Opis stanowiska pracy


Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw postępowania z dokumentacją Departament Kształtowania Narodowego Zasobu Archiwalnego


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi sprawy w zakresie ustalania zasad postępowania z dokumentacją, w tym monitoruje organizacyjne, prawne, funkcjonalne i techniczne aspekty funkcjonowania dokumentu elektronicznego, w celu właściwego postępowania z dokumentacją.
  • Prowadzi sprawy w zakresie uzgadniania przepisów kancelaryjnych i archiwalnych dla jednostek organizacyjnych oraz Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych i archiwów państwowych w celu realizacji ustawowego zadania Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych.
  • Prowadzi sprawy w zakresie poradnictwa metodycznego w celu zapewnienia prawidłowego zarządzania i postępowania z dokumentacją.
  • Uczestniczy w realizacji polityki Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych w zakresie kształtowania narodowego zasobu archiwalnego poprzez udział w przygotowaniu analiz, opinii, porad metodycznych, celem zapewnienia właściwego postępowania z dokumentacją, w tym w wersji elektronicznej.
  • Uczestniczy w spotkaniach, konferencjach, seminariach i naradach z przedstawicielami podmiotów publicznych, celem zapewnienia właściwego postępowania z dokumentacją, w szczególności w postaci elektronicznej.
  • Współuczestniczy w kontrolach z zakresu kształtowania narodowego zasobu archiwalnego oraz gromadzenia materiałów archiwalnych w archiwach państwowych oraz jednostkach z powierzonym zasobem archiwalnym w celu zapewnienia prawidłowej i skutecznej realizacji zadań państwowej sieci archiwalnej.


Warunki pracy

Warunki pracy:


- praca biurowa w siedzibie urzędu


- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, skaner)


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


- wejście do budynku NDAP jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością - brak progów utrudniających poruszanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową


- brak windy


- stanowisko pracy usytuowane jest na II piętrze budynku


- pomieszczenie sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnoprawnością znajduje się na parterze budynku, co powoduje konieczność pokonywania schodów oraz otwierania drzwi z samozamykaczami


- stanowisko pracy jest wyposażone w monitor ekranowy - czas pracy przy monitorze powyżej połowy dobowego czasu pracy, z naturalnym i sztucznym oświetleniem.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
na stanowisku/ach związanym/ch z nadzorem archiwalnym lub zarządzaniem dokumentacją

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Przeszkolenie w zakresie kancelaryjno - archiwalnym.
  • Znajomość prawa archiwalnego
  • Znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej – zagadnienia ogólne
  • Umiejętność formułowania opinii
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Dokładność i sumienność
  • Znajomość języka angilskiego na poziomie komunikatywnym
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie w zakresie zasad techniki prawodawczej oraz przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.
  • Znajomość obowiązujących przepisów prawa z zakresu dokumentu elektronicznego.
  • Znajomość aktów prawnych wydanych przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie lub zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na wymaganym poziomie.
  • kopia dokumentu potwierdzajacego przeszkolenie w zakresie kancelaryjno - archiwalnym.
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • kopia dokumentu potwierdzajacego przeszkolenie w zakresie zasad techniki prawodawczej oraz przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-01-24
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
    ul. Rakowiecka 2D
    02-517 Warszawa

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    20/01/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi