Opis stanowiska pracy
Dyrektor SiM odpowiedzialny będzie za zarządzanie Działem Realizacji Zamówień i Obsługi Klientów (RZOK) i Działem Marketingu, realizację strategicznych celów Spółki w obszarze sprzedaży i budowania pozycji rynkowej Firmy, w szczególności poprzez bieżące zarządzanie podległym zespołem Pracowników, kontakt z Kluczowymi Klientami Firmy i Partnerami Biznesowymi, planowanie strategii, kontrolę działań i efektów, jak również reprezentowanie Firmy na szeregu konferencji branżowych i targów międzynarodowych.
Bezpośredni przełożony: VicePrezes Zarządu
Wymiar pracy: Pełny etat
Miejsce pracy: Zduńska Wola
Zadania i obowiązki:
- Zapewnienie realizacji polityki sprzedaży produktów i usług Firmy w powiązaniu z jej planami biznesowymi;
- Tworzenie rocznych i kwartalnych planów realizacji zamówień, poprzez prognozowanie ich poziomu i wyznaczanie celów do realizacji dla Działu RZOK.
- Tworzenie krótko- i długoterminowej strategii sprzedaży, aktywny udział w ustalaniu całej strategii Firmy oraz strategii cząstkowych (zwłaszcza finansowej i marketingowej);
- Planowanie krótko- i długoterminowej strategii marketingowej Firmy w zakresie wsparcia promocji i sprzedaży.
- Podejmowanie decyzji, uwzględniających sytuację rynkową i zmierzających do maksymalizacji wyników sprzedaży;
- Ogólna odpowiedzialność za budowanie relacji z Klientami Firmy i Partnerami Biznesowymi;
- Zarządzanie pracą oraz szkolenie i motywowanie podległych Pracowników w celu utworzenia i utrzymania sprawnych struktur sprzedaży;
- Wspieranie decyzji najwyższego kierownictwa poprzez dostarczanie informacji (lub udział w ich dostarczaniu) na temat aktualnej pozycji rynkowej Firmy.
- Kontrola realizacji działań sprzedażowych oraz nadzorowanie funkcjonowania poszczególnych rynków sprzedaży;
- Sprawowanie nadzoru merytorycznego i handlowego nad obsługą kluczowych Klientów Firmy.
- Raportowanie dla Zarządu Spółki uzyskanych efektów oraz prognoz realizacji zamówień.
- Współpraca z Działem Technicznym w zakresie certyfikacji i rozwoju produktów.
- Reprezentowanie Firmy na zewnątrz (targi, imprezy handlowe, konferencje).
Oczekiwania:
- Doświadczenie w zarządzaniu zespołem handlowym.
- Doświadczenie w branży budowlanej, instalacyjnej i/lub termoizolacyjnej.
- Potwierdzone osiągnięciami minimum 3-letnie doświadczenie w realizacji działań sprzedażowych i/lub obsłudze Klienta w obszarze B2B.
- Doświadczenie w prowadzeniu długofalowej współpracy z Klientami przy sprzedaży produktów innowacyjnych i/lub „szytych na miarę”.
- Praktyczna znajomość tworzenia i analizy raportów sprzedażowych.
- Dobra znajomość specyfiki pracy doradczej nastawionej na partnerstwo biznesowe oparte o zaufanie.
- Wysoko rozwinięte umiejętności managerskie, związane z zarządzaniem ludźmi, ich pracą i rozwojem.
- Rozwinięte umiejętności badania realnych potrzeb Klienta i rekomendowania optymalnych rozwiązań.
- Rozwinięte umiejętności dokonywania bieżącej analizy rynkowej i oceny potencjału firmy Klienta.
- Umiejętności zarządzania budżetem reklamowym i optymalizacji działań reklamowo-promocyjnych.
- Znajomość języka angielskiego umożliwiająca swobodną komunikację z Klientami B2B.
- Mile widziana znajomość języka niemieckiego.
- Znajomość innych języków obcych będzie dodatkowym atutem.
- Praktyczna znajomość obsługi rozwiązań informatycznych typu CRM.
- Mile widziana znajomość specyfiki współpracy z Klientami biznesowymi z krajów UE i/lub Bliskiego Wschodu.
- Gotowość do podróży służbowych (również międzynarodowych).
- Wysoka kultura osobista i doskonałe umiejętności komunikacyjne.
- Działanie w oparciu o najwyższe standardy etyki i profesjonalizmu.
- Praktyczna znajomość pakietu MS Office.
- Prawo jazdy kategorii B.
Firma oferuje:
- Wysoki poziom autonomii w organizacji pracy.
- Wynagrodzenie składające się z stałej części comiesięcznej oraz premie uzależnione od osiąganych wyników.
- Niezbędne narzędzia pracy (telefon, laptop, samochód) i własny gabinet w siedzibie firmy.
- Umowę o pracę i prywatną opiekę medyczną.
- Profesjonalny proces wdrożeniowy przygotowujący do objęcia funkcji na poziomie wyższej kadry zarządzającej.
- Cykliczne szkolenia wewnętrzne i możliwość rozwoju kompetencji menedżerskich, sprzedażowych i budowlanych.
- Pracę w Firmie nagradzanej za innowacyjność, energooszczędność i pozytywny efekt środowiskowy rozwiązań.
- Współpracę w rozwijającej się Firmie rodzinnej wyznającej najwyższe standardy etyczne i wartości biznesowe.
- Współpracę z zespołem chętnie dzielącym się wiedzą i doświadczeniem.
- Współpracę z Firmą świadomie rozwijającą istniejące procesy i struktury organizacji, oraz nastawioną na optymalizację codziennego współdziałania.
Prezentacja firmy
Polski producent i eksporter innowacyjnych i zaawansowanych techn...
Polski producent i eksporter innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie materiałów budowlanych wykorzystywanych do budowy budynków pasywnych
i energooszczędnych, działający na 18 rynkach zbytu od 25 lat, wyróżniany i doceniany w Polsce i zagranicą.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 06/08/2017
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- Od 3 do 5 lat
- Min. wykształcenie:
- Wyższe licencjackie
- Branża / kategoria:
- Praca Kadra zarządzająca, Praca Marketing / PR / Social Media, Praca Sprzedaż - Account Management, Praca Top management, Praca Praca w mediach / dziennikarstwo