Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Sprawiedliwości w WarszawieDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista do spraw kontroli w Wydziale Kontroli w Biurze MinistraMinisterstwo Sprawiedliwości
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli w jednostkach podległych Ministrowi Sprawiedliwości lub przez niego nadzorowanych oraz w Ministerstwie Sprawiedliwości, a także przygotowywanie wymaganej dokumentacji z zadania kontrolnego.
- Wykonywanie zadań kontrolnych w ramach Działania 2.17., w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020 oraz sporządzanie wymaganej dokumentacji z zadania kontrolnego.
- Przeprowadzanie kontroli w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz sporządzanie wymaganej dokumentacji z zadania kontrolnego.
- Przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli w podmiotach, którym udzielono dotacji celowych z Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej, w zakresie wykorzystania przyznanych środków, a także przygotowywanie wymaganej dokumentacji z zadania kontrolnego.
- Dokonywanie analiz prawidłowości i terminowości wykonania zaleceń pokontrolnych.
- Przeprowadzanie kontroli koordynowanych przez Prezesa Rady Ministrów oraz przeprowadzanie kontroli wspólnych, o których mowa w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz.U. Nr. 185 poz. 1092, z późn. zm.).
- Gromadzenie akt kontroli, opracowywanie informacji, statystyk, analiz, dotyczących w szczególności wyników kontroli.
- Koordynowanie pracy zespołu kontrolnego, mające na celu jego właściwą organizację pracy oraz terminową realizację zadania kontrolnego.
Warunki pracyPracownikom oferujemy:
- proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: do 5384,69 zł (mnożnik kwoty bazowej do wysokości 2,65),
- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
- możliwość udziału w szkoleniach,
- możliwość refundacji kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych,
- pakiet socjalny (możliwość ubiegania się o dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe, możliwość dofinansowania karty sportowej, dopłatę do żłobka/przedszkola/klubiku dziecięcego, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach),
- możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie,
- możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych,
- pokój do pracy dla rodzica z dzieckiem,
- parking dla rowerów.
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- częste krajowe wyjazdy służbowe (przejazdy transportem publicznym) poza stałe miejsce zamieszkania i zatrudnienia,
- wykonywanie obowiązków służbowych związanych z częstym działaniem pod presją czasu w warunkach napięcia nerwowego,
- wykonywanie zadań na stanowisku pracy związanym z zagrożeniem korupcyjnym,
- brak jednolitości w zakresie trybu i zasad przeprowadzania kontroli,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
List motywacyjny i oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane.
Kandydatki/kandydaci, którzy złożą dokumenty elektronicznie i spełnią wymagania formalne, będą zobligowani do dostarczenia oryginałów oświadczeń i listu motywacyjnego w kolejnym etapie rekrutacji.
Kandydatki/kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne, zostaną powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru mailem lub telefonicznie. Etapy naboru: test wiedzy, sprawdzian umiejętności, rozmowa kwalifikacyjna.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Oferty niespełniające wymagań formalnych zostaną zniszczone komisyjnie w terminie 14 dni od zakończenia naboru.
Zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, a także skorzystania z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.ms.gov.pl
Do udziału w naborze zachęcamy osoby niepełnosprawne.
Informacje dodatkowe pod nr. tel. (22) 52 12 743 lub (22) 52 12 707
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze lub ekonomiczne albo inne wyższe magisterskie plus podyplomowe kierunkowe (ekonomia lub audyt i kontrola, lub kontrola funduszy unijnych)
doświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego
w jednostce sektora finansów publicznych w zakresie kontroli, finansów, księgowości lub zamówień publicznych
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość aktów prawnych z obszaru finansów publicznych, rachunkowości (w zakresie jednostek sektora finansów publicznych), zamówień publicznych, sądownictwa powszechnego, kontroli w administracji rządowej, służby cywilnej, ochrony danych osobowych
- znajomość regulacji prawnych z zakresu kontroli programów operacyjnych na lata 2014 – 2020, w szczególności dot. Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
- znajomość zasad gospodarowania Funduszem Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej
- znajomość zasad organizacji i funkcjonowania Ministerstwa Sprawiedliwości oraz jednostek podległych Ministrowi Sprawiedliwości lub przez niego nadzorowanych
- znajomość metod i technik pracy kontrolnej oraz praktyczna umiejętność przeprowadzania kontroli
- umiejętność opracowywania analiz, opinii i raportów w formie pisemnej, jak i ustnej
- umiejętność obsługi komputera (Excel)
- zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, asertywność, myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- szczególne uprawnienia: uprawnienia biegłego rewidenta, CCGP.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego),
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru,
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań dodatkowych (fakultatywnie).Dokumenty należy złożyć do: 2020-10-09
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego
Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia
Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).