Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw podatków w Wydziale Podatku Dochodowego od Osób Prawnych i Prawa Unii Europejskiej, Departament Podatków Dochodowych

Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Współpraca w opracowywaniu projektów dokumentów rządowych tj. m.in. projektów aktów prawnych, w tym projektów implementujących do porządku krajowego prawo Unii Europejskiej, ocen przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych i testów regulacyjnych – w zakresie wynikającym z właściwości rzeczowej wydziału.
  • Opracowywanie projektów interpretacji ogólnych z urzędu i na wniosek, projektów odpowiedzi na wystąpienia posłów, senatorów i instytucji państwowych i społecznych.
  • Sporządzanie lub udział w sporządzaniu projektów stanowisk RP w sprawach prowadzonych przed TSUE. Ocena projektów aktów prawnych UE, np. projektów dyrektyw, pod kątem ich wpływu na polski system podatkowy.
  • Dokonywanie ocen i analiz obowiązujących rozwiązań prawnych, w tym oceny skuteczności ich funkcjonowania. Przygotowywanie propozycji rozwiązań dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych oraz przygotowanie projektów opinii do zewnętrznych projektów aktów normatywnych, w tym projektów założeń ustaw, dokumentów organizacji międzynarodowych (np. OECD) bądź innych postulatów mian przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, z zakresu właściwości wydziału.
  • Udział w pracach komitetów i grup roboczych Rady Unii Europejskiej oraz komitetów i grup roboczych Komisji Europejskiej, a także zapewnianie uwzględnienia w toku prac tych instytucji stanowiska przyjętego przez Radę Ministrów.
  • Analiza – w zakresie właściwości rzeczowej wydziału - stanowisk prezentowanych w wyrokach sądów administracyjnych, Trybunału Konstytucyjnego, a także orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE pod kątem jego wpływu na krajowy system podatkowy. Prezentowanie stanowiska departamentu w toku konsultacji organizowanych z przedstawicielami Biur Krajowej Informacji Skarbowej.
  • Współpraca w przygotowywaniu projektów stanowisk Rady Ministrów do pozarządowych projektów aktów normatywnych, projektów aktów legislacyjnych i pozalegislacyjnych Unii Europejskiej oraz projektów stanowisk RP w sprawach prowadzonych przed TSUE.


Warunki pracy

Pracownikom oferujemy:
• Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
• Elastyczny czas pracy
• Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, nagrody jubileuszowe
• Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
• Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
• Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
• Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
• Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, bufet, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
• Doskonała lokalizacja urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
• Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
• Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
• Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
• Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.
CV ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen

Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel.: 694 56 33

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo lub ekonomia

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w zakresie prawa podatkowego lub w zakresie prawa Unii Europejskiej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym płynne rozumienie i tworzenie tekstów w obszarze właściwości komórki
  • Znajomość prawa podatkowego
  • Znajomość prawa cywilnego i handlowego
  • Znajomość przepisów i procedur postępowania administracyjnego i sądowego
  • Znajomość prawa UE
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe w zakresie podatków lub rachunkowości
  • Uprawnienia doradcy podatkowego, radcy prawnego lub biegłego rewidenta
  • Aplikacja legislacyjna
  • Znajomość języka francuskiego lub języka niemieckiego na poziomie umożliwiającym czytanie i rozumienie literatury przedmiotu


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar doświadczenia zawodowego)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar doświadczenia zawodowego)
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wymaganych uprawnień, aplikacji legislacyjnej.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-09-10
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2020/125/DD
    LINK DO APLIKOWANIA ON-LINE:https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=aba5895a105b48429608a3f17467f31a

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    21/08/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi