Opis stanowiska pracy
Dolnośląski Urząd Wojewódzki we WrocławiuDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista do spraw planowania, analiz i sprawozdawczości w zakresie zasiłków i świadczeń pomocy społecznej przyznawanych przez gminy w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej w Oddziale Zabezpieczenia SpołecznegoPl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- opracowywanie projektów planu wydatków z budżetu Wojewody w zakresie środków finansowych przeznaczonych dla gmin na realizację zadań dotyczących zasiłków stałych, zasiłków okresowych, specjalistycznych usług opiekuńczych, składek na ubezpieczenie zdrowotne i składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe oraz dokonywanie na bieżąco zmian w planie
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy w formie zasiłków celowych osobom poszkodowanym w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych
- sporządzanie zbiorczych kwartalnych, półrocznych i rocznych sprawozdań z realizacji zadań dotyczących zasiłków stałych, zasiłków okresowych, specjalistycznych usług opiekuńczych, składek na ubezpieczenie zdrowotne i składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe na podstawie jednostkowych sprawozdań przekazanych przez jednostki samorządu terytorialnego
- analizowanie i opiniowanie wniosków zgłaszanych przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej i podmioty niepubliczne na otwarte konkursy dotyczące realizacji zadań pomocy społecznej organizowane przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego
- weryfikowanie wyjaśnień gmin dotyczących zwrotów niewykorzystanych dotacji w zakresie zasiłków i świadczeń pomocy społecznej i pomocy dla osób poszkodowanych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych
- weryfikowanie i rozpatrywanie wniosków zgłaszanych przez gminy, dotyczących zmian w planach wydatków gmin na realizację pomocy poszkodowanym w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych oraz przygotowywanie zmian w planach wydatków gmin
- sporządzanie zbiorczych dziennych, tygodniowych, miesięcznych, rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych dotyczących wypłat zasiłków celowych dla rodzin lub osób poszkodowanych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych
- weryfikowanie i rozpatrywanie wniosków gmin oraz sporządzanie zestawień w zakresie planowania środków na realizację zasiłków stałych, zasiłków okresowych, specjalistycznych usług opiekuńczych, składek na ubezpieczenie zdrowotne i składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe na rok następny
Warunki pracy- praca w siedzibie Urzędu,
- stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na parterze z dostępem do światła dziennego,
- narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe,
- występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Informacje o stosowanych technikach i metodach oraz zasadach uczestnictwa w naborze znajdują się na stronie internetowej www.bip.duw.pl w zakładce „praca w DUW”. Wszystkie oświadczenia powinny zawierać odpowiednią treść, datę i podpis (wzory oświadczeń, które kandydaci mogą wykorzystać zamieszczone są na stronie internetowej www.bip.duw.pl). Oferty niekompletne i dostarczone po terminie (w przypadku ofert przysłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego, w przypadku ofert składanych osobiście decyduje data wpływu do Urzędu, a w przypadku ofert składanych elektronicznie decyduje data UPP) nie będą rozpatrywane. Po zakończeniu procesu naboru złożone aplikacje niszczone są niezwłocznie z wyjątkiem aplikacji kandydatów/kandydatek wyłonionych przez komisję przeprowadzającą nabór, które niszczone są po upływie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem/kandydatką wybranym/wybraną podczas naboru. Ponadto, w celu usprawnienia procesu rekrutacji prosimy o wskazanie w ofercie danych kontaktowych: adres e-mail i nr telefonu, których podanie jest dobrowolne. Osoby zakwalifikowane, które spełnią wymagania formalne zostaną powiadomione o terminie testu i rozmowy kwalifikacyjnej. Kwota miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego kształtuje się w przedziale 2944,42–4315,03 zł brutto. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (71) 340-67-54.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracydoświadczenia zawodowego
w obszarze pomocy społecznej
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość ustawy o pomocy społecznej oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o rachunkowości oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz aktów wykonawczych
- znajomość KPA
- umiejętność analitycznego myślenia
- komunikatywność
- umiejętność komunikacji pisemnej
- znajomość arkuszy kalkulacyjnych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkoweDokumenty i oświadczenia niezbędne:- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Curriculum Vitae – zawierające dane o których mowa w art. 22(1) § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, tj. imię (imiona) i nazwisko, dane kontaktowe oraz pozostałe informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w zakresie wykraczającym poza wymagania określone w ogłoszeniu o naborze
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2020-02-29
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Dolnośląski Urząd Wojewódzki
Wydział Organizacji i Rozwoju
pl. Powstańców Warszawy 1
50-153 Wrocław
Dokumenty można składać również osobiście – w pok. 0200 lub przez ePUAP na adres skrytki ePuap: /req49xn18v/skrytka z dopiskiem „Oferta zatrudnienia w służbie cywilnej ZP/ZS/02/02/2020”.