Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Przasnyszu

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Przasnyszu
ul. Baranowska 44
06-300 Przasnysz

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie rachunkowości jednostki,
  • Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  • Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych,
  • Sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych oraz analiz z działalności budżetowo-gospodarczej,
  • Sporządzanie bilansu rocznego, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu jednostki,
  • Współdziałanie z bankami w zakresie obsługi i prowadzenia rachunków bankowych oraz sprawowanie kontroli wewnętrznej nad wykorzystaniem środków budżetowych,
  • Rozliczanie należności budżetowych własnych i od osób fizycznych, pobranych zaliczek, delegacji, itp.,
  • Naliczanie i sporządzanie list wynagrodzxeń, zasiłków, odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne,
  • Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów,
  • Okresowe ustalanie lub sprawdzanie w drodze inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
  • Ewidencja i rozliczenia podatkowe,
  • Nadzór nad funkcjonowaniem kasy jednostki,
  • Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą.


Warunki pracy

- podejmowanie decyzji w warunkach stresu
- wyjazdy służbowe krajowe
- praca wymagająca dyspozycyjności
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin
- narzędzia i materiały do pracy: komputer, kserokopiarka, telefon, faks, niszczarka
- pomieszczenia na I-szym piętrze
- przed budynkiem brak podjazdów dla wózków inwalidzkich
- toaleta niedostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
- brak windy

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
Wynagrodzenie - 2.650,00 zł brutto
Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem "Nabór na stanowisko główny księgowy"
Oferty, które nie będą spełniały wymagań formalnych nie będą rozpatrywane.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 29 752 65 41 (centrala tel.) oraz na stronie Komendy Powiatowej http://www.kppsp-przasnysz.bip.org.pl/


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe Zgodnie z art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych
Głównym księgowym może być osoba, która spełnia jeden z poniższych warunków:
a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe
i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej
6-letnią praktykę w księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

doświadczenie zawodowe/staż pracy

6 lat doświadczenia zawodowego
Głównym księgowym może być osoba, która:
1) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)
– strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że przepisy
odrębne uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych
od posiadania obywatelstwa polskiego,
2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
3) nie była prawomocnie skazana za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko
obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych
oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów
lub za przestępstwo skarbowe.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • 6-letnie doświadczenie na stanowisku gł. ksiegowego w jednostkach budżetowych
  • biegła znajomość programów finansowych, płacowo-księgowych,
  • znajomość zasad prowadzenia księgowości budżetowej w jednostkach sektora finansów publicznych,
  • znajomość przepisów z zakresu rachunkowości budżetowej, ubezpieczeń społecznych i prawa podatkowego, ustawy o PSP, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o zamówieniach publicznych
  • biegła obsługa komputera oraz Internetu.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-05-04
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    30/04/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi