Opis stanowiska pracy
Izba Skarbowa w KatowicachDyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
referentAdres urzędu
Izba Skarbowa
ul. Damrota 25
40-022 Katowice
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- wykonywanie działań informujących i dyscyplinujących dłużników oraz wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych, poszukiwanie majątku zobowiązanych,
- prowadzenie postępowań w sprawach udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych i innych ulg przewidzianych przepisami prawa, prowadzenie postępowań w sprawach zwolnienia płatnika z obowiązku pobierania podatku oraz w sprawach ograniczenia poboru zaliczek na podatek, przygotowywanie projektów decyzji, monitorowanie udzielonej pomocy publicznej, wydawanie zaświadczenia o pomocy de minimis
- prowadzenie postępowań w sprawach odpowiedzialności podatkowej osób trzecich i odpowiedzialności płatnika, ocenianie zebranych dowodów w celu przygotowania projektu decyzji o wysokości pobranego lub niedobranego podatku dochodowego oraz decyzji orzekającej o odpowiedzialności podatkowej osoby trzeciej i ustalającej wysokość jej zobowiązania podatkowego,
- sporządzanie wniosków o ustanowienie hipoteki przymusowej, wniosków o wykreślenie hipoteki, dokonywanie na podstawie wniosków Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, organu podatkowego, Izby Celnej, jednostek samorządu terytorialnego wpisu do rejestru zastawów skarbowych, wykreślenie wpisu, oraz wydawanie zaświadczeń o dokonanych wpisach w Centralnym Rejestrze Zastawów Skarbowych,
- prowadzenie postępowań w sprawach zabezpieczeń zobowiązań podatkowych w trakcie kontroli podatkowej i w trakcie postępowań podatkowych – gromadzenie materiału dowodowego, ocenianie i przygotowywanie projektów decyzji i projektów zarządzenia zabezpieczenia, przygotowywanie postanowień o wstrzymaniu wykonania decyzji oraz o nadaniu decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności,
- prowadzenie czynności związanych z postępowaniem naprawczym, upadłościowym i likwidacyjnym, przygotowywanie wniosków o ogłoszenie upadłości dłużnika, zakaz prowadzenia działalności gospodarczej,
- sporządzanie i analizowanie karty analiz zaległości przedawnionych oraz sporządzanie decyzji o przedawnieniu zaległości podatkowych,
- gromadzenie niezbędnych danych do sprawozdań z zakresu komórki.
Warunki pracyWarunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposób wykonywania zadań
- praca administracyjno - biurowa,
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dobowego czasu pracy,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- używanie sprzętu biurowego (drukarka, niszczarka dokumentów, kserokopiarka),
Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy :
- budynek bez windy, węzeł sanitarny przystosowany do osób niepełnosprawnych ruchowo tylko na
parterze budynku,
- stanowisko pracy usytuowane jest na piętrze ,
- praca wykonywana w pomieszczeniu biurowym oświetlonym światłem naturalnym i sztucznym,
- budynek i stanowisko pracy nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo, niewidzących, niesłyszących i głuchoniemych ,
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Postępowanie rekrutacyjne odbędzie się w Drugim Urzędzie Skarbowym w Częstochowie i będzie się składać z dwóch etapów: części pisemnej (testów wiedzy) oraz rozmowy kwalifikacyjnej.
Oferty nie zawierające kompletu wymaganych dokumentów, nie spełniające wymagań formalnych lub nadesłane po terminie (decyduje data stempla pocztowego) nie będą brane pod uwagę.
Osoby zakwalifikowane do postępowania rekrutacyjnego zostaną powiadomione telefonicznie lub pocztą elektroniczną o terminie przeprowadzenia postępowania.
Po zakończeniu naboru oferty osób nie zatrudnionych lub odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 2 623,38 zł.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod tel. ( 34 ) 3786407
Wymagania związane ze stanowiskiem pracywykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy6 miesięcy doświadczenia zawodowego
- doświadczenie w pracy w administracji skarbowej .
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość przepisów prawa podatkowego, w tym unijnego,
- znajomość przepisów Ordynacji podatkowej, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy prawo upadłościowe i naprawcze, ustawy o księgach wieczystych i hipotece, aktów prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis,
- umiejętność analitycznego myślenia, rzetelność, dokładność, odpowiedzialność
- umiejętność pracy w zespole
- komunikatywność, asertywność,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkoweDokumenty i oświadczenia niezbędne:- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2016-10-25
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu