Opis stanowiska pracy


Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie postępowań z wniosków starostów/prezydentów wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej o udzielenie zgody na obrót i udostępnianie nieruchomości z zasobu nieruchomości SP w celu przygotowania projektów zarządzeń lub projektu pisma w sprawie odmowy udzielenia zgody.
  • Przeprowadzanie kontroli zewnętrznych w celu obiektywnego zbadania prawidłowości stosowania przepisów w zakresie gospodarki nieruchomościami, planowania i rozliczania otrzymanych dotacji oraz rzetelności i gospodarności prowadzonej działalności w tym obszarze przez starostów/prezydentów miast wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej.
  • Rozpatrywanie wniosków starostów/prezydentów wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej w celu przyznania środków na pokrycie wydatków związanych z gospodarką nieruchomościami, które nie znajdują pokrycia w przyznanej dotacji celowej (w tym realizacja wniosków o środki na zobowiązania SP wynikające z decyzji i wyroków sądowych, w celu wypłaty tych zobowiązań).
  • Planowanie i realizowanie budżetu (w tym w układzie zadaniowym) w zakresie zadań wykonywanych i nadzorowanych przez Wydział Nadzoru Właścicielskiego celem zapewnienia prawidłowego wykorzystania środków finansowych będących w dyspozycji Wydziału (w tym na zadania zlecone starostom oraz prezydentom miast na prawach powiatu).
  • Opracowywanie materiałów do projektu ustawy budżetowej (w układzie tradycyjnym oraz zadaniowym) celem zaplanowania i zapewnienia środków finansowych na zadania Wydziału Nadzoru Właścicielskiego oraz zadania zlecone, związane z gospodarką nieruchomościami, realizowane przez powiaty oraz przekazania tych dokumentów do wydziałów Urzędu odpowiedzialnych za ich kompleksowe przygotowanie.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera. Praca wymaga dodatkowo obsługi innych urządzeń biurowych, tj. kserokopiarka, skaner. Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony w windę osobową oraz pomieszczenie sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko pracy usytuowane na 5 piętrze budynku.
Praca w terenie - pracownik na tym stanowisku pracy przeprowadza kontrole zewnętrzne w JST na terenie całego województwa śląskiego, a także dokonuje oględzin nieruchomości. Z uwagi na złożoność prowadzonych postępowań, zmieniających się przepisów prawa i orzecznictwa konieczne są stałe szkolenia, wiążące się z wyjazdami służbowymi. Zagrożenie korupcją. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych, konieczność udzielania informacji osobom fizycznym zarówno ustnie i pisemnie z zakresu gospodarki nieruchomościami, terminu przyznania środków na wypłatę odszkodowań itp.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl,
w zakładce ,,Praca ŚUW” (wzory oświadczeń).
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data dostarczenia do Urzędu).
Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną (e – mail). Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Po tym terminie Komisja zastrzega sobie prawo do zniszczenia dokumentów. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów: (032) 20-77-246 lub (032) 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: luty/marzec 2017 r.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej na stanowiskach związanych
z gospodarką nieruchomościami lub/i z planowaniem budżetu lub/i prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości lub dwuletnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych


pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustaw: o gospodarce nieruchomościami i rozporządzeń wykonawczych do niej
  • znajomość ustaw: o finansach publicznych, o kontroli w administracji rządowej, o wprowadzeniu zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego państwa
  • znajomość przepisów Kodeksu cywilnego
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • komunikacja
  • współpraca
  • umiejętność obsługi komputera (pakiet Ms Office – Word, Excel) na poziomie podstawowym
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka służby cywilnej
  • znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
  • znajomość ustawy o księgach wieczystych i hipotece
  • myślenie analityczne
  • radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • podejmowanie decyzji i odpowiedzialność


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-01-16
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    12/01/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi