Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista

Ministerstwo Sprawiedliwości
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Monitorowanie stanu postępowań sądowych i egzekucyjnych w sprawach, w których wydział występuje jako organ centralny na podstawie przepisów międzynarodowych.
  • Udzielanie pomocy obywatelom polskim i cudzoziemcom oraz sądom we wszczynaniu postępowania o nakazanie powrotu dziecka, wykonywanie kontaktów z dzieckiem a także pomoc w uzyskaniu, egzekucji lub zmianie orzeczenia dotyczącego obowiązku alimentacyjnego oraz innych spraw rodzinnych w stosunkach transgranicznych.
  • Reprezentowanie urzędu w kontaktach zewnętrznych, w tym także międzynarodowych w sprawach należących do kompetencji wydziału (w tym w konsultacjach Ministrów Sprawiedliwości, organów centralnych, grupach roboczych, komisjach, zespołach, na konferencjach naukowych).
  • Koordynowanie prac związanych z przygotowaniem projektów finansowanych z bezzwrotnej pomocy zagranicznej, pozostających we właściwości Wydziału oraz ich realizacja.
  • Aktualizowanie strony internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości w odniesieniu do części dotyczącej prac wydziału oraz przygotowanie propozycji usprawnień w komunikacji z podmiotami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
  • Opracowywanie programów, analiz, opinii, informacji i innych materiałów w sprawach należących do kompetencji wydziału, a także na potrzeby organizacji i instytucji międzynarodowych lub organów państw obcych oraz procesów legislacyjnych zainicjowanych przez Ministerstwo Sprawiedliwości.
  • Udzielanie odpowiedzi na interpelacje poselskie, zapytania środków masowego przekazu, udzielanie odpowiedzi na skargi i wnioski, w tym wnioski o dostęp do informacji publicznej w sprawach należących do właściwości Wydziału.
  • Proponowanie działań racjonalizatorskich, w tym wewnętrznych aktów regulujących postępowanie wydziału jako organu centralnego ustanowionego na podstawie przepisów międzynarodowych.


Warunki pracy

praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach,
częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: do 4497,21 zł (mnożnik kwoty bazowej do wysokości 2,4).

Kandydatki/kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru mailem lub telefonicznie. Etapy naboru: test wiedzy, sprawdzian umiejętności i rozmowa kwalifikacyjna.

Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).

Oferty nie spełniające wymagań formalnych zostaną zniszczone komisyjnie w terminie 14 dni od zakończenia naboru.

Zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, a także skorzystania z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.ms.gov.pl

Do udziału w naborze zachęcamy osoby niepełnosprawne.

Informacje dodatkowe pod nr tel. (22) 52 12 707, (22) 52 12 650.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

2 lata doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych związanych z wymiarem sprawiedliwości,

pozostałe wymagania niezbędne:

  • zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, umiejętność negocjowania, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, komunikacja,
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2,
  • znajomość przepisów regulujących transgraniczne postępowania dotyczące odpowiedzialności rodzicielskiej oraz międzynarodowe dochodzenie alimentów,
  • znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej,
  • umiejętność redagowania i sporządzania materiałów informacyjnych,
  • wiedza w zakresie tworzenia projektów finansowanych z bezzwrotnej pomocy zagranicznej,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Kopia dokumentu określonego w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1695), potwierdzająca znajomość języka angielskiego na poziomie B2. W przypadku składania dyplomu ukończenia Krajowej Szkoły Administracji Publicznej należy złożyć dodatkowo zaświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego wydane przez KSAP, jeśli z treści dyplomu ukończenia KSAP nie wynika, że absolwent Szkoły posiada znajomość tego języka. Kandydatki/kandydaci, którzy nie złożą dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na wymaganym poziomie zostaną poddani procedurze sprawdzającej.
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-03-02
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    02/03/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi