Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Łęcznej

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Łęcznej ,
ul. Przemysłowa 18 ; 21 – 010 Łęczna

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie pełnej księgowości, rachunkowości i finansów komendy zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
  • Sporządzanie rocznego bilansu, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i podatkowej w obowiązujących terminach, wykonywanie analiz, zestawień oraz prognoz kosztów i wydatków;
  • Opracowywanie projektu budżetu na podstawie analizy wykonania budżetu oraz harmonogramu wydatków;
  • Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
  • Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
  • Sporządzanie list płac i przelewów dot. wypłat z list płac, prowadzenie dokumentacji ubezpieczeniowej (ZUS), podatkowej (US) oraz sporządzanie sprawozdań do (GUS);
  • Prawidłowe i terminowe rozliczanie należności i zobowiązań finansowych oraz rozliczeń publiczno – prawnych;
  • Obsługiwanie programów: bankowość elektroniczna, kadrowo – płacowy, finansowy, Płatnik, PUE – ZUS, GUS;
  • Sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową, materiałową i mieniem komendy;
  • Nadzór nad przebiegiem i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy;
  • Realizowanie systemu kontroli zarządczej z obszaru rachunkowości i gospodarki finansowej komendy;
  • Archiwizowanie dokumentacji związanej ze stanowiskiem pracy (uporządkowanie i przygotowanie do zdania w archiwum zakładowym );
  • Szczegółowy zakres wykonywania zadań określi zakres czynności.


Warunki pracy

Praca biurowa w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Łęcznej;
Praca w pomieszczeniach biurowych usytuowanych na I piętrze budynku;
Praca w systemie codziennym w godzinach 07.30 – 15.30;
Wyjazdy służbowe;
Praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych;
Praca z bazami danych/ programami specjalistycznymi;
Częste kontakty z pracownikami komendy;
Brak windy, toalety nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych;
Stanowisko pracy nie jest dostosowane dla potrzeb osób niedowidzących, niewidomych, niedosłyszących i głuchoniemych.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Dokumenty należy przesyłać lub składać w zamkniętej kopercie z adnotacją „nabór na stanowisko główny księgowy” w dni robocze w godzinach od 7.30 – 15.30. Ostateczny termin dostarczania ofert ustala się do godziny 15.30 w dniu 23 stycznia 2017 r.
Oferty niekompletne lub nadesłane/dostarczone po wyznaczonym terminie ( decyduje data i godzina wpływu do Sekretariatu Komendy Powiatowej PSP w Łęcznej ) nie będą rozpatrywane. Życiorys / list motywacyjny oraz każde z oświadczeń powinno być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem. Kandydaci, którzy spełnili wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie nie będą o tym informowane. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (81) 752 75 20 (25) lub osobiście w Sekretariacie KP PSP w Łęcznej w dni robocze w godz. 8.00 – 15.00.
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze obliczone wg kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej na rok 2016 z 25 lutego 2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 278) przy uwzględnieniu mnożnika określonego stosownie do załącznika nr 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 29 stycznia 2016 r. w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej ( Dz. U. z 2016 r., poz. 125) – ustalone będzie w oparciu o mnożnik 1,5 oraz dodatek za wysługę lat odpowiedni do zaliczonego okresu pracy.
Metody i techniki naboru:
1. weryfikacja formalna
2. analiza merytoryczna aplikacji
3. rozmowa kwalifikacyjna.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe dla wykształcenia wyższego (ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe) co najmniej 3 letnia praktyka w księgowości,
dla wykształcenia średniego (średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna) –
co najmniej 6 letnia praktyka w księgowości;

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ubezpieczeniach społecznych, ustaw podatkowych oraz prawa pracy;
  • Umiejętność obsługi komputera w tym obsługa programów finansowo - księgowych, płacowych, Płatnika ZUS oraz bankowości elektronicznej;
  • Umiejętność stosowania prawa w praktyce;
  • Umiejętność formułowania pism, notatek, sprawozdań;
  • Rzetelność, dyspozycyjność, samodzielność i odpowiedzialność;
  • Niekaralność przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość ustawy o PSP i służbie cywilnej;
  • Prawo jazdy kat. B;
  • Staż pracy w księgowości jednostki budżetowej;
  • Staż pracy na stanowisku głównego księgowego jednostki budżetowej;
  • Wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
  • Certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów;
  • Komunikatywność;
  • Umiejętność pracy w zespole;
  • Numer telefonu kontaktowego do celów naboru.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów;
  • Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopia prawa jazdy;
  • Kopia dokumentów potwierdzających staż pracy w księgowości jednostki budżetowej;
  • Kopia dokumentów potwierdzających staż pracy na stanowisku głównego księgowego jednostki budżetowej;
  • Kopia wpisu do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
  • Kopia certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-01-23
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    10/01/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi