyka zwiazanego z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem obowiazku podatkowego
  • dokonywanie wpisów i wykreśleń z rejestru zastawów skarbowych, prowadzenie rejestru zastawów skarbowych w celu wykonania zobowiazań podatkowych
  • prowadzenie ewidencji wpisów hipotek przymusowych do ksiąg wieczystych


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca biurowa wykonywana w siedzibie urzędu
- praca wykonywana przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne
- budynek dwupiętrowy
- parter dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych
- brak windy

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Umowa na czas zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej.
Oferty otrzymane po terminie (decyduje data wpływu do Izby Administracji Skarbowej, a w przypadku operatora pocztowego data stempla) nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie postępowania rekrutacyjnego. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 683475525.
Prosimy o podanie numeru ogłoszenia w liście motywacyjnym.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów prawa procesowego i materialnego w zakresie podatków, prawa upadłosciowego i naprawczego, przepisów dotyczących pomocy publicznej, ustawy o księgach wieczystych i hipotece
  • Umiejętność stosowania prawa w praktyce
  • Umiejetność rozwiazywania problemów
  • Odporność na stres
  • Zdolność analitycznego myślenia
  • Komunikatywność
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność obsługi programów komputerowych (np. POLTAX, POLTAX 2B, EGAPOLTAX)


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-06-03
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    29/05/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi