Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw legislacji

Ministerstwo Sprawiedliwości
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych z zakresu prawa cywilnego oraz prowadzenie prac legislacyjnych, prowadzenie spraw związanych z udziałem Ministra Sprawiedliwości w posiedzeniach Komitetu Rady Ministrów, Rady Ministrów, Sejmu, Senatu, komisji sejmowych i senackich oraz innych organów, w celu zapewnienia Ministrowi Sprawiedliwości informacji niezbędnych do przedstawienia stanowiska;
  • reprezentowanie Ministerstwa Sprawiedliwości na konferencjach i seminariach poświęconych problematyce prawa spółdzielczego oraz prawa o fundacjach; reprezentowanie Ministerstwa Sprawiedliwości na posiedzeniach podkomisji sejmowych oraz zespołów roboczych;
  • przygotowywanie projektów opinii prawnych dla wydziałów, departamentów (biur), organów administracji publicznej, sądów, prokuratur i innych podmiotów, a także projektów odpowiedzi na wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka oraz na interpelacje, zapytania i dezyderaty w celu przedstawienia stanowiska odpowiednio Ministra Sprawiedliwości lub Departamentu;
  • przygotowywanie projektów aktów prawnych na polecenie członków Kierownictwa Ministerstwa Sprawiedliwości;
  • opracowywanie pod względem redakcyjnym i legislacyjnym, w tym w zakresie spójności z innymi normami prawnymi i zgodności z normami wyższego rzędu, przedstawionych przez inne departamenty (biura), zespoły resortowe a także Komisję Kodyfikacyjną, projektów aktów prawnych w zakresie właściwości Wydziału w celu zapewnienia poprawności projektów z punktu widzenia zasad tworzenia prawa;
  • opracowywanie projektów stanowisk Rządu dotyczących projektów kierowanych do Sejmu przez podmioty inne niż Rada Ministrów, prowadzenie uzgodnień międzyresortowych dotyczących tych projektów, a także współdziałanie w opracowywaniu projektów stanowisk Rządu przygotowywanych przez inne organy w celu zapewnienia realizacji obowiązku nałożonego w tym zakresie na członków Rady Ministrów.


Warunki pracy

praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
kontakt z klientem zewnętrznym,
stres związany z reprezentowaniem urzędu na zewnątrz,
częste wykonywanie pracy poza zakładem pracy,
nietypowe godziny pracy dostosowane do terminów i godzin posiedzeń Sejmu i Senatu oraz komisji sejmowych i senackich (nie mające charakteru stałego),

budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.


Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: do 5059,37 zł (mnożnik kwoty bazowej do wysokości 2,7).

Kandydatki/kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru mailem lub telefonicznie. Etapy naboru: test wiedzy, sprawdzian umiejętności, rozmowa kwalifikacyjna.

Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).

Oferty nie spełniające wymagań formalnych zostaną zniszczone komisyjnie w terminie 14 dni od zakończenia naboru.

Zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, a także skorzystania z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.ms.gov.pl

Do udziału w naborze zachęcamy osoby niepełnosprawne.

Informacje dodatkowe pod nr tel. (22) 52 12 743.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
zatrudnienia w urzędach organów administracji publicznej na stanowisku związanym z opracowywaniem i uzgadnianiem projektów aktów prawnych,

pozostałe wymagania niezbędne:

  • ukończona aplikacja legislacyjna,
  • wiedza teoretyczna i praktyczna z zakresu szeroko rozumianego prawa cywilnego materialnego i procesowego, w tym bardzo dobra znajomość prawa spółdzielczego i prawa o fundacjach,
  • znajomość technik legislacyjnych,
  • umiejętność formułowania pism urzędowych i opinii prawnych,
  • zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, komunikacja, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, myślenie analityczne,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Kopia dokumentu potwierdzająca ukończenie aplikacji legislacyjnej
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2016-10-03
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    20/09/2016
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi