Opis stanowiska pracy


Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw kontroli w Wydziale Kontroli, Departament Nadzoru i Kontroli

00-583 Warszawa Al. Ujazdowskie 1/3

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Bierze udział w programowaniu, przeprowadzaniu i dokumentowaniu wyników kontroli należących do kompetencji Ministra Cyfryzacji, w szczególności: wszechstronnie, za pomocą różnorodnych metod, analizuje złożone problemy w celu rzetelnego zbadania danego zagadnienia i ujęcia wyników analiz w formie programu kontroli lub innego dokumentu, ustala stan faktyczny poprzez gromadzenie i weryfikowanie dowodów kontroli, przedstawia wyniki ich analizy w dokumentacji kontroli, a w przypadku stwierdzonych nieprawidłowości ustala ich zakres, przyczyny, skutki oraz osoby za nie odpowiedzialne, formułuje oceny i adekwatnie je uzasadnia oraz przedstawia rekomendacje (rozwiązania) w celu usprawnienia funkcjonowania administracji rządowej lub skorygowania stwierdzonych w kontroli nieprawidłowości o charakterze systemowym lub jednostkowym.
  • Uczestniczy w opracowywaniu informacji i analiz w celu oceny działalności należącej do zadań Ministra Cyfryzacji, w tym stopnia wykonania zaleceń pokontrolnych, oceny funkcjonowania systemów teleinformatycznych i sektorowych projektów informatycznych oraz przedstawia propozycje udoskonaleń w tych obszarach.
  • Bierze udział w kontrolach wewnętrznych w KPRM, kontrolach realizacji zadań publicznych finansowanych ze środków Kancelarii.
  • Uczestniczy w sporządzaniu zawiadomień do właściwych organów o naruszeniu prawa, w tym dyscypliny finansów publicznych.
  • Bierze udział w kontrolach zlecanych przez Prezesa Rady Ministrów i Szefa KPRM oraz w realizacji zadań w ramach koordynacji kontroli w administracji rządowej, w tym w kontrolach koordynowanych, rozwoju standardów kontroli i metodyki kontroli we współpracy z Zespołem Koordynacji Kontroli.


Warunki pracy

Praca na tym stanowisku związana jest z permanentną obsługą klientów zewnętrznych. Do obowiązków pracownika należy przeprowadzanie kontroli w terenie, związane są z tym wyjazdy służbowe krajowe (lub zagraniczne), a także wystąpienia publiczne. Na stanowisku występuje praca w stresie i pod presją czasu, zagrożenie korupcją.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: https://www.gov.pl/web/premier/deklaracja-dostepnosci 



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane.


Jeżeli ofertę składasz elektronicznie, wymagane w ogłoszeniu oświadczenia muszą być podpisane:


-      własnoręcznie i przesłane w formie skanów/zdjęć (poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń przed rozpoczęciem rozmowy kwalifikacyjnej) lub


-      podpisem elektronicznym kwalifikowanym.


Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane.


Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).


Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.


Wzory oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w KPRM dostępne są tutaj:


https://www.gov.pl/attachment/a735103a-73c4-4b82-8466-56ce6da33563


Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne tutaj: https://www.gov.pl/web/premier/nabory-w-sluzbie-cywilnej


Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami.


Przewidujemy możliwość przeprowadzenia naboru częściowo zdalnie.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe w zakresie informatyki lub ekonomii lub administracji lub prawa lub na kierunku zarządzanie;
lub wyższe na dowolnym kierunku oraz studia podyplomowe na kierunku nadzór lub kontrola lub audyt lub ewaluacja;
lub wyższe na dowolnym kierunku oraz aplikacja kontrolerska NIK;
lub wyższe na dowolnym kierunku oraz studia podyplomowe z zakresu informatyki albo posiadanie jednego z certyfikatów określonego w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 września 2010 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do prowadzenia kontroli projektów informatycznych i systemów teleinformatycznych.

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej, w tym: powyżej 1 roku doświadczenia związanego z przeprowadzaniem kontroli (audytów) lub powyżej 6 miesięcy doświadczenia w kontroli/audycie realizacji sektorowych projektów informatycznych lub kontroli/audycie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
  • Posiadanie wiedzy w zakresie: 1) organizacji i funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności uregulowań z zakresu administracji rządowej m.in. dotyczących kompetencji Ministra Cyfryzacji, Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, działów administracji rządowej, kontroli w administracji rządowej (ustawa o kontroli i Standardy kontroli w administracji rządowej), informatyzacji państwa, krajowych ram interoperacyjności, finansów publicznych, rachunkowości, służby cywilnej, dostępu do informacji publicznej, ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych. wykorzystywania krajowych i międzynarodowych standardów kontroli/audytu oraz terminologii z dziedziny kontroli wewnętrznej, kontroli instytucjonalnej i audytu wewnętrznego.
  • Posiadanie umiejętności: kierowania się etyką zawodową polegającą m.in. na bezstronności i unikaniu konfliktu interesów, wysoka kultura osobista wymagana w kontaktach na wysokim szczeblu, wysoka motywacja i bardzo duże zaangażowanie w wykonywane zadania, ciągłe doskonalenie zawodowe, determinacja i dociekliwość w dążeniu do poznania istoty zagadnienia.
  • Posiadanie kompetencji miękkich: współpraca, tj. praca w zespole, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, tj.: samodzielność, zarządzanie zadaniami, w szczególności nadawanie właściwych priorytetów zadaniom, przestawianie się z jednego zadania na inne i prowadzenie równolegle kilku zadań bez uszczerbku dla ich jakości, prawidłowe gromadzenie materiału dowodowego i oceny jego istotności, rzetelności, stosowności i racjonalności; myślenie analityczne w zakresie: prawidłowego rozumienia i stosowania kryteriów legalności, rzetelności, celowości, gospodarności oraz skuteczności, wydajności i oszczędności, identyfikacji nieprawidłowości, wykazania się zawodowym sceptycyzmem, tj. zdolnością krytycznego myślenia i kwestionowania narzucanych interpretacji, rozróżniania informacji istotnych od nieistotnych, rozpoznawania informacji fałszywych, nierzetelnych i sygnałów o potencjalnych obszarach nieprawidłowości oraz weryfikacji informacji uzyskanych z różnych źródeł, precyzyjnego formułowania ocen oraz argumentowania/przekonywania, stawiania hipotez, obrony własnego stanowiska, prezentacji badanego zagadnienia w szerszej perspektywie, precyzyjnego, jasnego i syntetycznego formułowania myśli oraz posługiwania się nienaganną polszczyzną, przewidywania możliwych działań i reakcji, konsekwencji sądów i opinii sformułowanych w wyniku kontroli; komunikacja, tj.: prezentowanie asertywnej postawy; radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, tj. pracy w stresie wynikającym z konieczności formułowania zarzutów wobec konkretnych osób oraz stresie wynikającym z pracy w nieprzyjaznym środowisku i pod presją czasu.
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „tajne” wydanego przez ABW lub SKW lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w administracji rządowej, w tym: powyżej 1 roku doświadczenia związanego z przeprowadzaniem kontroli (audytów) lub powyżej 6 miesięcy doświadczenia w kontroli/audycie realizacji sektorowych projektów informatycznych lub kontroli/audycie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych.
  • Jeden z certyfikatów określony w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 września 2010 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do prowadzenia kontroli projektów informatycznych i systemów teleinformatycznych.
  • Certyfikat w zarządzaniu projektami (np. według metody PRINCE2).
  • Uprawnienia do wykonywania zadań audytora wewnętrznego, wynikające z przepisów ustawy o finansach publicznych.
  • Uprawnienia biegłego rewidenta, głównego księgowego lub samodzielnego księgowego.
  • Znajomość języka angielskiego lub języka urzędowego Unii Europejskiej na poziomie B2.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających rodzaj i długość wymaganego niezbędnego doświadczenia zawodowego (np. w celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu; w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.).
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „tajne” wydanego przez ABW lub SKW lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej.
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia (w przypadku posiadania dyplomu potwierdzającego wyższe wykształcenie, uzyskanego na uczelni zagranicznej, załącz kopię potwierdzenia uzyskania dyplomu przez Ministerstwo Edukacji i Nauki lub kopię nostryfikacji dyplomu lub tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego).
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających rodzaj i długość wymaganego dodatkowego doświadczenia zawodowego (np. w celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu; w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.).
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie Certyfikatu w zarządzaniu projektami (np. według metody PRINCE2).
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie certyfikatów wskazanych w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 września 2010 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do prowadzenia kontroli projektów informatycznych i systemów teleinformatycznych.
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień do wykonywania zadań audytora wewnętrznego, wynikających z przepisów ustawy o finansach publicznych.
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnienia biegłego rewidenta, głównego księgowego lub samodzielnego księgowego.
  • Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego lub innego języka urzędowego UE na poziomie B2, w szczególności dokumentów określonych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej lub Rozporządzeniu Ministra Spraw Zagranicznych w sprawie organizacji aplikacji dyplomatyczno-konsularnej, sposobu dokumentowania znajomości języków obcych oraz szczegółowych zasad przeprowadzania egzaminu dyplomatyczno-konsularnego.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2022-10-17
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Miejsce składania dokumentów:
    1. Wysyłając na adres:
    Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
    Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego
    Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa
    2. Składając osobiście:
    Dziennik Podawczy, al. Szucha 14, Warszawa (pn.-pt., 8.15-16.15).
    3. Aplikując przez ePUAP lub na adres rekrutacja@kprm.gov.pl.
    Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.
    Na kopercie/w tytule maila dopisz: BIP: 107316, DNK/15 .

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    30/09/2022
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi