Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Cyfryzacji w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny

Ministerstwo Cyfryzacji
ul. Królewska 27
00-060 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • udział w przygotowaniu projektu pn. „Projekt wspierający przygotowanie projektu pozakonkursowego w Działaniu 2.1 POPC pn. Wspólna Infrastruktura Państwa – wdrożenie rozwiązania informatycznego chmury obliczeniowej (WIP RICO)” w tym świadczenie pomocy prawnej na rzecz projektów, w szczególności opiniowanie dokumentacji projektowej, sporządzanie projektów umów i porozumień, wydawanie opinii prawnych odnośnie rozwiązań proponowanych w projekcie oraz bieżące wsparcie prawne
  • sporządzanie opinii prawnych i udzielanie porad prawnych komórkom organizacyjnym Ministerstwa nie posiadającym własnej obsługi prawnej w sprawach najbardziej skomplikowanych, precedensowych w tym także w odniesieniu do projektów współfinansowanych z funduszy europejskich, w celu zapewnienia zgodności z obowiązującymi regulacjami prawnymi
  • sporządzanie stanowisk w sprawach, w których zastępstwo procesowe Ministra wykonuje - z mocy ustawy - Prokuratoria Generalna
  • zastępstwo procesowe Ministra przed Trybunałem Konstytucyjnym, Sądem Najwyższym, Naczelnym Sądem Administracyjnym, wojewódzkimi sądami administracyjnymi i sądami powszechnymi w sprawach sądowych precedensowych pod względem faktycznym i prawnym, jak również w sprawach sądowych, w których przepisy prawa nakładają wymóg adwokacko-radcowski
  • opiniowanie projektów stanowisk komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych w sprawach, w których powstają zagadnienia prawne budzące poważne wątpliwości
  • opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów cywilnoprawnych i porozumień, w tym także w odniesieniu do projektów współfinansowanych z funduszy europejskich, w tym proponowanie zmian postanowień umownych, budzących poważne wątpliwości interpretacyjne lub zastrzeżenia prawne
  • koordynowanie procesu udzielania przez Ministra upoważnień i pełnomocnictw, w tym w szczególności sprawdzanie zgodności z prawem projektów upoważnień lub pełnomocnictw, przygotowanych przez właściwe komórki organizacyjne Ministerstwa oraz organy i jednostki podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane
  • udział w spotkaniach wewnętrznych i zewnętrznych w sprawach, w których powstają poważne wątpliwości prawne, reprezentacja urzędu na zewnątrz


Warunki pracy

Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
Elastyczne godziny pracy,
Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie

Budynek częściowo dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania zwarte w niniejszym ogłoszeniu.

Zatrudnienie na czas trwania projektu.

Oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie. Oferty otrzymane po terminie (decyduje data stempla pocztowego) oraz niekompletne nie będą rozpatrywane. Dokumenty złożone
w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną o ich terminie. Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: http://nabory.kprm.gov.pl, http://mc.bip.gov.pl oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: (22) 556 84 74 lub (22) 556 84 79

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

5 lat doświadczenia zawodowego
w obszarze pomocy prawnej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • wpis na listę radców prawnych
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • znajomość przepisów prawa polskiego w szczególności z zakresu prawa cywilnego, administracyjnego, karnego i prawa Unii Europejskiej
  • umiejętność obsługi komputera, w tym programów prawniczych i programów do zarządzania treścią w Internecie
  • umiejętność skutecznego komunikowania się w mowie i piśmie
  • umiejętność organizacji pracy własnej
  • umiejętność współpracy w zespole
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • umiejętność prowadzenia negocjacji
  • zorientowanie na osiągnięcie celów
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • doświadczenie zawodowe w zakresie zastępstwa procesowego przed sądami
  • szkolenia i udział w konferencjach dotyczących zagadnień pozostających w zakresie działania MC, jak również prawa Unii Europejskiej
  • poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą co najmniej „poufne” oraz odpowiadającą jej klauzulą Unii Europejskiej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia wpisu na listę radców prawnych
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą co najmniej „poufne” oraz odpowiadającą jej klauzulą Unii Europejskiej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-12-06
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/11/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi