Opis stanowiska pracy


Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw Europejskiej Konwencji Krajobrazowej w Wydziale do spraw Obszarów Chronionych, Departament Zarządzania Zasobami Przyrody


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzi Krajowy Sekretariat Europejskiej Konwencji Krajobrazowej (KSKK), w tym analizuje dokumenty opracowywane przez sekretariat i organy ww. Konwencji oraz w ramach prac prowadzonych w tym zakresie przez właściwe organy Wspólnoty Europejskiej, a także sporządza opinie, wnioski i rekomendacje wynikające z przeprowadzonej analizy w celu propagowania idei ochrony krajobrazu
  • opracowuje wnioski do NFOŚiGW o dofinansowanie do działalności Krajowego Sekretariatu Europejskiej Konwencji Krajobrazowej (KSKK). Analizuje potrzeby i sporządza plan działań w okresie czasu objętym wnioskiem o dofinansowanie. Powyższe działania wykonuje w celu umożliwienia realizacji zadań Sekretariatu i realizacji zobowiązań wynikających z Europejskiej Konwencji Krajobrazowej
  • opiniuje projekty aktów prawnych (w tym zarządzeń rdoś), strategii, programów, polityk i innych dokumentów, w tym sporządzanych na forum międzynarodowym, w szczególności pod względem ich zgodności z przepisami i celami z zakresu ochrony przyrody oraz postanowieniami Europejskiej Konwencji Krajobrazowej, w szczególności w zakresie ich potencjalnego oddziaływania na obszary i obiekty chronione. Rozpoznaje politykę i programy międzynarodowe, które mogą mieć znaczenie dla ochrony krajobrazu, a także postanowień innych konwencji i dyrektyw unijnych mogących mieć związek z realizacją celów Europejskiej Konwencji Krajobrazowej. Powyższe działania wykonuje w celu sprawowania nadzoru i koordynowania działań związanych z ochroną krajobrazu
  • opracowuje projekty aktów prawnych z zakresu ochrony obszarów i obiektów chronionych w celu wprowadzenia nowych lub nowelizacji istniejących przepisów prawa w zakresie ochrony przyrody i krajobrazu w celu zapewnienia ochrony krajobrazu zgodnej z postanowieniami Europejskiej Konwencji Krajobrazowej
  • udziela wyjaśnień, przygotowuje projekty interpretacji prawnych, stanowisk, wytycznych, odpowiedzi na interpelacje i zapytania posłów i senatorów oraz komisji sejmowych i senackich, skargi i wnioski, w zakresie dotyczącym ochrony krajobrazu, a także ochrony obszarów Natura 2000, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, obszarów chronionego krajobrazu, użytków ekologicznych, zespołów przyrodniczo-krajobrazowych, stanowisk dokumentacyjnych i pomników przyrody, w szczególności w celu wyjaśnienia przepisów ustawy o ochronie przyrody w tym zakresie
  • współpracuje z instytucjami krajowymi i międzynarodowymi w zakresie obszarów chronionych, w celu wdrażania i doskonalenia metod ochrony tych obszarów


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych. Realizacja zadań związana z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz, krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi.


Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy i łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.


W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: http://bip.gdos.gov.pl (Praca/Wzory oświadczeń). Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.


Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę stempla pocztowego lub termin złożenia w kancelarii GDOŚ (pokój 472). 


Za kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy uważa się dokumenty wyraźnie wskazujące na wykonywanie zadań w wymaganym obszarze (np. jeżeli na świadectwie pracy widnieje stanowisko specjalisty, należy dołączyć do niego kopię zakresu wykonywanych obowiązków/zadań/czynności na zajmowanym stanowisku, wystawiony przez pracodawcę) 


Umowa na zastępstwo za nieobecnego członka korpusu służby cywilnej.


Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zaprasza do udziału w naborze osoby niepełnosprawne.


Prosimy o podawanie nr telefonu oraz adresu e-mail, gdyż informacja o zakwalifikowaniu się do kolejnych etapów rekrutacji zostanie przekazana kandydatom spełniającym wymogi formalne telefonicznie lub drogą elektroniczną. Prosimy o sprawdzanie skrzynki e-mail.


Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 369 21 62.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe w zakresie nauk przyrodniczych lub nauk rolniczych (architektura krajobrazu) lub nauk społecznych (geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna)


doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w zakresie ochrony przyrody

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym (B2)
  • dobra znajomość prawa krajowego i międzynarodowego z zakresu ochrony przyrody, (ustawa o ochronie przyrody, ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, dyrektywa siedliskowa, dyrektywa ptasia, Europejska Konwencja Krajobrazowa)
  • dobra znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
  • dobra znajomość problematyki ochrony przyrody, w tym obszarów chronionych
  • wiedza przyrodnicza
  • umiejętność dobrej organizacji pracy własnej
  • umiejętność zarządzania projektem
  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • umiejętność obsługi komputera (MS Office, poczta elektroniczna)
  • komunikatywność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • dobra znajomość aktów prawnych dot. zagospodarowania przestrzennego (w szczególności ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, oraz rozporządzenia w sprawie sporządzania audytów krajobrazowych)


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celu rekrutacji w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-04-24
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Zachęcamy do aplikowania on-line.
    Dokumenty można także dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie lub wysłać na adres:
    Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
    ul. Wawelska 52/54
    00-922 Warszawa
    z dopiskiem:
    "Starszy Specjalista GDOŚ/DZP/2/2021" (76959) - nabór na zastępstwo
    Link do aplikowania online:
    https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=ed869924a19b4a6b9c7b9ab56ff7f9f0

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    13/04/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi